VargAamo Skrevet 14. mai 2014 Del Skrevet 14. mai 2014 Vi sjekket tallene med norske Internettnettleverandører.Har Netflix torpedert piratkopieringen? (Ekstra) Lenke til kommentar
Populært innlegg Junk Inbox Skrevet 14. mai 2014 Populært innlegg Del Skrevet 14. mai 2014 En gang pirat, alltid pirat :-) 14 Lenke til kommentar
Populært innlegg Gathor68 Skrevet 14. mai 2014 Populært innlegg Del Skrevet 14. mai 2014 Håper virkelig ikke en definerer all P2P-trafikk som pirat virksomhet. De fleste spill distribueres vel via P2P i dag. Er i hvertfall det all min P2P trafikk har vært i år, nedlasting av lovlig programvare. 23 Lenke til kommentar
Populært innlegg OleOst_ Skrevet 14. mai 2014 Populært innlegg Del Skrevet 14. mai 2014 Er vel det det de fleste har sakt hele tiden. Gi oss gode lovlige alternativer som ikke gjør ikke ruinere en person som liker å se et par filmer/server i uken så er de fleste lovlig. Har selv Netflix, HBO Nordic og leier filmer på iTunes. Det neste jeg håper på er f.eks vist en mediaportal som Plex hadde klart og samlet slike utgivere i et og samme grensesnitt slik at en fikk opp alle filmene en og samme plass, og vist den var tilgjengelig fleire plasser Lokalt/Streaming/Leie/Kjøp så fikk et valg hva tjeneste en ville bruke 14 Lenke til kommentar
karbon8 Skrevet 14. mai 2014 Del Skrevet 14. mai 2014 F***, Netflix er så oppskrytt. 7 Lenke til kommentar
Populært innlegg ATWindsor Skrevet 14. mai 2014 Populært innlegg Del Skrevet 14. mai 2014 En gang pirat, alltid pirat :-) Det er jo akkurat det artikkelen viser er feil... AtW 13 Lenke til kommentar
007CD Skrevet 14. mai 2014 Del Skrevet 14. mai 2014 En gang pirat, alltid pirat :-) Det er jo akkurat det artikkelen viser er feil... AtW Men det er det bransjen tror og jobber hardt med å få presset igjennom. MAFIAA'en må jo ha noe å jobbe og sutre over også. 9 Lenke til kommentar
Populært innlegg kroole Skrevet 14. mai 2014 Populært innlegg Del Skrevet 14. mai 2014 Har Spotify, hvilket tilfredstiller mitt behov i form av at 99 % av all musikken jeg ønsker å høre på er å finne i deres bibliotek. Dermed har ikke jeg lasta ned en sang på sikkert 5 år. Har både Netflix og HBO og til sammenlikning har de nærmest ingenting. Kanskje 3 % av det jeg ønsker å se. Ufullstendige serier. Kanskje bare én film fra en trilogi. Det holder foreløpig ikke. 20 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM Skrevet 15. mai 2014 Del Skrevet 15. mai 2014 Hvis man nå bare åpner for lokal lagring for bruk på f.eks tablet/telefon/laptop, ala offline modusen til Spotify, med validering en gang hver 30 dag, så kan vi som reiser mye også benytte oss av netflix og hbo. Lenke til kommentar
Klykken- Skrevet 15. mai 2014 Del Skrevet 15. mai 2014 Hvis man nå bare åpner for lokal lagring for bruk på f.eks tablet/telefon/laptop, ala offline modusen til Spotify, med validering en gang hver 30 dag, så kan vi som reiser mye også benytte oss av netflix og hbo. Viaplay har dette. Og det fungerer flott. I tillegg er Viaplay flinke med å oppdatere sitt bibliotek, i motsetning til netflix! 1 Lenke til kommentar
Wuzhou Skrevet 15. mai 2014 Del Skrevet 15. mai 2014 Hvis man nå bare åpner for lokal lagring for bruk på f.eks tablet/telefon/laptop, ala offline modusen til Spotify, med validering en gang hver 30 dag, så kan vi som reiser mye også benytte oss av netflix og hbo.Viaplay har dette. Og det fungerer flott. I tillegg er Viaplay flinke med å oppdatere sitt bibliotek, i motsetning til netflix! Støttes! Masse nye filmer (fra 2011,12 og 13 bla.). Føler også at HD dems er bedre enn netflix sin men mangler litt på tv-serie bibloteket selvom det er noe snadder der så er det kjekt med fulle sesonger. De hadde også før Brickleberry men nå har de fjernet den.. 2 Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 15. mai 2014 Del Skrevet 15. mai 2014 En gang pirat, alltid pirat :-) Nja Når jeg en gang i tiden seilte på skuta var det hovedesakelig pga tilgjengelighet og pris , nå som begge disse to faktorene er mer eller mindre dekket flyr jeg heller trygt på SAS og får aldri noe "ekstra" bagasje med på kjøpet som man kan bli tatt i tollen for og buret inne for livstid 1 Lenke til kommentar
morten_b Skrevet 15. mai 2014 Del Skrevet 15. mai 2014 Nå er det faktsik slik at alle Linux distribusjoner jeg tester kommer ned med torrent serveren min. Det samme gjør opptateringer på WoT (World of Tanks) og de yngre i familien oppdaterer WoW på samme vis (men da oftest direkte som torrent på PCen) Tipper også at Steam installer og oppdatere spillene med torrent også. Dette betyr at en stor prosent av torrent nedlastingen ikke kommer inn under "ulovlig" nedlasting både hos meg og hos svært mange andre. Som igjen betyr at tallene nok er mye lavere enn det ISP folka synser her. 1 Lenke til kommentar
dmbardal Skrevet 15. mai 2014 Del Skrevet 15. mai 2014 Enkelt svar: Nei. Iallfall i Norge. Netflix er så og si ubrukelig med norske standarder. Er så alt for lite å se på. 1 Lenke til kommentar
diskmann68 Skrevet 15. mai 2014 Del Skrevet 15. mai 2014 Hva med de som bruker VPN. Vil denne trafikken registreres som P2P? Lenke til kommentar
007CD Skrevet 15. mai 2014 Del Skrevet 15. mai 2014 (endret) Hva med de som bruker VPN. Vil denne trafikken registreres som P2P? Nei, VPN er ikke en P2P protokoll men klient til server. Riktignok har P2P bruken gått opp her, mye som går ut også, med BitTorrent sync kan jeg raskt synkronisere mods for multiplayer spilling kontra å pakke ned ett .zip arkiv hver jævla endring / bugfix. Endret 15. mai 2014 av 007CD 2 Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 15. mai 2014 Del Skrevet 15. mai 2014 Det er flere problemer med alle de flotte tallene i denne artikkelen, og hw.no's forsøk på å tolke dem. - Ikke all bittorrent-trafikk er piratkopiering. - Ikke all piratkopiering foregår via bittorrent. - Ikke all P2P-trafikk er ulovlig. - VPN og anonymisering ER en faktor, og bruken av det øker. Har piratkopiering minket siden Netflix ble lansert? Helt klart, men hvor mye det har minket er nok (enda) mer ullent enn det gis uttrykk for i artikkelen. 1 Lenke til kommentar
XmasB Skrevet 16. mai 2014 Del Skrevet 16. mai 2014 Det har skjedd enormt mye på musikkfronten i samme tidsrom. Mens vi tidligere hadde massive samlinger MP3/Flac virker det som om de fleste for lengst har byttet ut dette med Spotify/Wimp/Google Music og tilsvarende. Det vil overraske meg om ikke dette utgjør en grei del av nedgang i piratkopiert materiale også. Netflix brukes periodevis ganske flittig hjemme hos oss, foreløpig med norsk abb. Først og fremst til ungene, men nå tar jeg igjen på House of Cards og snart kommer sesong 2 av Orange is the New Black. I tillegg har flere av seriene jeg ligger etter på kommet på Netflix også. Sweet. 1 Lenke til kommentar
toth Skrevet 22. mai 2014 Del Skrevet 22. mai 2014 (endret) Kan bare snakke for meg selv og bekjente, men: Det vi før alle mann lastet ned, sjekkes nå først om finnes på Netflix/HBO/Hulu/hvorennmanharabo. Dvs i de aller fleste tilfeller ses sesong 1-X (X=ofte 2011-2012) på fullstendig lovlig vis, mens man fortsatt må ty til bukta for det nyeste. Når det kommer til spillefilm plukker jeg heller en random på Netflix enn å ta bryet med å finne ut hva som er hot og laste den ned - enten kino eller lovlig streaming altså.For min del er løsningen på å få bukt med bukta fullstendig åpenbar - endre regimene og hierarkiene så film og serier kan streames lovlig dagen etter de er vist på TV eller ferdig på kino. Alle andre land enn USA laster ned de nyeste episodene fordi det er eneste mulighet - det finnes ikke lovlig alternativ..! Film/TV må lære av spotify - hvem laster vel ned en MP3-fil lenger? Spotify har de fleste album samme dagen som de blir lansert, og behovet for å bryte loven forsvinner som dugg for solen. Endret 22. mai 2014 av toth 2 Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 22. mai 2014 Del Skrevet 22. mai 2014 Spotify står i akkurat den samme rettighetsproblematikken som Netflix, den er bare ikke like omfattende siden det (generelt) er mindre penger i musikk enn i film.... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå