AnonymDiskusjon Skrevet 13. mai 2014 Del Skrevet 13. mai 2014 Hei gutter! I disse dager hvor jeg har en oppfatning av at damer helst vil være "mannen" i forholdet, lurer jeg på noe. Er det sånn at dere gutter/menn liker å sjekke opp jenta, eller vil dere helst at hun skal ta kontakt først? Som jente føles det naturlig at det er gutten som skal sjekke opp, men kanskje dette er feil? Og når dere blir sammen med vedkommende (eventuelt også før dette), er det faktisk naturlig for dere å ønske å være beskytter, forsørger osv? Jeg har jo intrykk at det var veldig sånn før at mannen skulle være den som beskyttet kvinnen, forsørget og løftet tunge ting osv, men er det fortsatt sånn? Som mann, er det dette du ønsker, bare at damer ikke lar dere få lov lenger? Jeg mener 100% at det skal være likestilling i et forhold og at begge parter skal bestemme på helt lik linje. Jeg synes ikke at likestilling (les: lønn, sosial status osv) har noe å gjøre med det jeg spør om nå. Det jeg snakker om her er hvilken rolle du ønsker å ha når du er på utkikk etter et forhold, får deg kjæreste, ektemake etc? Er det å være en slags "knight in shining armour" noe menn vil være? Anonymous poster hash: 5ca5e...c8a Anonymous poster hash: 5ca5e...c8a Anonymous poster hash: 5ca5e...c8a Lenke til kommentar
Saft Suse Skrevet 13. mai 2014 Del Skrevet 13. mai 2014 (endret) Liker å sjekke opp, ja, men vi menn er ofte like glad i bli sjekket opp av dere også. Oppmerksomhet er noe begge kjønn er glad i, og selv er jeg likegyldig til hvem som gjør hva først. Er du interessert i noen så ta kontakt, uansett hva du har mellom beina. Jenter som sitter og venter på å bli kontakta irriterer vettet av meg. Selvpining er det, for dems del, og jeg har bevisst ignorert signaler fra slike jenter flere ganger, for jeg har sett meg lei av forhold hvor jenta forventer mer enn hun selv gir, og denne passiviteten er ofte en indikator til slik oppførsel. Over til andre spørsmål er jeg helt for likestilling selv, også i forholdet, men jeg liker fremdeles å få lov til å være "beskytteren" av romantiske grunner. Menn er jo til dels drevet av ego - i større grad enn kvinner, kan vi vel alle si oss enige om - og således er det jo stas å få føle seg litt som en beskytter i forholdet. Endret 13. mai 2014 av Saft Suse 4 Lenke til kommentar
vidor Skrevet 13. mai 2014 Del Skrevet 13. mai 2014 Like stor forskjell på menn som det er på damer. Du finner gutter som vil ha deg for alt fra reservemamma, sengepartner, søppelbøtte, boksesekk, trofé, venn, snylteoffer og livspartner mm. 100% likestilling er utopisk da det faktisk er forskjeller på kjønnene, men likeverd er et godt utgangspunkt. 3 Lenke til kommentar
lion33 Skrevet 13. mai 2014 Del Skrevet 13. mai 2014 Liker å sjekke opp, ja, men vi menn er ofte like glad i bli sjekket opp av dere også. Oppmerksomhet er noe begge kjønn er glad i, og selv er jeg likegyldig til hvem som gjør hva først. Er du interessert i noen så ta kontakt, uansett hva du har mellom beina. Jenter som sitter og venter på å bli kontakta irriterer vettet av meg. Selvpining er det, for dems del, og jeg har bevisst ignorert signaler fra slike jenter flere ganger, for jeg har sett meg lei av forhold hvor jenta forventer mer enn hun selv gir, og denne passiviteten er ofte en indikator til slik oppførsel. Over til andre spørsmål er jeg helt for likestilling selv, også i forholdet, men jeg liker fremdeles å få lov til å være "beskytteren" av romantiske grunner. Menn er jo til dels drevet av ego - i større grad enn kvinner, kan vi vel alle si oss enige om - og således er det jo stas å få føle seg litt som en beskytter i forholdet. sant bro. Lenke til kommentar
lion33 Skrevet 13. mai 2014 Del Skrevet 13. mai 2014 (endret) Greit om jenta sjekker en opp, fordi jeg blir jevla irritert nå når 2 jenter jeg ble veldig god kjent med meg, flørter med meg, tar på meg, gjør mye for å få oppmerksomhet og til slutt finner jeg ut at de har kjærester.. Disse jentene ødelegger for jenter som prøver å vise seg frem, samtidig som det er jo lovt å ha det gøy med den andre kjønn uten at det skal bety noe, men det blir problematisk når flørtingen er på en slik linje at alle rundt deg tror dere er et par. Jeg liker når jenta viser tegn på at hun liker deg, at hun smiler, ser på deg, biter seg på leppa, i en klubb liksom, da kan jeg komme sjekke henne opp, men når vi viser tegn, smiler og ser på ei jenta og hun reagerer ikke , bare tar imot , og gir tilbake , men sjekker ikke en opp da skjønner jeg ikke - liker ikke de som tror de er så kostbar .Syns det er greit om jenter sjekker opp gutter, selv om det kan virke som hun er på jakt . men det er jo alle ..Jeg har blitt sjekket opp av jenter men det har bare skjedd via FB aldri i virkeligheten, ingen jente som har kommet opp , og spurt om nr mitt. Endret 13. mai 2014 av lion33 Lenke til kommentar
neutrality Skrevet 13. mai 2014 Del Skrevet 13. mai 2014 Platonisk rettferdighet og glede er det som er viktigst for meg, likestilling er en politisk korrekt rettferdighet og ikke mer enn det. Om man vil utforske forskjellige følelser og roller i forholdet, og gå for det som gir høyest fornøyelighet så gjerne det. Jenter som vet hva de vil tenner meg både følelsesmessig og intellektuelt. Det som for meg er betenkelig er hvordan dette rollebytte har skjedd, og hvor bærekraftig det er uten den kunstige samfunnsstrukturen vi har nå. Lenke til kommentar
Aiven Skrevet 13. mai 2014 Del Skrevet 13. mai 2014 Å bli sjekka opp synes jeg er smigrende. Kjør på. Jeg har ikke noe ønske om å beskytte damer, dersom behovet ikke er der. Opplever imidlertid ofte at det er det og da liker jeg å stille opp og «beskytte». Men vær så snill å ikke lag noe skuespill for å dekke mitt «behov om å beskytte», det blir bare dumt. Av fysiske årsaker er jeg i bedre stand til å løfte tunge ting enn de aller fleste damer, men dersom jeg skulle date en bodybuilderdame en gang, så kan hun gjerne få løfte like mye eller mer enn meg. Lenke til kommentar
SilvioBerlusconi Skrevet 13. mai 2014 Del Skrevet 13. mai 2014 Platonisk rettferdighet Platonisk rettferdighet, faktisk... Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 14. mai 2014 Del Skrevet 14. mai 2014 Jeg har ikke kjæreste, men jeg ville ikke hatt noe ønske om å være en beskytter, forsørger eller hvit ridder. Jeg ville ikke trives i et forhold der min oppgave er å være minibank, tjener, bodyguard eller liknende. Kjerringa får styre sin egen økonomi, ta vare på seg selv og løse egne problemer. Mens jeg skriver dette, tenker jeg at det kanskje kan være årsaken til at jeg ikke har kjæreste, men jeg ser det i hvert fall slik. Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 14. mai 2014 Forfatter Del Skrevet 14. mai 2014 Jeg har ikke kjæreste, men jeg ville ikke hatt noe ønske om å være en beskytter, forsørger eller hvit ridder. Jeg ville ikke trives i et forhold der min oppgave er å være minibank, tjener, bodyguard eller liknende. Kjerringa får styre sin egen økonomi, ta vare på seg selv og løse egne problemer. Mens jeg skriver dette, tenker jeg at det kanskje kan være årsaken til at jeg ikke har kjæreste, men jeg ser det i hvert fall slik. Er ikke litt poenget med å være kjærester at man skal ta vare på hverandre og hjelpe hverandre å løse problemer sammen? Eller er det bare meg? Anonymous poster hash: b5245...044 1 Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 14. mai 2014 Del Skrevet 14. mai 2014 Hver og en bestemmer selv. For meg må det være at man trives i hverandres selskap og på sikt kan tenke seg å bo og leve sammen, ikke fordi man har lyst til å dra hverandre ned i hverandres møkk eller ikke er selvstendig nok til å klare seg alene. Hvis man er kommet langt, er det klart at for eksempel økonomiske problemer er felles problemer og må løses sammen. Men kjæresten skal fortsatt ta sin del av ansvaret og fikse egne tabber, og ikke forsørges av meg. Lenke til kommentar
TheNarsissist Skrevet 14. mai 2014 Del Skrevet 14. mai 2014 Vi er i 2014 for helvetet! Dere vil ha likestilling på absolutt alt, da får dere faen meg ta initiativ dere også. Vi lever ikke på 50 tallet lenger. Har sett så jævlig mange av disse trådene i det siste, jenter som ikke vil ta initiativ osv og heller venter på gutten. ''Nå har jeg tatt initiativ engang, nå er det hans tur'' Går dere i fuckings barnehagen? Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 14. mai 2014 Forfatter Del Skrevet 14. mai 2014 Når jeg startet denne tråden var egentlig ikke poenget likestilling, men men. Det jeg snakker om er forholdet mennesker imellom, hvordan man oppfører seg med den andre osv. Hvordan man synes det er å være mann i et forhold. Selv om man er selvstendig nok til å klare seg alene økonomisk f.eks, så tror jeg mennesker har godt av å ha andre de kan betro seg til. Og at det kanskje ikke alltid er like lett å se løsningen selv på problemer, eller løse problemer selv. Og kvinner og menn er jo ulike på hvordan vi er og oppfører oss, men det mener jeg ikke skal ha noe med likestilling å gjøre. Som f.eks det å åpne døra for jenta i bilen. Skjønner ikke hvorfor noen mener at siden damer skal ha likestilling, så skal man for all del ikke gjøre det. Anonymous poster hash: b5245...044 1 Lenke til kommentar
