Sugarrdaddy69 Skrevet 15. mai 2014 Del Skrevet 15. mai 2014 Hei! Jeg er veldig nysgjerrig på hva man får i lærlinglønn som telekommunikasjonsmontør. Har lest det at man får 30% første halvåret, 40% neste osv ut i fra årslønna til en utdanna fagmann. Om han tjener 240 000 kr vil månedslønna for en lærling første halvåret været 12000 kr brutto. Etter skatt sikkert rundt ca 8400 kr på ca 30% skatt. Det er ca 75 kr timen. Det er vel innafor tariffen tror jeg. Om utregningene mine stemmer synes det er mye og bra. Jeg starter i læra i august. Nå har jeg noen økonomiske utfordringer som jeg ønsker å regne ut hvor lang tid det tar å betale ned og bort vekk. Sugarrdaddy69 Lenke til kommentar
martin1d Skrevet 15. mai 2014 Del Skrevet 15. mai 2014 Hei! Jeg er veldig nysgjerrig på hva man får i lærlinglønn som telekommunikasjonsmontør. Har lest det at man får 30% første halvåret, 40% neste osv ut i fra årslønna til en utdanna fagmann. Om han tjener 240 000 kr vil månedslønna for en lærling første halvåret været 12000 kr brutto. Etter skatt sikkert rundt ca 8400 kr på ca 30% skatt. Det er ca 75 kr timen. Det er vel innafor tariffen tror jeg. Om utregningene mine stemmer synes det er mye og bra. Jeg starter i læra i august. Nå har jeg noen økonomiske utfordringer som jeg ønsker å regne ut hvor lang tid det tar å betale ned og bort vekk. Sugarrdaddy69 Om fagarbeiderlønnen er 240 000kr så vill lønnen i starten være (240 000/12*0,3)= 6000 kroner brutto. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå