Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Mercedes, humpete bak?

Anbefalte innlegg

Hei :)

Har en Mercedes E klasse 97 modell som jeg opplever litt småhumping på baken ved kjøring i byterrenget her(er ikke de beste veiene akkurat). Vet at bilen har vært eid av en ungdom, og at fjærene+++ har vært byttet for ikke så lenge siden. Har hørt noe rykter om at sportsfjærer kan gjøre bilen veldig følsom mot ujevnt underlag som igjen kan humpe litt ekstra(kan jo være slike fjærer på bilen). Siden jeg ikke vet 100% alt som er byttet, er det vanskelig for meg å si om bilen kan ha fått sportsunderstell eller noe slikt.

Bilen humper ikke MYE, er bare litt nå og da. Er litt paranoid når det kommer til bil, fordi jeg er redd for at noe skal være feil :p

Noen som har en liten anelse om hva jeg snakker om, som kunne delt tankene sine med meg om dette er helt normalt eller om det kan være et mulig problem?

Har ikke kjørt andre E klasser, så det kan godt være at det er veien som er dårlig(asfalten har sprekker og sånne groper enkelte steder).

Endret av NinjaChrister
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+5132

Riv av hjulene å ta en titt da vel :)

Se det er senkesett på den, eller om noen understellsdeler er litt sketchy?

Lenke til kommentar

Mener du at bak delen av bilen hopper når du kjører over ujevn terreng eller at du hører noen lyder bak?Hvis det første da er det mest sannsynlig at dempere er gåen.

Mener at det er litt småhumping nå og da, asfalten her i byen kan ikke kategoriseres som kjempebra, men tror da ikke den er så dårlig.

Se det er senkesett på den, eller om noen understellsdeler er litt sketchy?

Er ikke så god teknisk, men har hatt en erfaring bilkar til å se, og han har ikke sett noe som så gåent ut.

Endret av NinjaChrister
Lenke til kommentar

Nå vet ikke jeg hvordan det er på '97 modeller, men på min '89 mod så er det nivåregulering bak.

Kanskje disse begynner å bli slitne hos deg?

Mye mulig, det er det jeg hater med biler generelt: Er det et problem, så kan det være 1000 ting som forårsaker det x)

Lenke til kommentar

Kan være nivåregulering, støtdempere, fjærer og foringer. Hvis du har stasjonsvogn har du garantert nivåregulering, dette er standard. Det du kan sjekke da er om det er lekkasje av hydraulisk olje i systemet. Hvis det er det, så er det ikke rart at det humper.

Kan også hende at du har slitne støtdempere. Da blir bilen kanskje stumpete og ekkel å kjøre.

Hører du lyder? Kan også være foringer. Slenger bilen, eller en den tight?

Lenke til kommentar

Kan være nivåregulering, støtdempere, fjærer og foringer. Hvis du har stasjonsvogn har du garantert nivåregulering, dette er standard. Det du kan sjekke da er om det er lekkasje av hydraulisk olje i systemet. Hvis det er det, så er det ikke rart at det humper.

Kan også hende at du har slitne støtdempere. Da blir bilen kanskje stumpete og ekkel å kjøre.

Hører du lyder? Kan også være foringer. Slenger bilen, eller en den tight?

Ingen lyder, er bare litt humpete bak. Slenger ingen steder.

Lenke til kommentar

Dersom det er satt på sportsfjører, så er jo det forklaringen. Hver sin smak og behov, men for meg er senk på en Mercedes selvmotsigelse.

W123'en jeg hadde hadde i hvertfall myke fjører og bilen slukte humper som bare det. Den krenget derimot ikke mye og klarte humper i svinger uten å komme ut av fatning.

Lenke til kommentar

Det er en 97 modell Classic. Bilen er ungdomskjørt, og har veldig mye ekstrautstyr som Grompotte, Lyktespylere, Aircondition og Varmeseter. Så det er mye mulig at den karen som eide den tidligere satt sportsfjærer og mye mulig sportsunderstell på den.

Ønsket bare først og fremst å fastslå at det ikke er en feil med bilen. Når jeg kjører i 80 sonen er problemet ikke like ille som i byen.

Endret av NinjaChrister
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...