torry Skrevet 13. oktober 2003 Del Skrevet 13. oktober 2003 Hei, til et program jeg lager for tiden trenger jeg å visualisere en rekke kuber og pyramider på skjermen. Jeg lurte på om jeg skulle sette meg inn i The Visualization Toolkit for til dette bruk. Er det noen som har erfaringer å dele rudnt denne pakken? Er det mulig med 'live' interaktivitet med det som foregår på skjermen? Støtter VTK particles? Et konkret spørsmål: Dersom jeg har de åtte koordinatene til en kube (åtte hjørner), er det enkelt å tegne disse på skjermen med VTK? Takker for svar! Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 17. oktober 2003 Del Skrevet 17. oktober 2003 float yaw; float pitch; float roll; HDC hDC; int render(HDC hDC) { glEnable(GL_DEPTH_TEST); do(true) { glLoadIdentity(); glPushMatrix(); glRotatef(-roll, 0.0f, 0.0f, 1.0f); glRotatef(-pitch, 0.0f, 1.0f, 0.0f); glRotatef(-yaw, 1.0f, 0.0f, 0.0f); // Hvert polygon, i pyramide må du bruke GL_TRIANGLES istedet for GL_QUADS glTexImage2D(...) //tilfelle du trenger tekstur på en av sidene glBegin(GL_QUADS); //Uff, lag pyramider og sånt her ved å bruke //glVertex3f(float x, float y, float z); //glColor3f(float r, float g, float b); // setter fargen på en vertex glEnd(); glPopMatrix(); glFlush(); SwapBuffers(hDC); } } litt ufullstendig men, Visualization Toolkit kjenner jeg ikke til, hva er det? Lenke til kommentar
torry Skrevet 17. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2003 Den er god, Geir Grusom! Hvilken pakke må man inkludere for å kunne kjøre denne kodesnutten her? VTK finner du her: http://public.kitware.com/VTK/ VTK virker fin da det ser ut som om man kan gå inn på lavnivå og kode ...og det er gratis... t Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå