reneeik Skrevet 13. mai 2014 Del Skrevet 13. mai 2014 Jeg prøver å komprimere filer og mapper med windows 7 sitt komprimeringsprogram. Har også prøvd 7zip. De komprimerte filene blir like store som de originale og lar seg ikke sende pr epost. Noen som vet hvorfor? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 13. mai 2014 Del Skrevet 13. mai 2014 Kanskje du prøver å komprimere filer som allerede er komprimert? Lenke til kommentar
myhken Skrevet 13. mai 2014 Del Skrevet 13. mai 2014 Mange ulike filer som ikke du ikke får komprimert veldig mye. Hva slags filer prøver du å komprimere? Lenke til kommentar
reneeik Skrevet 13. mai 2014 Forfatter Del Skrevet 13. mai 2014 Nei jeg prøver ikke å komprimere allerede komprimerte filer :-) prøver jeg på en mappe som er 950MB sp blir den like stor som zippet. Lenke til kommentar
reneeik Skrevet 13. mai 2014 Forfatter Del Skrevet 13. mai 2014 Mange ulike filer som ikke du ikke får komprimert veldig mye. Hva slags filer prøver du å komprimere? Jeg prøver å komprimere bildefiler og bildemapper Lenke til kommentar
myhken Skrevet 13. mai 2014 Del Skrevet 13. mai 2014 Jepp, bilder er en av typene som ikke blir komprimert noe særlig. Særlig JPG filer. Jeg testet nå med en 16 MB .raw fil og en 16 MB .jpg fil, komprimert med winrar. .raw filen fikk jeg ned til 13.5 MB, mens .jpg filen gikk ned 0.01 MB, altså ingen ting. Så der er problemet ditt. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 13. mai 2014 Del Skrevet 13. mai 2014 (endret) M.a.o. JPG-filer er allerede komprimerte filer. Du kan komprimere de ytterligere med diverse bildebehandlingsprogrammer. Dog på bekostning av kvalitet. Endret 13. mai 2014 av sedsberg Lenke til kommentar
reneeik Skrevet 13. mai 2014 Forfatter Del Skrevet 13. mai 2014 Ok. Takk for alle svar. Får bruke skyen til deling da :-) Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 14. mai 2014 Del Skrevet 14. mai 2014 jpg og de fleste andre bildeformater er allerede komprimerte, så det er nok problemstillingen. Ukomprimerte bilder er gjerne hundrevis av MB store - i stedet for noen titalls MB. Å komprimere komprimerte data videre gir deg enten bare noen par prosent eller ingen endring i filstørrelse. Så det er nok problemstillingen. Du får finne deg en webtjeneste slik som send-file (eller de tusen andre alternativene) som lar deg laste opp en fil til skyen og sender en link på mail til den som skal ha filen slik at vedkommende kan laste den ned (innen en viss tidsgrense). Det er det enkleste for om du skal bare dele store datafiler en gang i blandt. -Stigma Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå