whoowhooo Skrevet 14. mai 2014 Del Skrevet 14. mai 2014 Jeg har to laptoper. Begge er Acere som kjører på Windows (ikke samme versjon). Kan jeg enkelt styre den ene med den andre? Dvs. at den eldre kan ligge nedslått i en skuff og styres av den jeg bruker? Slik at jeg kan bruke den eldre til kun streaming osv?I så fall: hvordan? Jeg finner kun programmer hvor en av enhetene må være Android. Lenke til kommentar
whoowhooo Skrevet 14. mai 2014 Forfatter Del Skrevet 14. mai 2014 Men det er vel ikke bluetooth? Begge laptopene har innebygget bluetooth. Nå vil jeg jo for så vidt bruke laptopene 99 % av tiden et sted hvor jeg har nett, men.Er TeamViewer knotete å sette opp? Lenke til kommentar
Quote Skrevet 14. mai 2014 Del Skrevet 14. mai 2014 Jeg vet ikke om noen Bluetooth-kontrollprogramvare til PC. TeamViewer er ikke knotete å sette opp. Det kan være verdt å prøve, så ser du om du blir fornøyd. Lenke til kommentar
Thor. Skrevet 14. mai 2014 Del Skrevet 14. mai 2014 Bluetooth har ikke hastighet til å gjøre slikt. Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 14. mai 2014 Del Skrevet 14. mai 2014 Det skal være mulig å sette opp et vanlig nettverk via bluetooth som du i praksis kan gjøre alt på som du kunne på et vanlig kablet eller wifi nettverk: http://windows.microsoft.com/en-us/windows/what-is-bluetooth-personal-area-network#1TC=windows-7 Når du har opprettet et vanlig nettverk så har du en lang rekke meget gode fjernstyringsprogrammer du kan bruke. VNC (jeg bruker RealVNC, men det finnes mange både gratis og betalalternativer), teamviewer og mange andre... men både overføringshastighet og rekkevidde på et bluetooth netverk er dårlig i forhold til wifi, så bluetooth er ikke særlig godt egnet til dette. Det jeg heller vil spørre om er hvorfor skal du absolut bruke bluetooth? Slik fjernstyring du snakker om er mye mye bedre egnet for bruk over wifi nettverk, og de aller fleste laptopper har jo innebygget wifi du kan bruke (og hvis ikke koster det deg bare 2USD inkl. frakt å kjøpe en billig 802.11n dongle fra ebay) Er ikke dette en mye bere løsning? -Stigma Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå