Gå til innhold

Hvem heier du på i VM?


Maefteda

  

98 stemmer

  1. 1. Hvilket lag heier du på i VM?



Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

 

 

Jeg vil vel ikke påstå at USA kan settes høyt på lista sammen med supermakter som Brasil, Spania, Tyskland o.l..

 

Synes heller de passer sammen med de nest beste som Ghana, Tsjekkia, Russland o.l..

 

Selv håper jeg at USA gjør det bra, men egentlig ikke på bekostning av verken Tyskland eller Ghana i den gruppen...

Jeg påstår ikke at USA settes høyt på lista blant fotball makter. Det er det som er ganske merkelig, flere setter USA høyt på lista som de ikke ønsker å vinne vm, når deres lista inkluderer andre ekte supermakter

 

Når et svakt lag gjør bra i vm blir det ofte at mange støtter dem fordi de vill at noen andre enn de supermaktene gjør bra. Paraguay, Jamaica, sør Korea får mange som støtter dem av den grunn

 

Middelmådig USA fikk ikke dette støtte, selv om det var et svakt lag. Fascinerende

 

Det var en britisk journalist som uttrykte dette best når USA var i kvartfinalen i 2002

 

"Damn, they are Getting good at this, they are going to destroy football!"

Synes overhodet det ikke er rart at folk ikke støtter USA i fotball VM.

 

Ikke at jeg har noe imot landslaget deres, og synes det er fint at sporten har blitt mer populær der borte også. Men håper heller at vi får se et underdoglag som gjør det bra fra Afrika eller Asia, eventuelt mindre fotballnasjoner fra Europa.

Fordi.....? Endret av jjkoggan
Lenke til kommentar

Fordi.....?

 

Fordi lidenskapen for fotball er langt større i andre land, og at USA hevder seg i såpass mange sporter og fotball fortsatt ikke er stort der i forhold til andre sporter.

 

Ser heller Sør- og mellom-amerikanske land hevde seg. Fotball er stort i land som Mexico, Honduras, Chile og Colombia. Lag jeg da gjerne ser lykkes. Land som sliter med stor fattigdom og de fleste spillerne har jobbet seg fra gata til den største scenen, VM i fotball.

 

Men mest av alt er det hvordan type fotball som spilles i et VM som har noe å si hvem jeg håper gjør det bra. Om USA spiller attraktiv, underholdende og offensiv fotball ser jeg gjerne de gå videre. Det gjennstår å se om de gjør.

Lenke til kommentar

 

 

Fordi.....?

Fordi lidenskapen for fotball er langt større i andre land, og at USA hevder seg i såpass mange sporter og fotball fortsatt ikke er stort der i forhold til andre sporter.

 

Ser heller Sør- og mellom-amerikanske land hevde seg. Fotball er stort i land som Mexico, Honduras, Chile og Colombia. Lag jeg da gjerne ser lykkes. Land som sliter med stor fattigdom og de fleste spillerne har jobbet seg fra gata til den største scenen, VM i fotball.

 

Men mest av alt er det hvordan type fotball som spilles i et VM som har noe å si hvem jeg håper gjør det bra. Om USA spiller attraktiv, underholdende og offensiv fotball ser jeg gjerne de gå videre. Det gjennstår å se om de gjør.

Da liker du ikke Australia, Japan eller sør Korea antar jeg. Nei, jeg tar feil du liker asiatiske land, selv om fotball er ikke deres mest populær sport! Endret av jjkoggan
Lenke til kommentar

 

 

Fordi.....?

Fordi lidenskapen for fotball er langt større i andre land, og at USA hevder seg i såpass mange sporter og fotball fortsatt ikke er stort der i forhold til andre sporter.

 

Ser heller Sør- og mellom-amerikanske land hevde seg. Fotball er stort i land som Mexico, Honduras, Chile og Colombia. Lag jeg da gjerne ser lykkes. Land som sliter med stor fattigdom og de fleste spillerne har jobbet seg fra gata til den største scenen, VM i fotball.

 

Men mest av alt er det hvordan type fotball som spilles i et VM som har noe å si hvem jeg håper gjør det bra. Om USA spiller attraktiv, underholdende og offensiv fotball ser jeg gjerne de gå videre. Det gjennstår å se om de gjør.

Da liker du ikke Australia, Japan eller sør Korea antar jeg. Nei, jeg tar feil du liker asiatiske land, selv om fotball er ikke deres mest populær sport!

 

 

Nå er du bare håpeløs.

 

Fått meg til å håpe USA ryker på hue og rævva ut i gruppespillet :)

Lenke til kommentar

 

 

 

 

Fordi.....?

Fordi lidenskapen for fotball er langt større i andre land, og at USA hevder seg i såpass mange sporter og fotball fortsatt ikke er stort der i forhold til andre sporter.

 

Ser heller Sør- og mellom-amerikanske land hevde seg. Fotball er stort i land som Mexico, Honduras, Chile og Colombia. Lag jeg da gjerne ser lykkes. Land som sliter med stor fattigdom og de fleste spillerne har jobbet seg fra gata til den største scenen, VM i fotball.

 

Men mest av alt er det hvordan type fotball som spilles i et VM som har noe å si hvem jeg håper gjør det bra. Om USA spiller attraktiv, underholdende og offensiv fotball ser jeg gjerne de gå videre. Det gjennstår å se om de gjør.

Da liker du ikke Australia, Japan eller sør Korea antar jeg. Nei, jeg tar feil du liker asiatiske land, selv om fotball er ikke deres mest populær sport!

Nå er du bare håpeløs.

 

Fått meg til å håpe USA ryker på hue og rævva ut i gruppespillet :)

Som du skrev tidligere:

 

Men håper heller at vi får se et underdoglag som gjør det bra fra Afrika eller Asia, eventuelt mindre fotballnasjoner fra Europa.

 

Underdoglag fra nord Amerika ville du ikke ha pga fotball ikke er den mest populær sport MEN underdog lag fra Asia vill du at de gjør bra selv om fotball er mindre populær enn andre idrett i Asia

 

go figure!!

Lenke til kommentar

Hva slags debatt er dette? Jeg spør da ikke alle andre om hvorfor de ikke vil at Tyskland skal vinne selv om jeg gjerne skulle ha sett det skje.

Så du ønsker ingen debatt eller utveksling av meninger som ville utdype kunnskap om lagene?

 

Det er ingen debatt, det er masturbation, hvor alle bare lager en lista og blir forbudt å si hvorfor

Lenke til kommentar

Jeg tror ikke folk tenkte over det: OP handlet om å skrive lag man håpet vinner og lag man ikke håper på. Det står ingenting om "Forklar gjerne hvorfor slik at USA-gutten kan diskutere". Uansett, det har blitt diskutert i andre tråder.

 

Jeg kan ta min liste slik at du kan bli fascinert:

 

YEY

1. Belgia - Jeg heier på Hazard og Lukaku og liker generelt den belgiske stilen

2. Brasil er Brasil. Oscar og Willian spiller der. De er vertsnasjon

3. Argentina - Liker fotballen og Messi. Unner han et VM-gull

4. England - Trenger man å forklare? PL, Engelsk fotball og Frank Lampard og Cahill spiller der

5. Spania - Azpilicueta, Costa, Fabregas og Torres - Ikke mitt største håp, men jeg unner dem allikevel et gull om de skulle klare det.

 

NEY

1. USA - Fordi du heier på dem

2. Uruguay - Luiz Suarez fortjener ikke å vinne noe som helst

3. Frankrike - Rotete lag med håpløse teorier + Evra spiller der.

4. Italia - Dive, dive og atter dive. Nasjonen som oppfant diving fortjener å bli divet ut av VM

5. Portugal - CR7

6. Tyskland - De spiller for tyks fotball = Bayern Munich = NEYNEYNEY!!

Endret av Emils.
Lenke til kommentar

 

 

 

 

Fordi.....?

Fordi lidenskapen for fotball er langt større i andre land, og at USA hevder seg i såpass mange sporter og fotball fortsatt ikke er stort der i forhold til andre sporter.

 

Ser heller Sør- og mellom-amerikanske land hevde seg. Fotball er stort i land som Mexico, Honduras, Chile og Colombia. Lag jeg da gjerne ser lykkes. Land som sliter med stor fattigdom og de fleste spillerne har jobbet seg fra gata til den største scenen, VM i fotball.

 

Men mest av alt er det hvordan type fotball som spilles i et VM som har noe å si hvem jeg håper gjør det bra. Om USA spiller attraktiv, underholdende og offensiv fotball ser jeg gjerne de gå videre. Det gjennstår å se om de gjør.

Da liker du ikke Australia, Japan eller sør Korea antar jeg. Nei, jeg tar feil du liker asiatiske land, selv om fotball er ikke deres mest populær sport!

Nå er du bare håpeløs.

 

Fått meg til å håpe USA ryker på hue og rævva ut i gruppespillet :)

Som du skrev tidligere:

 

Men håper heller at vi får se et underdoglag som gjør det bra fra Afrika eller Asia, eventuelt mindre fotballnasjoner fra Europa.

 

Underdoglag fra nord Amerika ville du ikke ha pga fotball ikke er den mest populær sport MEN underdog lag fra Asia vill du at de gjør bra selv om fotball er mindre populær enn andre idrett i Asia

 

go figure!!

 

 

Fotball er stort i både Japan og Sør-Korea, så veit ikke helt hvor du vil med dette.

 

Fotball er også "større" i de fleste latin-amerikanske land enn det er i USA, selv om interessen ser ut til å vokse om dagen.

 

Synes det er mye mer fasinerende å se afrikanske lag overraske i et VM-sluttspill enn USA. Et land hvor det finnes flere lagsporter med langt flere tilhengere og mye mer oppmerksomhet enn fotball har.

 

Så ja, skal en outsider gå videre fra gruppa deres, håper jeg det er Ghana, som er et lag som virkelig fasinerte meg i 2010, og egentlig også i 2006.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...