SilvioBerlusconi Skrevet 14. mai 2014 Del Skrevet 14. mai 2014 Fasiten på spørsmålet i tittelen er at begge, både mann og kvinne, burde ta initiativ hvis begge er interesserte. Hvis begge er interessere i hverandre = Gutten kan spørre jenta om hun vil bli med på turen han tenkte å gå langs elven, og hvis hun ikke har anledning akkurat da, foreslår hun et nytt tidspunkt... Og omvendt! Enkelt og greit. Ferdig med saken. 1 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 14. mai 2014 Forfatter Del Skrevet 14. mai 2014 Trådstarter her, var ikke jeg som lagde tittelen, så ikke det som er det viktigste av det jeg spør om, men det virker som om folk vil vri det til det. Anonymous poster hash: b5245...044 1 Lenke til kommentar
Civilix Skrevet 14. mai 2014 Del Skrevet 14. mai 2014 Jeg er en veldig tradisjonell mann og derfor kansje lite representativ for flertallet av menn, men det jeg kan vitne om er at tradisjonelle forhold med sterke kjønnsroller kan være veldig bra. Men først må man se bort i fra myten om at i tradisjonelle forhold handler det om hva man ikke får lov å gjøre, hele poenget er at man definerer ansvar basert på evne. Jeg kan lage middag og hun kan måke snø, og det skjer også ved jevne mellomrom, men middag er hennes ansvar og snøen er mitt. Å ha ansvar for noe betyr ikke at man trenger å være den som utfører det. Beskytte, forsørge, løfte tunge ting, mm. er mannens ansvar, mat, vasking av hus/kleder og barn er kvinnens ansvar. Det er ett samspill mellom de 2 personene i forholdet, og som mann tar jeg gledelig ansvar for alle manneting sålenge jeg vet at dama tar seg av alle kvinneting. Siden vi begge er enig i hvor ansvar ligger unngår vi mange krangler, når noe går galt er det klart hvem som har skyld eller så arkiverer vi det bare under "shit happens" uten noe behov for analyse og diskuasjon. Jeg liker å sammenligne det med en snekker og en rørlegger, de kan begge slå inn spikere og legge rør, men de velger å holde seg til sitt ansvar istede for å slå inn halvparten av spikrene og skru halvparten av rørene sammen hver. Det blir bare enklere og mer ryddig slik, man hører heller ikke noe snakk om likestilling mellom snekkere og rørleggere da de innser at de er forskjellige men likeverdige. Så kommer vi til det som kansje er det største problemer med norske kvinner i dag, man kan være tradisjonell eller man kan være mer moderne, men man kan ikke få begge deler. Du kan ikke forvente at mannen skal forsørge deg hvis du ikke har middag klar når han kommer hjem fra jobb, du kan ikke forvente at mannen skal løfte tunge møbler hvis du ikke vil ta klesvasken. Og da må jeg bringe opp "store stygge" også kjent som feminisme, med noen ekstremister i front og millioner av passive kvinner som støtter opp om ideologien har de endret samfunnet vårt, og mange av oss vil si disse endringene ikke har vært til det bedre. Menn gjør hva de alltid har gjort, nemlig å tilpasse oss til samfunnet, og resultatet er likestilling til den grad at en mann ikke lengre føler ansvar for å sjekke opp jenta eller å forsørge henne når de har ett forhold, norske kvinner blir fortalt fra fødsel at de ikke har noe ansvar i det hele tatt og menn svarer med å ikke ta noe ansvar heller. Det er fortsatt noen tradisjonelle menn og kvinner der ute, men som et samfunn har vi kommet fram til at snekker og rørleggere jobber bedre sammen hvis rørleggeren slår inn halvparten av spikrene og snekkeren legger halvparten av rørene. Fordi likestilling... Sier ikke at moderne eller tradisjonell er bedre eller værre, det er helt opp til den enkelte person. Men som en tradisjonell person meg selv må jeg si at jeg finner kvinner som ønsker å ignorere kjønnsroller er lite attraktive, ikke noe negativt om en dame prøver å sjekke meg opp men eller ønsker å måke snø for meg, men jeg ser det fortsatt som mitt ansvar at begge de tingene blir gjort. 1 Lenke til kommentar
Tvillingsjel Skrevet 14. mai 2014 Del Skrevet 14. mai 2014 Begge kan ta initiativet, men det finnes de som liker å sjekke opp og det finnes de som liker å bli sjekket opp. Det har mange ganger blitt påpekt her inne at jenter også kan ta mer initiativet om de liker noen og ikke bare vente på å bli kontaktet. 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå