Gå til innhold

Outlook 2010: hvor lagres autocomplete mailadresser?

Anbefalte innlegg

I gamledager ble alle mailadresser man sendte mail til lagret i en *.nk2 fil i %appdata%\microsoft\outlook, eller der omkring.

I outlook 2010 og nyere blir mailadresser NORMALT lagret i suggested contacts mappa under contacts.

Men her er en ny variant: Suggested contacts er blank, og det finnes ingen *.nk2 fil noe sted på disken. Likevel husker outlook hvilke adresser som har blitt sendt til. Og i mangel av de to kjente lagringsstedenes eksistens har jeg heller ikke klart å overføre disse til ny pc. Hvor kan outlook ha funnet på å lagre adressene denne gangen?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Men her er en ny variant: Suggested contacts er blank, og det finnes ingen *.nk2 fil noe sted på disken. Likevel husker outlook hvilke adresser som har blitt sendt til. Og i mangel av de to kjente lagringsstedenes eksistens har jeg heller ikke klart å overføre disse til ny pc. Hvor kan outlook ha funnet på å lagre adressene denne gangen?

På 2010 og nyere lagres autocomplete i selve .pst filen (evt på server dersom den er koblet til exchange)

Lenke til kommentar

Det stemmer det som står i linken jeg postet .

Stream_Autocomplete_0_mail/userGUID.dat for lokalt cachet.

I tillegg ligger det i Exchange.

Jeg har flere stream_autocomplete:xxx.dat filer grunnet flere definerte outlook accounts/mailservers på min outlook.

Både SMTP (PST) , hotmail (Activesync) , Exchange (OST) .

post-35394-0-93635100-1400163927_thumb.png

Endret av syar2003
Lenke til kommentar

På 2010 og nyere lagres autocomplete i selve .pst filen (evt på server dersom den er koblet til exchange)

Vel, spørsmålet i denne tråden er hvor den kan finne på å lagres når den ikke ligger på vanlig sted i pst fila. Kanskje du vet om noe annet sted enn suggested contacts i pst fila hvor det kan tenkes å lagres?

Lenke til kommentar

Stream_Autocomplete_0_mail/userGUID.dat for lokalt cachet.

I tillegg ligger det i Exchange.

Jeg ser at det ligger en Stream_Autocomplete_xxx som kan samsvare med rett tidstempel fra når gammel outlook profil sist ble brukt til å sende en mail. Men noe i pst/ost/exchange finner jeg ikke.

Finnes det noen måte å eksportere fra Stream_Autocomplete_xxx til Suggested Contacts?

Lenke til kommentar

autocomplete er ikke samme som suggested contacts.

Du kan flytte stream_autocomplete mellom PCer/brukere med kominasjonen restarte outlook 2010 og rename guid.

Suggested Contacts kan du editere og legge inn bursdag,telefon nr etc som normale kontakter.

http://office.microsoft.com/en-001/outlook-help/automatically-add-contacts-for-everyone-that-you-send-an-email-message-HA101874367.aspx#_Toc262044380

http://news.office-watch.com/t/n.aspx?articleid=1432&zoneid=4

Kan suggested contacts være disablet

Har ikke forsket noe mere rundt emnet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...