Gå til innhold

[Løst] Trenger ny PC

Anbefalte innlegg

Har satt opp en liste hos Komplett.no på en PC jeg mener skal kunne erstatte min 6-7 år gamle PC med i7-920 prosessor.

PC-en blir hovedsaklig brukt til Diablo III, WoW, filmtitting og generell bruk ellers. Ingen tyngre videoredigering/bildebehandling.

Sjekka litt rundt å ser at i5-4670K er en slager blant mange av brukerne her på formuet, så jeg satser på den.

Er Refresh Haswell prosessorene noe jeg burde ta en titt på eller er det "bortkasta" penger i forhold til hva nevnte i5 leverer?

Plukket varer som var på lager, slik som strømforsyningen hadde jeg tenkt til å bruke en XFX ProSeries XXX 750W, men i og med at denne ikke var på lager tok jeg heller Black Edition, hvor stor/liten forskjell er det på disse to?

Har dere noen tips/hint til hva jeg eventuelt burde endre på her?

https://www.komplett.no/k/shoplist.aspx?mode=receive&si=1390298&su=9B78923D-9968-47CD-B671-E506F9304F1F

På forhånd takk :)

Endret av FB.247152785
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er ikke noe vits å velge andre prosessorer, med mindre du vil vente på i5-4690k muligens den kommer på slutten av året, siden det ennå ikke har skrevet noe konkret dato.

Det meste ser jo greit ut, men Corsair H105 Hydro Series CPU Kjøler 1150/1155/1156/1366/2011, AM2(+)/AM3(+)/FM1/FM2, 2700 RPM, 73 CFM, 37.67 dBA er vel kanskje litt i meste laget, om du ikke håper på at du klarer over 5 Ghz på i5-4670k. Men du skal nok være veldig heldig om du klarer det.

Er selv klar over i5-4670k blir varm ved en del overklokking, men vil si selv Noctua NH-U12P SE2 CPU Kjøler 775/1150/1155/1156/1366, AM2(+)/AM3(+), 1300 RPM, 92,3 m³/h, 19,8 dBA bør være tilstrekkelig med en i5 4670k

Lenke til kommentar

Enig med LMH1 om at en vannkjøler blir i meste laget om du ikke skal overklokke noe hinsides. Med det mener jeg at du like godt da kan bruke den tusenlappen på en i7 brikke istedenfor kjølingen.

Ellers har jo Z97 hovedkortene begynt å komme i salg. Kan være verdt å se på et slikt et.

Lenke til kommentar

Da har jeg sett litt nærmere på lista di. Er det nødvendig med et bigtower kabinett? Jeg tror du klarer deg med et R4 kabinett. Det får mye skryt blandt andre byggere og i tester på bla. HW.no.

RAM-brikker. Med din bruk klarer du deg godt med 8 GB. Og om du ikke skal overklokke så trenger du ikke de som du har på din liste. Disse skulle holde en god stund. De er i tillegg lave slik at du ikke trenger å bekymre deg om de skal komme i konflikt med en kjøler.

Lenke til kommentar

Har ett bigtower i dag, men hater det intenst pga plassering av harddisk-bay og strømforsyning.

Takker for alle tips og forslag, tok faktisk alle til etterretning.

Prisen ble lavere enn jeg hadde forespeilet meg og, og det er jo bare positivt :)

Igjen, tusen takk :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...