Gå til innhold

Visualiseringspakke for C++


Anbefalte innlegg

Hei,

 

til et program jeg lager for tiden trenger jeg å visualisere en rekke kuber og pyramider på skjermen. Jeg lurte på om jeg skulle sette meg inn i The Visualization Toolkit for til dette bruk.

 

Er det noen som har erfaringer å dele rudnt denne pakken?

Er det mulig med 'live' interaktivitet med det som foregår på skjermen?

Støtter VTK particles?

 

Et konkret spørsmål: Dersom jeg har de åtte koordinatene til en kube (åtte hjørner), er det enkelt å tegne disse på skjermen med VTK?

 

Takker for svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse


float yaw;

float pitch;

float roll;

HDC hDC;

int render(HDC hDC)

{

glEnable(GL_DEPTH_TEST);

do(true)

{

 glLoadIdentity();

 glPushMatrix();

   glRotatef(-roll, 0.0f, 0.0f, 1.0f);

   glRotatef(-pitch, 0.0f, 1.0f, 0.0f);

   glRotatef(-yaw, 1.0f, 0.0f, 0.0f);

   // Hvert polygon, i pyramide må du bruke GL_TRIANGLES istedet for GL_QUADS

   glTexImage2D(...) //tilfelle du trenger tekstur på en av sidene

   glBegin(GL_QUADS);

     //Uff, lag pyramider og sånt her ved å bruke

     //glVertex3f(float x, float y, float z);

     //glColor3f(float r, float g, float b); // setter fargen på en vertex

   glEnd();

   glPopMatrix();

   glFlush();

   SwapBuffers(hDC);

 }

}

litt ufullstendig men,

 

Visualization Toolkit kjenner jeg ikke til, hva er det?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...