Furyon Skrevet 13. mai 2014 Del Skrevet 13. mai 2014 (endret) Hallo, har vært både heldig og uheldig. Som tittelen sier, så har jeg fått en SGSIV, men helt oppe i høyre hjørne så er skjermen knust.Selve skjermen (LCDen) er 100% inntakt, mest sannsynligvis fordi glasset er knust over LCDen. Det virker også som at touchen er i orden.Som sagt så er glasset knust oppe i hjørne, og der har det flasset av en del av skjermen. Blant annet så er front kameraet HELT ubrukelig nå, men jeg vet ikke helt sikkert om det faktisk er knust, eller om det er på grunn av limet, fordi når man ser på selve linsa, så er det veldig uklart. Spørsmålene mine er som følger:Går det fint å bytte KUN glasset, uten at man ødelegger Digitizern, eller LCDen? Også lurer jeg på om det er nødvendig å bytte kameraet, er ganske usikker på om det faktisk er ødelagt. Den sensoren som er ved siden av kameraet er jeg heller ikke sikker på om fungerer (Litt usikker på hvilken sensor det er). Om noen har noen gode forslag til hvor jeg kan kjøpe verktøy og kun glasset, så bare kom med det. Kan gjerne betale litt for kvalitet, da jeg vil ha det mest mulig sånn som orignal glasset. Ebay annonser godtas.Blir å poste litt bilder senere, hadde for lite strøm til å bruke blitser. Edit: Dette er tatt med frontkameraet til SGS4 Endret 13. mai 2014 av Furyon Lenke til kommentar
War Skrevet 13. mai 2014 Del Skrevet 13. mai 2014 Om det går? Ja Kostet 1800 ^^ 2000 på note 3. Snakker vi ebay, gjør det selv her? Må demontere hele telefonen bakfra. Lenke til kommentar
Furyon Skrevet 14. mai 2014 Forfatter Del Skrevet 14. mai 2014 Har sett på videoer på youtube, og de som kun skifter glasset, de demonterer ingenting, de varmer bare opp glasset til optimal temperatur, også bruker de gitar plekter for å fjerne glasset Lenke til kommentar
hfthomas Skrevet 14. mai 2014 Del Skrevet 14. mai 2014 Du kan jo prøve. Koster ikke mye for glasset. Men, lett å ødelegge digitizeren (og skjermen) under glasset. Lenke til kommentar
Furyon Skrevet 14. mai 2014 Forfatter Del Skrevet 14. mai 2014 Noen som har forslag til hva jeg kan bruke for å fjerne rense bort limet som ligger igjen på digitizern? Lenke til kommentar
nerokid Skrevet 14. mai 2014 Del Skrevet 14. mai 2014 bare at sende den inn til mytrendy . http://www.mytrendyphone.no/shop/samsung-galaxy-s4-120669p.html Lenke til kommentar
War Skrevet 14. mai 2014 Del Skrevet 14. mai 2014 Sett flere tråder hvor folk ikke klarte det, enn der de klarte det. Du bør ha råd til å miste telefonen om du skal skifte selv. Lenke til kommentar
Furyon Skrevet 14. mai 2014 Forfatter Del Skrevet 14. mai 2014 Jeg har ustyret til å gjøre det, sånn som lasermåler for temperatur og varmepistol, så jeg tror det skal gå fint, så lenge jeg er forsiktig. Det som jeg trur folk feiler på når dem bytter skjerm, er at dem er for utålmodig, og ender opp med å bryte på glasset, sånn at noe annet blir ødelagt. Men er det noen kan si noe om kameraet? Noen som har et forslag, burde jeg bytte kamera, eller er det bare limet som ødelegger for kvaliteten? Lenke til kommentar
ProphetSe7en Skrevet 14. mai 2014 Del Skrevet 14. mai 2014 Kameraet tar jo bilder, men med knust glass foran er det jo begrenset hva bilde du vil få ut av det. Vanskelig å si om det er kamera som er ødelagt eller om glasset foran som gjør at det blir slik. Lenke til kommentar
Furyon Skrevet 14. mai 2014 Forfatter Del Skrevet 14. mai 2014 Som du kanskje kan se på bildet, så er glasset "flasset" av der kameraet er, så det eneste som hindrer linsa er limet, og det er det jeg tror ødelegger bilde kvaliteten, men hadde vært greit å vite om den er ødelagt, eller ikke. Lenke til kommentar
peanlove Skrevet 31. juli 2014 Del Skrevet 31. juli 2014 Hallo, har vært både heldig og uheldig. Som tittelen sier, så har jeg fått en SGSIV, men helt oppe i høyre hjørne så er skjermen knust. Selve skjermen (LCDen) er 100% inntakt, mest sannsynligvis fordi glasset er knust over LCDen. Det virker også som at touchen er i orden. Som sagt så er glasset knust oppe i hjørne, og der har det flasset av en del av skjermen. Blant annet så er front kameraet HELT ubrukelig nå, men jeg vet ikke helt sikkert om det faktisk er knust, eller om det er på grunn av limet, fordi når man ser på selve linsa, så er det veldig uklart. Spørsmålene mine er som følger: Går det fint å bytte KUN glasset, uten at man ødelegger Digitizern, eller LCDen? Også lurer jeg på om det er nødvendig å bytte kameraet, er ganske usikker på om det faktisk er ødelagt. Den sensoren som er ved siden av kameraet er jeg heller ikke sikker på om fungerer (Litt usikker på hvilken sensor det er). Om noen har noen gode forslag til hvor jeg kan kjøpe verktøy og kun glasset, så bare kom med det. Kan gjerne betale litt for kvalitet, da jeg vil ha det mest mulig sånn som orignal glasset. Ebay annonser godtas. Blir å poste litt bilder senere, hadde for lite strøm til å bruke blitser. Edit: Dette er tatt med frontkameraet til SGS4 Lenke til kommentar
peanlove Skrevet 31. juli 2014 Del Skrevet 31. juli 2014 Ja det går fint Ann og skifte glasset selv. Må bare bruke god tid, ikke en jobb som tar 10 min. Du Bør ha 2 timer tilgjengelig. Varm opp glasses lenge og under hele pressen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå