Gå til innhold

Her er Altibox splitter nye dekoderløsning

Anbefalte innlegg

Har de fått DVB kort? Nei, da suger den.

Helt enig, alle løsninger som ikke inkluderer et DVB-kort som man bare kan smekke inn i TV suger.

Så vidt jeg vet så er det barer RiksTV og Canal digital som har dette.

Både på Get og Altibox må man vel bruke bestemte dekodere.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

da har jeg mottatt  2 stk dekodere men de er av merke ARRIS  .

betegnelsen er forøvrig

ARRIS VIP 1853

ER det noen som har erfaring med det merket som dekoder ?

Har samme selv, de fungerer helt ok, det gjennstår å se hvordan de er i forhold til Motorola som jeg hadde før (Har hatt 4 Motorola Dekodere som tok kveld en etter en)

Lenke til kommentar

jeg ble lit fristedet til å spørre om hvilke problemer du hadde .

eller var det bare at den slutet helt å reagere ?

det jeg har slit med Motarola VIP 1510 ( som  jeg brukte i mange år )  og ADB 2720 ( som skulle være en halt ny dekoder ) var at den første var blir treg .

strengt  tatt så husker jeg ikke så mye fra den lenger 

mens ADB dekoderen hadde tendens til låse seg , samt at tekstingen på enkelte kanaler ramlet ut

Lenke til kommentar

det jeg har slit med Motarola VIP 1510 ( som  jeg brukte i mange år )  og ADB 2720 ( som skulle være en halt ny dekoder ) var at den første var blir treg .

mens ADB dekoderen hadde tendens til låse seg , samt at tekstingen på enkelte kanaler ramlet ut

Tror det var psu'en som tok kveld på alle 4.

Lenke til kommentar

Tror det var psu'en som tok kveld på alle 4.

et kjent problem , jeg måtte bytte den på 2 av de 3 dekoderne  jeg hadde

og så har jeg fått tekst tv til på TV" til å fungere igjen

Endret av den andre elgen
Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...

Desember 2015, enda ingen tegn til dekodere!

Riktignok ser det ut som den nyeste hjemmesentralen deres er forberedt på disse nye dekoderne, så det er vel noe, men vi har stort behov for ny dekoder (den vi har er så latterlig treg at det er helt håpløst, går gjerne sekunder fra man klikker til noe skjer) og tålmodigheten vår begynner å renne ut.

Lenke til kommentar

Riktignok ser det ut som den nyeste hjemmesentralen deres er forberedt på disse nye dekoderne, så det er vel noe, men vi har stort behov for ny dekoder (den vi har er så latterlig treg at det er helt håpløst, går gjerne sekunder fra man klikker til noe skjer) og tålmodigheten vår begynner å renne ut.

De er utsatt på ubestemt tid visstnok.

Lenke til kommentar

De er utsatt på ubestemt tid visstnok.

Snakket med kunderservice i dag og klagde på dekoderen vi har nå, samtidig som jeg spurte om disse nye. Kunderservice hadde ikke kjenskap til disse, og anntok at ettersom artikkelen var såpass gammel uten at de har hørt noe, så er dem kanselert, eller bare sterk utsatt. 

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • 2 uker senere...

Når man snakker om sola...

Den gamle PVR'en takket for seg i forgårs. Ekstremt hakkete bilde når den endelig bootet.

Fikk ny, men den er ikke særlig moderne. Fortsatt bare 500GB.

Den likner mest en klokkeradio, og viser tiden med grønne tall. Irriterende når den står rett under TVen. Kan det skrus av, eller må jeg teipe over? På-knappen lyser enda verre.

Ikke noe tegn til at denne er mer moderne, bortsett fra at den er ganske liten.

Harddisken kan byttes.

Ved tidligere kræsj har vi alltid får ny dekoder. Heretter skal vi visst bare få ny harddisk. Ikke sikker på om det er en bra ting.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Ser ikke ut som det skjer så veldig mye med disse nye dekoderne. Men ser jo på Altibox sine sider at de har hatt bøttevis med dekodere; https://www.altibox.no/privat/kundeservice/brukerveiledninger/

Altibox som er et selskap som har fått utrolig mye skryt for aggressiv fibersatsing som tok det norske markedet med storm ser jo ut til å ha falt veldig bakpå? Ser jo at mange entusiater over på AVForum.no dokumenterer at bildekvaliteten på Get sin fiberløsning via Get Box mini og Get Box II tilbyr langt raskere navigering og merkbart bedre bildekvalitet. Hvordan det er med Canal Digital og deres fiberløsning vet jeg ikke, men de kjører jo temmelig nye dekodere fra ADB som var veldig godt rykte og skal være veldig raske.

Det som kanskje er aller mest flatterende for Altibox sin del er jo at de ser ut til å ha gått bakover hva gjelder dekodere. Ser man på tilbakemeldinger og detaljer rundt maskinvaren som sitter i disse dekoderne så er jo de dekoderne de leverer i dag dårligere enn hva de har levert tidligere. Har de kun tenkt kostnader og ikke kvalitet??

Motorola VIP1963 som de leverte for en tid tilbake er jo visstnok bedre enn nye Arris 1853 og ADB 2720W/WX som visstnok er de to de leverer per i dag? Mine svigerforeldre har Altibox og deres VIP1963 tok kvelden og ble erstattet med Arris 1853 og den er jo helt latterlig treg og tilbakemeldinger sier at ADB 2720W/WX faktisk er enda tregere...

Nå var jo ikke VIP1963 noe fartsvindunder den heller. Men er jo vanvittig skuffende at de presterer å erstatte tidligere dekodere med nyere som faktisk ser ut til å være dårligere på de fleste områder? ... Spesielt når konkurrentene som for et par år siden ble blåst av banen av Altibox nå ser ut til å faktisk ha tatt de igjen, spesielt på TV-biten. ADB 5743 fra Canal Digital Fiber og Get Box II fra Get Fiber blåser jo Arris 1853 ut av banen, bokstavelig talt.

Lenke til kommentar

-"Når kommer dette?"

-"Det er en hemmelighet, men det er ikke veldig langt unna"

Nå har det gått snart 14 mnd siden denne artikkelen ble skrevet...Hvis Altibox synes at mer enn 14 mnd ikke er lenge, så er det jo trist.

Jeg kan gjerne motta ny boks og det der. Men, da ønsker jeg mediakonverten vekk, og fiber koblet rett i min router. Så kan den nye Altibox-boksen få kjøre andrefiolin.

Jeg vil ikke at Altibox kaster vekk penger på noe, og la være å gjøre ting skikkelig. Nå abonnerer jeg jo ikke på TV, så jeg betaler gjerne ikke så mye for oppgraderingene som de som gjør dette.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...