Gå til innhold

Hvem heier du på i VM?


Maefteda

  

98 stemmer

  1. 1. Hvilket lag heier du på i VM?



Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg er bare litt lei av suksessen deres. Liker det grunnleggende i spillestilen, selv om de er enda mer forsiktige enn f.eks Barcelona, men så har jeg aldri vært så stor fan av Spania i det hele tatt. Hadde det vært Catalonia hadde det vært noe annet.

 

Når det kommer til hvorfor jeg ikke vil at USA skal vinne, så er det fordi de ikke respekterer/liker fotball nok til at jeg kunne tåle en 'Murica seier. Hadde de vunnet VM kunne de sagt at fotball er en dårlig sport, og følt at de hadde en grunn til å mene det fordi USA er best i den sporten også.

Lenke til kommentar

Jeg er bare litt lei av suksessen deres. Liker det grunnleggende i spillestilen, selv om de er enda mer forsiktige enn f.eks Barcelona, men så har jeg aldri vært så stor fan av Spania i det hele tatt. Hadde det vært Catalonia hadde det vært noe annet.

 

Når det kommer til hvorfor jeg ikke vil at USA skal vinne, så er det fordi de ikke respekterer/liker fotball nok til at jeg kunne tåle en 'Murica seier. Hadde de vunnet VM kunne de sagt at fotball er en dårlig sport, og følt at de hadde en grunn til å mene det fordi USA er best i den sporten også.

Nesten alle barn i USA spiller fotball når de er ung idag og like mange amerikaner ser på ishockey som fotball. Kanskje du undervurderer interessen.

 

Hva om Australia, som er mer intersert i cricket enn fotball? Frykter du det også?

Lenke til kommentar

"With over 13 million Americans playing soccer in the United States, soccer is the third most played team sport in the U.S., behind only basketball and baseball/softball."

"
With an average attendance of over 18,000 per game, MLS has the third highest average attendance of any sports league in the U.S, and is the seventh highest attended professional soccer league worldwide."

http://en.wikipedia.org/wiki/Soccer_in_the_United_States

Endret av Snikpellik
Lenke til kommentar

Det er mange barn der som spiller fotball, ja, men majoriteten av amerikanerne synes fotball er en møkkasport.

 

Liker forsåvidt ikke Australia heller, men de har ikke samme "bedre enn andre" holdning som USA har.

Så ser vi det ekte anti-amerikanisme. Du kritisere oss fordi vi har andre interesser enn fotball (vi er annerledes). Men hvis vi endrer det , da frykter du det også fordi da kanskje vinner vi

 

Det er ikke mulig da for deg å bli glad i USA. Hvis vi ikke interserer oss i fotball kritisere du oss. Hvis vi blir intersert så hater du oss også

 

Jeg kan vise deg at fotball interesse øker stort i USA og vi ønsker som alle andre land å bli en verdensmakt. Det bare tar litt mer tid å utvikle oss men det skjer likevel.

 

En ting er sikkert, når vi blir en av de beste så

Vill mange som deg erklare at vi ødelegger sporten- uavhengig av hvordan vi spiller

Lenke til kommentar

Pleier å heie på Italia, men nå som de gamle heltene ikke er med så mister jeg litt piffen. Ikke fult så glad i ''nye Italia'' Så i år går hjerte til Sør-korea\Japan. Ingen av disse kommer til å vinne så av ''realistiske'' VM-vinnere så håper jeg
Argentina.

 

Ja

Sør-Korea
Japan
Argentina
Brasil
Tyskland

Nei
Spania

Frankrike
England
Belgia
Sveits.

Lenke til kommentar

Håper som vanlig på England, andre lag jeg håper gjør det bra er Tyskland, på mange måter fortjener de å vinne igjen snart og de spiller kul fotball. Belgia har masse unge gode spillere med mye fart og underholdning i seg, veldig spennende lag. Japan, rett og slett fordi det er det feteste landet jeg har vært i. Har en spennende trener som ofte spiller 3-4-3 eller 4-3-2-1, de har en ganske unik spillestil. Håper også Brasil når langt på hjemmebane, det kommer til å bli fantastisk stemning. Må også legge til Nederland.

 

Håper ikke Spania vinner igjen, da det rett og slett hadde blitt kjedelig. Italia har jeg aldri hatt noe særlig til overs for, sutregjeng. Hellas trenger ingen nærmere forklaring. Uruguay filmer så mye at det er kvalmt.

Lenke til kommentar

 

Det er mange barn der som spiller fotball, ja, men majoriteten av amerikanerne synes fotball er en møkkasport.

 

Liker forsåvidt ikke Australia heller, men de har ikke samme "bedre enn andre" holdning som USA har.

Så ser vi det ekte anti-amerikanisme. Du kritisere oss fordi vi har andre interesser enn fotball (vi er annerledes). Men hvis vi endrer det , da frykter du det også fordi da kanskje vinner vi

 

Det er ikke mulig da for deg å bli glad i USA. Hvis vi ikke interserer oss i fotball kritisere du oss. Hvis vi blir intersert så hater du oss også

 

Jeg kan vise deg at fotball interesse øker stort i USA og vi ønsker som alle andre land å bli en verdensmakt. Det bare tar litt mer tid å utvikle oss men det skjer likevel.

 

En ting er sikkert, når vi blir en av de beste så

Vill mange som deg erklare at vi ødelegger sporten- uavhengig av hvordan vi spiller

 

Jeg er på langt nær anti-Amerika, men bare litt når det kommer til fotball, for jeg vet om så mange fra USA, som synes at fotball er en kjedelig og dårlig sport, mest fordi det ikke er deres egen.

 

Jeg skrev forresten forrige post rett etter at jeg hadde vært opp til klokka 6 om morgenen for å se Game 6 av OKC og Clippers. Basketball er helt der oppe med fotball for min del, og jeg følger med på NFL også. Baseball fant jeg aldri noe morsomt, men det er det vel ganske få unge som gjør nå for tiden uansett.

 

Amerika er et veldig elsk/hat land. Veldig mye kult med landet, men også veldig mye dårlig. Denne supernasjonale stoltheten som ofte lener seg mer mot så kalt "American exceptionalism" hører til i den dårlige kategorien.

 

Dessuten har jeg aldri vært noe glad I Mix Diskerud :p

Lenke til kommentar

 

 

 

Det er mange barn der som spiller fotball, ja, men majoriteten av amerikanerne synes fotball er en møkkasport.

 

Liker forsåvidt ikke Australia heller, men de har ikke samme "bedre enn andre" holdning som USA har.

Så ser vi det ekte anti-amerikanisme. Du kritisere oss fordi vi har andre interesser enn fotball (vi er annerledes). Men hvis vi endrer det , da frykter du det også fordi da kanskje vinner vi

 

Det er ikke mulig da for deg å bli glad i USA. Hvis vi ikke interserer oss i fotball kritisere du oss. Hvis vi blir intersert så hater du oss også

 

Jeg kan vise deg at fotball interesse øker stort i USA og vi ønsker som alle andre land å bli en verdensmakt. Det bare tar litt mer tid å utvikle oss men det skjer likevel.

 

En ting er sikkert, når vi blir en av de beste så

Vill mange som deg erklare at vi ødelegger sporten- uavhengig av hvordan vi spiller

Jeg er på langt nær anti-Amerika, men bare litt når det kommer til fotball, for jeg vet om så mange fra USA, som synes at fotball er en kjedelig og dårlig sport, mest fordi det ikke er deres egen.

 

Jeg skrev forresten forrige post rett etter at jeg hadde vært opp til klokka 6 om morgenen for å se Game 6 av OKC og Clippers. Basketball er helt der oppe med fotball for min del, og jeg følger med på NFL også. Baseball fant jeg aldri noe morsomt, men det er det vel ganske få unge som gjør nå for tiden uansett.

 

Amerika er et veldig elsk/hat land. Veldig mye kult med landet, men også veldig mye dårlig. Denne supernasjonale stoltheten som ofte lener seg mer mot så kalt "American exceptionalism" hører til i den dårlige kategorien.

 

Dessuten har jeg aldri vært noe glad I Mix Diskerud :p

Kjenner du det beste landet i verden? Alle land har sitt eget "exceptionalism", særlig det beste landet i verden. Forskjellen er bare at Norge er ingen supermakt og påvirker ikke alle andre land som USA gjør på så mye

 

Slik jeg ser det er fotball noe som supermakten har ignorert og andre land har dominert. Det liker mange dette at ignorante, arrogante amerikanere ikke dominerer deres kjære fotball. Det forsterker inntrykk av amerikansk ignoranse og europeiske kulturelle overlegenhet

 

Du uttrykker dette ganske klart, glad i amerikansk idrett så lenge det er amerikansk idrett men europeisk idrett blir noe amerikanere ikke ville forstå og antakelig ødelegge hvis de blir flinke

 

Kan du tenke deg hvorfor landslag treneren Bob Bradley er treneren til lille Stabæk istedenfor en større klubbe i Europa, selv om han har hatt mye suksess?

Lenke til kommentar

Kjenner du det beste landet i verden? Alle land har sitt eget "exceptionalism", særlig det beste landet i verden.

Dette sier vel sitt?

 

Om USA ødelegger fotball hvis de blir flinke er jeg ikke helt sikker på. Er ikke noe godt tegn at de som vanlig er sykelig opptatt av stats også når det kommer til fotball, som f.eks antall interceptions pr. match og lignende. De har ihvertfall ikke godtatt fotball nok til at jeg kommer til å heie på dem i alle fall.

Lenke til kommentar

Dette sier vel sitt?

Det sier at uansett hvem som vinner, mener mange at de bor i et spesiellt land, særlig et land som Norge som sier at de bor i det beste land i verden

 

Om USA ødelegger fotball hvis de blir flinke er jeg ikke helt sikker på. Er ikke noe godt tegn at de som vanlig er sykelig opptatt av stats også når det kommer til fotball, som f.eks antall interceptions pr. match og lignende. De har ihvertfall ikke godtatt fotball nok til at jeg kommer til å heie på dem i alle fall.

Må alle land se på fotball på samme måte? Det finnes diverse måter å spille fotball, ikke sannt? Det tyske, spanske, brasiliansk alle har sine egne stil. Hvorfor ikke en amerikansk stil? Eller blir det bare at det er amerikansk som du ville protestere?

 

Jeg har vært på Åråsen mange ganger og crew stadium her i ohio enda mer. Mye mer spennende i Crew Stadium enn Åråsen når det gjelder fans som elsker og "godtar" hjemmelaget sitt

Endret av jjkoggan
Lenke til kommentar

Håper, realistisk eller ikke, på Belgia. Et spennende lag med noen veldig underholdende spillere. Om ikke de har noen sjanse, så håper jeg Portugal går hele veien. Ingen av de lagene er noen favoritter selvfølgelig, men VM er VM (cup er cup), så alt kan faktisk skje.

Lenke til kommentar

Håper på Italia, og en drømmefinale mellom Italia - Frankrike.

 

For en eller annen grunn har jeg også blitt litt glad i Tyskland i det siste, og håper de også når langt.

 

Det som er sikkert og vist er at jeg blir ofte glad i lag som får et feilskjær på veien, men reiser seg opp igjen og slår til. Foruten dette tror jeg også noen andre små lag kommer til overraske, det gjør noen hvert VM, selv om dette verdensmesterskapet er noe av det sterkeste på veldig mange år.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...