henrikrox Skrevet 14. mai 2014 Del Skrevet 14. mai 2014 (endret) Hei Er nyutdannet petroleumsingeniør i år, bachelor. Har aldri hatt problem med å få meg jobb tidligere. De søknadene jeg har sendt inn, har som regel ført til et jobbintervju, og så jobb. En gang som 20 år, før jeg startet ingeniørutdanningen, ble jeg valgt ut av over 200 stykker til en barnehagejobb, selvom de hadde utdanning og jeg ikke. Og har fått hørt at jeg gjør det veldig godt i intervjuprosessen. Men siden jeg startet å søke før jul til nå i diverse trainee stillinger eller stillinger til nyutdannede innenfor olje og gass, så har det vært helt dødt. Ingen tilbakemelding. Har et helt ok snitt, litt over C i snitt, 4.2-4.3. En kamerat fikk seg jobb i Haliburton i fjor, og han hadde 3.0 i snit, så tror ikke problemet er karakterene. Har nå et par valg. ONS messa i august blir viktig tror jeg. Jeg kan1. Ta opp fag for å forbedre snittet 2. Starte opp master (selvom motivasjonen er elendig). Hadde tenkt å ta master deltid etter å fått meg jobb. Noen som har noen tips på hvordan jeg kan undersøke jobbmarkedet. Jeg kan starte som roughneck jeg, ikke et problem. Eller jeg kan jobbe på land som reservoirengineer. Bare gi meg noe!Bør jeg ringe rundt, og høre om stillinger? Fordi det ligger ikke noe relevant på finn overhodet. PS: Sitter også å tenker på å ta VG2 brønnteknologi til høsten, på offshoreutdanning.no Det kan vel ikke skade? Endret 14. mai 2014 av henrikrox Lenke til kommentar
r0zie Skrevet 15. mai 2014 Del Skrevet 15. mai 2014 (endret) I olje og gass er det mye vennskap og kjennskap det går i, og uten noe erfaring er det vanskelig å komme igang.. For nyutdannede er det lurt å komme seg inn via rekrutterings-byrå. Er selv i samme prosessen og har hatt mye mer framgang etter jeg tok kontakt med rekrutterings-byrå. Jeg tok et google-søk på alle som opererte i den byen jeg kunne tenke meg å bo i, og de har vert veldig "på" for å finne arbeid til meg. Det eneste du må passe på er at ikke to rekrutterings-byrå nominerer deg til samme arbeidsgiver, det blir sett på som veldig uprofesjonelt. Her er de jeg har lastet opp min CV hos, et par av de har tatt kontakt med meg, andre har ikke. Folk AS MDE Ingeniør compagniet (adecco) experis npc PSW consultants personalhuset (iss) head energy hamilton people Randstad tech4hire Edit; Er du medlem av NITO? I tilfelle vil jeg sterkt anbefalle å gå gjennom jobbsøkerkurs saken de har på hjemmesiden. Om du har hatt jobbsøkerkurs på skolen din i tillegg er det bare bonus, gå hjennom det uansett. Endret 15. mai 2014 av r0zie Lenke til kommentar
Gjest Bruker-239845 Skrevet 16. mai 2014 Del Skrevet 16. mai 2014 Send en mail til Schlumberger. Lenke til kommentar
El Matador Skrevet 17. mai 2014 Del Skrevet 17. mai 2014 Om du virkelig vil starte som roughneck er Archer ett godt alternativ. Vet de har ansatt mange petroleumsingeniører og studenter. Lenke til kommentar
Slupx Skrevet 17. mai 2014 Del Skrevet 17. mai 2014 hei anbefaler deg å ringe rundt/søke til service selskapene rundtom på sokkelen. Disse har jo ingeniører innenfor de fleste fagområder her ute i nordsjøen. Halliburton,Schlm, Baker, Weatherford, Interwell, Altus, Deepwell osv Treffer i vertfall på veldig mange ingeniører fra disse firmaene hver gang jeg er ute og jobber! Hilsen ifra dansk sektor Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå