tom waits for alice Skrevet 14. mai 2014 Del Skrevet 14. mai 2014 Håper isåfall at de stikker da, slik at dere får kjenne på konsekvensene. Hvem skal stikke? De barnløse mennene? Geir Lenke til kommentar
Gjest medlem-141789 Skrevet 14. mai 2014 Del Skrevet 14. mai 2014 Håper isåfall at de stikker da, slik at dere får kjenne på konsekvensene. Hvem skal stikke? De barnløse mennene? Geir Ja, f.eks. Lenke til kommentar
1245112654122755325882462 Skrevet 14. mai 2014 Del Skrevet 14. mai 2014 Hvilke konsekvenser? Samfunnet taper resurser og de kan ikke få dem igjen via arbeidsinnvandring. Det vil føre til at statens finanser går i stå, spesielt siden disse er null utgifter nesten. Oljepengene kommer ikke til å holde og den norske stat vil måtte kutte drastisk eller gå konkurs. Stoppe innvandring vil ikke få bokt på det problemet. Håper isåfall at de stikker da, slik at dere får kjenne på konsekvensene. Hvem skal stikke? De barnløse mennene? Geir Ja, f.eks. Så jeg, som barnløs mann som skatter mer enn gjennomsnittet tjener i året er ett tapsprosjekt for Norge? Snodigt, ansåg meg selv som en god borger :-) 2 Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 14. mai 2014 Del Skrevet 14. mai 2014 (endret) Jeg tror kanskje han mener at når alle de arbeidsomme og dyktige barnløse mennene reiser, så kommer det til å gå dårlig med landet vårt...? Geir Endret 14. mai 2014 av tom waits for alice Lenke til kommentar
Civilix Skrevet 14. mai 2014 Del Skrevet 14. mai 2014 (endret) (...) Men sammenhengen i mellom barnløse menn vil være større enn andelen barnløse kvinner er nok bare noe vi må lære oss å leve med. Det er ingen strakstiltak vi kan gjøre som vil påvirke situasjonen, men det er jo litt interessant å finne ut hvorfor det er slik. I ett land hvor det er under 1% forskjell på antall kvinner og menn(2012 tall sier 995 kvinner per 1000 menn), hvorfor er det flere mødre enn fedre? At 1 av 10 mødre ikke har ett godt forhold til barnets far synes jeg er skremmende. Jeg er skeptisk til norske kvinner da de fleste av de er påvirket av det samfunnet de lever i og oppfører seg derfor på en måte som er lite attraktiv, men jeg er villig til å høre argumentene for norske kvinner hvis du har noen. Første først: Hva er attraktiv oppførsel? Nordiske kvinner er jo like attraktive/uattraktive (alt ettersom) som andre europeiske/vestlige kvinner. 50-tallet er 60 år siden, og tiden der kvinner stod klare med middag, oppfrisket hår og nypuffede sofaputer "for din komfort" er langt forbi. Hvis du tenker på å finne kone i utlandet fordi de er mer "villige" så er det jo bare å lure seg selv. Klart en thailandsk eller øst-europeisk kvinne er interessert i en nordmann som kommer fra et land der folk kaster penger i dass for moro skyld, får gratis helsetjenester og alle ved god helse har muligheten til å tjene nok til å leve et fullstendig uavhengig liv og atpåtil fylle det med hva som anses som ekstrem luksus i andre land. Jeg trenger ikke å finne kone i utlandet, jeg har ei finsk dame som står klar med middagen, oppfrisket hår og nypuffede sofaputer når jeg kommer så for noen av oss er ikke de dagene forbi. Attraktiv oppførsel er nå veldig subjektivt, men for meg så er den største utfordringen med norske kvinner at de er ekstremt bortskjemte og krever for mye. Nå påstår jeg ikke at alt utenfor Norge er ett magisk land med bedre kvinner, men jeg brukte 15 år på å prøve å finne en norsk kvinne jeg kunne takle å leve med. Når jeg startet å få litt finske venner fant jeg flere langt mer attraktive kvinner, og bare ett år etter at jeg startet å ha kontakt med finner fant jeg dama jeg er sammen med i dag. Så min opprinnelige påstand står fortsatt, norske kvinner tar ikke å inspirerer menn til å velge ett familieliv. Og dette mener jeg er en faktor som er med på å forklare hvorfor forskjellen vi ser. Så jeg, som barnløs mann som skatter mer enn gjennomsnittet tjener i året er ett tapsprosjekt for Norge? Snodigt, ansåg meg selv som en god borger :-) For Norge som ett land hadde det vært bedre om du hadde investert pengene dine på en familie som produserer fremtidige skattebetalere Selv om du skatter mer enn en gjennomsnitts lønn er de pengene bare en dråpe i havet, flere skattebetalere er det som er viktig. Statistikk viser også at single menn har mindre behov for høy inntekt enn familiefedre, dermed er de også mindre motivert til å tjene mer og betale mindre skatt. Edit: dobbeltpost flettet, Tvillingsjel Endret 15. mai 2014 av Tvillingsjel Lenke til kommentar
Tvillingsjel Skrevet 14. mai 2014 Del Skrevet 14. mai 2014 Hva med menn som er sterile og ikke kan få barn, det må da være en del av dem også. 1 Lenke til kommentar
1245112654122755325882462 Skrevet 14. mai 2014 Del Skrevet 14. mai 2014 Så jeg, som barnløs mann som skatter mer enn gjennomsnittet tjener i året er ett tapsprosjekt for Norge? Snodigt, ansåg meg selv som en god borger :-) For Norge som ett land hadde det vært bedre om du hadde investert pengene dine på en familie som produserer fremtidige skattebetalere Selv om du skatter mer enn en gjennomsnitts lønn er de pengene bare en dråpe i havet, flere skattebetalere er det som er viktig. Statistikk viser også at single menn har mindre behov for høy inntekt enn familiefedre, dermed er de også mindre motivert til å tjene mer og betale mindre skatt. Det er forsåvidt riktig, men jeg påfører heller ikke samfunnet de kostnader som barn medfører seg :-) Lenke til kommentar
Tvillingsjel Skrevet 14. mai 2014 Del Skrevet 14. mai 2014 Tanken er vel også at barn er investering og selv om de en periode vil koste, så vil de etterhvert vokse opp til å bli skattebetalere og bidragsytere, som f.eks deg Priim. Du var jo også barn en gang Lenke til kommentar
M98kF1 Skrevet 14. mai 2014 Del Skrevet 14. mai 2014 [....] Jeg trenger ikke å finne kone i utlandet, jeg har ei finsk dame som står klar med middagen, oppfrisket hår og nypuffede sofaputer når jeg kommer så for noen av oss er ikke de dagene forbi.[...] Kommer ikke finske damer stort sett fra utlandet? 1 Lenke til kommentar
Civilix Skrevet 14. mai 2014 Del Skrevet 14. mai 2014 [....] Jeg trenger ikke å finne kone i utlandet, jeg har ei finsk dame som står klar med middagen, oppfrisket hår og nypuffede sofaputer når jeg kommer så for noen av oss er ikke de dagene forbi.[...] Kommer ikke finske damer stort sett fra utlandet? Ikke alle damer blir til koner. Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 14. mai 2014 Del Skrevet 14. mai 2014 Når det er slik er det ingen vits i å bo her i landet synes jeg i vertfall. Anonymous poster hash: f9c23...705 Er jo helt supert å bo her hvis man ikke vil ha barn. Selv om urdriften i meg ønsker å sette barn i alt som går på to ben uten pikk og skjegg (omtrent), er hodet langt mer selektivt (heldigvis).Ja heldigvis, får man si, før jeg kom til slutten av setningen trodde jeg du ville ha dyresex med kyllinger. Først, jeg synes det er dumt at folk bruker "anonymfunksjonen", man er rimelig anonym bak nick uansett. JEG synes det er greit å vite hvem/hvilket nick det er jeg prater med, siden man kan kjenne igjen folks holdninger og innstillinger.Selvsagt synes du det er dumt at folk bruker anonymiseringsfunksjonen. Det er hele poenget med den, når brukere ønskere å vite hvem andre er, men de ikke ønsker det selv. Kvinnen bør få barn i god tid før hun er 40, mannen kan lage barn hele livetEn sannhet med betydelige modifikasjoner. Mannens sædkvalitet synker med alderen, og den moderne mannens sædkvalitet er elendig i utgangspunktet. Jeg vil tro sjansen for potensproblemer også "stiger" med alderen. Hva med menn som er sterile og ikke kan få barn, det må da være en del av dem også.Det gjelder da begge kjønn. [....] Jeg trenger ikke å finne kone i utlandet, jeg har ei finsk dame som står klar med middagen, oppfrisket hår og nypuffede sofaputer når jeg kommer så for noen av oss er ikke de dagene forbi.[...] Kommer ikke finske damer stort sett fra utlandet? Han trenger vel ikke dra til utlande for å finne en kone når han allerede har en. For å svare på gåten: - Passive kvinner blir sjekket opp, mens passive menn blir ikke. Dermed havner de passive mennene på statistikken. - Kvinner kan risikere barn med tilfeldige, fordi de vet at de får beholde omsorgen for barnet. Menn må være mer påpasselige fordi de vet at de ikke får omsorgen for et barn i en tvist, og da er det meningsløst å få barn, som bare blir en kostnad. De fleste menn vil dermed vokte seg for tilfeldige barn, men ikke alle. Disse uforsiktige blir da fedre til mange tilfeldige barn med flere kvinner, og statistikken blir skjev. - Barn kan bli registrert uten en far, men neppe uten en mor. Konsekvensen for statistikken bør være åpenbar. - Uattraktive kvinner er dessuten lettere å omsette enn uattraktive menn, uten at det nødvendigvis påvirker statistikken. Lenke til kommentar
Tvillingsjel Skrevet 15. mai 2014 Del Skrevet 15. mai 2014 Tåkelur: Klart det gjelder begge kjønn, men nå var det spekulasjoner om hvorfor antallet barnløse menn er så høyt og det er en del av helheten selv om det også vil spille inn for kvinner. Finnes menn som har flere kull også, barn med flere kvinner - ikke bare de som er uforsiktige og dermed puler på flere barn uten å mene det. Lenke til kommentar
ragge_jz Skrevet 15. mai 2014 Del Skrevet 15. mai 2014 Rare greier, at folk tror barn er så jævlig stas. Sitter selv med en sønn, som jeg har minimalt med rettigheter til. Synd, men sånn er det. Må bare leve med det, var uaktuelt å dele på foreldreansvaret gitt. Her skulle moren ha all "makta". Barn blir jo nesten brukt som maktfaktorer idag, og for å såre andre. Skjønner ikke at det går an. Mye dritt. Jeg havner inn i kategorien "uansvarlig, naiv mann" som greide å smelle en ikke så veldig hyggelig dame på tjukka. Og de mennene som aldri får seg noe "fitte" eller kjæreste: Kjenner flere som har det sånn (hvem kjenner vel ikke sånne gutter).... Dårlig selvtillit, dårlig utseende, mangel på sjarm, mangel på intelligens, mangel på initiativ, mangel på sexdrift... Mange grunner til at en mann ikke får seg dame!!! Ville jeg ha blitt sammen med en feit, lite attraktiv, lite intelligent dame uten sex-behov??? NEI!!! Sånn er det for damer også.... Folk er så jævlig ulike at det er helt sykt, derfor finnes det noen for de fleste uti der. det får bli trøsten. OG de som aldri finner seg noen, de ble ikke valgt da.... Når det er sagt, blir det statistisk sett født flere gutter ennn jenter. Det er nøye målt. Det er fordi gutter har/hadde høyere dødelighet før i tiden... Så det vil alltid være en overvekt av gutter faktisk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå