TheRs Skrevet 14. mai 2014 Del Skrevet 14. mai 2014 har lest noen bøker om python nå og holt på med det en stund. teknte å prøve meg inenn web boter etc. tenker å lage en bott som kan registrere brukere. noen tips til moduler, bøker, tuts etc? Lenke til kommentar
etse Skrevet 14. mai 2014 Del Skrevet 14. mai 2014 (endret) Vil anbefalt deg å lære deg HTTP-protokollen. Å forstå denne hjelper veldig på når man skal lære seg å skrive web-botter. I mange tilfeller kan slike ting ordnes ved å bare bruke urlllib2, som er innebygget i python, til å gjøre enkle REST-kall. Og mange sider har gjerne et API som svarer med f.eks. JSON eller andre ting som er lett for maskinen å parse. I tilfeller hvor du må aktivt åpne websider, og parse HTML-en for å finne spesifikke ting, så vil jeg anbefale lxml, som gjør den prosessen fin og enkel. Endret 14. mai 2014 av etse Lenke til kommentar
snippsat Skrevet 14. mai 2014 Del Skrevet 14. mai 2014 (endret) Du kan se på denne posten. Samme spørsmål og jeg lister opp litt flere verktøy for Python, som kan være greit og se på(lære) når det gjelder dette temaet. Fin post her om HTTP The Fundamentals Endret 14. mai 2014 av snippsat Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå