petterg Skrevet 15. mai 2014 Del Skrevet 15. mai 2014 I gamledager ble alle mailadresser man sendte mail til lagret i en *.nk2 fil i %appdata%\microsoft\outlook, eller der omkring. I outlook 2010 og nyere blir mailadresser NORMALT lagret i suggested contacts mappa under contacts. Men her er en ny variant: Suggested contacts er blank, og det finnes ingen *.nk2 fil noe sted på disken. Likevel husker outlook hvilke adresser som har blitt sendt til. Og i mangel av de to kjente lagringsstedenes eksistens har jeg heller ikke klart å overføre disse til ny pc. Hvor kan outlook ha funnet på å lagre adressene denne gangen? Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 15. mai 2014 Del Skrevet 15. mai 2014 Les i gjennom denne : http://social.technet.microsoft.com/Forums/exchange/en-US/69d72432-4726-4e40-a71b-048033ee33a0/outlook-2010-stopped-retaining-address-autocomplete-data En del andre tips for overføring og feilretting av autocomplete også. Lenke til kommentar
kjetilkl Skrevet 15. mai 2014 Del Skrevet 15. mai 2014 Men her er en ny variant: Suggested contacts er blank, og det finnes ingen *.nk2 fil noe sted på disken. Likevel husker outlook hvilke adresser som har blitt sendt til. Og i mangel av de to kjente lagringsstedenes eksistens har jeg heller ikke klart å overføre disse til ny pc. Hvor kan outlook ha funnet på å lagre adressene denne gangen? På 2010 og nyere lagres autocomplete i selve .pst filen (evt på server dersom den er koblet til exchange) Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 15. mai 2014 Del Skrevet 15. mai 2014 (endret) Det stemmer det som står i linken jeg postet . Stream_Autocomplete_0_mail/userGUID.dat for lokalt cachet. I tillegg ligger det i Exchange. Jeg har flere stream_autocomplete:xxx.dat filer grunnet flere definerte outlook accounts/mailservers på min outlook. Både SMTP (PST) , hotmail (Activesync) , Exchange (OST) . Endret 15. mai 2014 av syar2003 Lenke til kommentar
petterg Skrevet 15. mai 2014 Forfatter Del Skrevet 15. mai 2014 På 2010 og nyere lagres autocomplete i selve .pst filen (evt på server dersom den er koblet til exchange) Vel, spørsmålet i denne tråden er hvor den kan finne på å lagres når den ikke ligger på vanlig sted i pst fila. Kanskje du vet om noe annet sted enn suggested contacts i pst fila hvor det kan tenkes å lagres? Lenke til kommentar
petterg Skrevet 15. mai 2014 Forfatter Del Skrevet 15. mai 2014 Stream_Autocomplete_0_mail/userGUID.dat for lokalt cachet. I tillegg ligger det i Exchange. Jeg ser at det ligger en Stream_Autocomplete_xxx som kan samsvare med rett tidstempel fra når gammel outlook profil sist ble brukt til å sende en mail. Men noe i pst/ost/exchange finner jeg ikke. Finnes det noen måte å eksportere fra Stream_Autocomplete_xxx til Suggested Contacts? Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 15. mai 2014 Del Skrevet 15. mai 2014 autocomplete er ikke samme som suggested contacts. Du kan flytte stream_autocomplete mellom PCer/brukere med kominasjonen restarte outlook 2010 og rename guid. Suggested Contacts kan du editere og legge inn bursdag,telefon nr etc som normale kontakter. http://office.microsoft.com/en-001/outlook-help/automatically-add-contacts-for-everyone-that-you-send-an-email-message-HA101874367.aspx#_Toc262044380 http://news.office-watch.com/t/n.aspx?articleid=1432&zoneid=4 Kan suggested contacts være disablet Har ikke forsket noe mere rundt emnet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå