Windoge Skrevet 16. mai 2014 Del Skrevet 16. mai 2014 Jeg bruker Steam aktivt, og ser absolutt fordelen i digital distribusjon, men på konsoll fungerer det per dags dato ikke særlig godt. I tillegg til null konkurranse og kunstig høye priser blir spill tilstadighet trukket, servere går ned, og i motsetning til på PC finnes det få macgyverske eller sjørøverske løsninger for å komme rundt en sperre implementert av utgiver. Steam er absolutt best på digitale spill. Tilbudene er ekstremt gode, og man slipper problemet med bakoverkompabilitet. Lenke til kommentar
g.i.r.l. Skrevet 16. mai 2014 Del Skrevet 16. mai 2014 (endret) På PC blir det heldigitalt. Føler ikke det er noen vits med fysiske kopier, når spillet uansett pleier å måtte kobles til en onlinekonto, og man spiller uten disk. Er dessuten lett å få tak i billige spill-nøkler. Til konsoll blir det gjerne fysisk kopi, og det kommer jeg nok til å fortsette med så lenge ikke diskbaserte spill krever onlineverifisering e.l. Føler ikke jeg kan stole på at Sony og co. vil støtte opp under gamle spill, når de bytter konsollsystem ca. hvert 7 år. Da er det greit med en versjon jeg kan spille uavhengig av hva utgiveren finner på i fremtiden. Det har nå også gjerne vært slik at 99% av spillene jeg har følt for å ta vare på, har vært konsoll spill. Få PC spill jeg har noe spesielt forhold til, morsomt når det pågår, men sjelden noe jeg tar frem igjen senere. Derfor har jeg heller aldri fryktet å miste PC-spillene mine. Endret 16. mai 2014 av g.i.r.l. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå