edge Skrevet 13. mai 2014 Del Skrevet 13. mai 2014 (endret) Heisann,Er keen på litt bedre lyd i bilen, men ønsker hovedsaklig å bruke kablene som er lagt uten for mye arbeid. Dreier seg om en Nissan Primera fra 2001. Såvidt jeg vet er det 6,5" høyttalere det dreier seg om, to i dørene og to i hatthylla. Spilleren er en Sony something or another. Orginalhøyttalerne begynner å skurre på et kjedelig volum, så kunne tenkt meg noe som i hvert fall tåler det spilleren produserer. Noen som har erfaring med et slikt oppsett, og hva vil dere i så fall anbefale? Takk for svar red: Foreløpig tenker jeg noe slikt: "Muskuløse", men sikkert ikke så pene, høyttalere bak: http://www.bilradiospes.no/m/shop/?produkt=3994&katid=645&id=og noe med litt finere lyd foran..?http://www.bilradiospes.no/m/shop/?produkt=78&katid=645&id= Endret 13. mai 2014 av edge Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 13. mai 2014 Del Skrevet 13. mai 2014 Her bommer du grovt, for ingen av de høyttalerene er noe å satse på hvis du OPPGRADERE lyden Er det orginalspilleren som sitter der? Den bør uansett byttes, for Sony suger ***** når det kommer til bilstereo. Du vil få et helt annet lydbilde og lydkvalitet hvis du bytter spilleren og fronthøyttalerene i første omgang. Høyttalere baki blir heller aldri bra hvis du er glad i god lyd. Pioneer-spillere er stort sett veldig bra. Disse høyttalerene spiller finere og bedre en de RF høyttalerene du linket til: http://www.dynabel.no/Shop/Product/Gladen-M-line-165-komponentsett/AS4502 og de spiller greit rett fra spilleren Lenke til kommentar
edge Skrevet 13. mai 2014 Forfatter Del Skrevet 13. mai 2014 Sonyen ble kjøpt på Elkjøp da jeg kjøpte bilen, eneste DAB-radioen jeg fant i byen på tidspunktet. Uten at jeg har særlig god peiling, så synes jeg den låter greit nok, i hvert fall til jeg får hørt den med andre høyttalere Høyttalerne du linker til ser fine ut, men vet du kanskje om noen der diskanten er montert på høyttaleren? Er ikke så interessert i å dra kabler og sånt, kjenner ikke bilen så godt.. Høyttalerne i hatthylla er mest for å få litt oomph når jeg hører på dritmusikk. Derfor jeg tenkte å bare ha noe ræl som spiller høyt og dypt der Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 13. mai 2014 Del Skrevet 13. mai 2014 Du må se på noen som har så høy følsomhet som overhodet mulig siden de fleste spillere knapt yter 15 til 20 watt pér kanal. Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 14. mai 2014 Del Skrevet 14. mai 2014 Sitter vel orginale diskanter foran i den bilen?? Et komponentsett vil gi deg mye bedre lyd også, og ikke bli overrasket når du demonterer høyttalerene dine, for de er laget av plast Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 14. mai 2014 Del Skrevet 14. mai 2014 Men med komponentsett må du nok legge opp nye kabler, samt koble delefilter og finne en plass å montere det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå