Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

[Løst] Leide Høyttalere ødelagt, må vi betale?

Mirana

Anbefalte innlegg

På et russearangement leide vi noen høyttalere som skulle kostes oss 1500,-. Han vi leide de hos kom å satte de opp og sa ingenting og gikk. vi fikk ikke noe beskjed om hvor mye høyttalerne kunne takle eller hvor mye vi kunne skru på volum knappen.

I kontrakten ble jeg fortalt det sto at "Om noe av utstyret skulle bli ødelagt må det erstattes av den som leier." Eller noe lignende.

I dag fikk jeg som er økonomisjef i russestyret regning på 4900,- for de ødelagte høyttalerne inkludert de 1500,- som vi skulle betale for å leie.

Min mening er at vi ikke ble riktig informert om utstyret og hvor høyt vi kunne ha musikken på. høyttalerne sto under tak og fikk ingen skader av at de veltet eller noe. De sprengte pga vi hadde høy lyd som høyttalerne ikke taklet.

Må vi betale?

PS. Dette er min første post på diskusjon.no

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bare hyggelig, på den lyse siden var det ikke et dyrt anlegg dere hadde.

Mange har jo anlegg til hundretusner eller milioner, jeg regner med disse ordner en eller anna forsikring (burde dem ihvertfal).

Lenke til kommentar

Bare hyggelig, på den lyse siden var det ikke et dyrt anlegg dere hadde.

Mange har jo anlegg til hundretusner eller milioner, jeg regner med disse ordner en eller anna forsikring (burde dem ihvertfal).

Ja, vi leide av et lokalt firma som ville leie til oss. vi skulle ha de ute så det måtte nesten være noe billig greier.

Lenke til kommentar

Når man leier noe er man jo ansvarlig for forsvarlig bruk. Synes ikke utleier har noe opplysningsplikt mot dere, heller at dere burde spørre hva som er forsvarlig. Det er jo helt på sin plass å erstatte ødelagt PA-utstyr. Hvis det er noe trøst er ikke dere de første.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...