Gå til innhold

uoffisiell støtte erklæring til Norwegian


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9871234

 

I dag bruker vi fillipinske offiserer i handelsflåten.

 

Det er vel fortsatt ulik praksis i innenriksfarten vs. utenriksfarten ...

 

Ingen hadde vel protestert dersom "Kjos Air" drev flytrafikk mellom asiatiske land med asiatisk crew?

 

 

Jeg flyr gjerne med Norwegian.

 

Når jeg i tillegg får 1 krone i cash point for hver 100 lapp, som kan brukes til flyreiser ved bruk av Bank Norwegians kredittkort til kjøp av dagligvarer. så klager ikke jeg. I tillegg får jeg 30 dagers rentefritt lån i forhold til bruk av et debitkort. Jeg har også Talkmore https://www.talkmore.no/link.html og får cash points hos Norwegian når jeg ringer utenom Talkmore kunder.

 

Mange bekker små blir til en stor å.

Endret av Slettet+9871234
Lenke til kommentar

 

Uansett om dette er rettet opp så bevitner det en selskapskultur som jeg ikke ønsker å være en del av som kunde.

 

Kjører du bil? Sitter du på med andre i bil?

 

Ryanair hadde nok ikke fått lande og lette fra norske flyplasser om sikkerheten hadde vært for dårlig.

Skjønner sammenligningen din, og jeg regner med du sikter til at risikoen er høyere for trafikanter, noe som statistisk stemmer, men mener du at det legitimerer forretningspraksisen til Ryanair ?

 

Jeg kjenner litt til hvordan sikkerheten og vedlikehold på fly som settes ut på anbud kan være, og Widerøe brant seg bl.a. annet på dette, men de hadde integritet nok til å trekke seg ut av det da de fikk erfaring med hvordan dette fungerte, for kvaliteten var ikke god.

Endret av vidor
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234
Skjønner sammenligningen din, og jeg regner med du sikter til at risikoen er høyere for trafikanter, noe som statistisk stemmer, men mener du at det legitimerer forretningspraksisen til Ryanair ?

 

Jeg kjenner litt til hvordan sikkerheten og vedlikehold på fly som settes ut på anbud kan være, og Widerøe brant seg bl.a. annet på dette, men de hadde integritet nok til å trekke seg ut av det da de fikk erfaring med hvordan dette fungerte, for kvaliteten var ikke god.

 

 

Jeg vet nok ikke nok. Men det samme kan sikkert sies om mange produkter som jeg kjøper.

 

Og jeg lar meg ikke påvirke av noen av de sterkeste lobbyistene som finnes. De potensielt streikende i Norwegian har fått støtte av mektige allierte som Den Europeiske Transportarbeider-føderasjonen (ETF).

 

Kan der være en skjult agenda? Hvem er interessert i at Norwegian streiker seg selv ut av markedet? Noen som har planer om å kjøpe opp et eventuelt konkursbo?

 

Økte kostnader vil ihvertfall ikke øke sikkerheten i Norwegian om da ikke den potensielle streiken har sterkt fokus på økt sikkerhet.

Endret av Slettet+9871234
Lenke til kommentar

 

Skjønner sammenligningen din, og jeg regner med du sikter til at risikoen er høyere for trafikanter, noe som statistisk stemmer, men mener du at det legitimerer forretningspraksisen til Ryanair ?

Jeg kjenner litt til hvordan sikkerheten og vedlikehold på fly som settes ut på anbud kan være, og Widerøe brant seg bl.a. annet på dette, men de hadde integritet nok til å trekke seg ut av det da de fikk erfaring med hvordan dette fungerte, for kvaliteten var ikke god.

 

Jeg vet nok ikke nok. Men det samme kan sikkert sies om mange produkter som jeg kjøper.

 

Og jeg lar meg ikke påvirke av noen av de sterkeste lobbyistene som finnes. De potensielt streikende i Norwegian har fått støtte av mektige allierte som Den Europeiske Transportarbeider-føderasjonen (ETF).

 

Kan der være en skjult agenda? Hvem er interessert i at Norwegian streiker seg selv ut av markedet? Noen som har planer om å kjøpe opp et eventuelt konkursbo?

 

Økte kostnader vil ihvertfall ikke øke sikkerheten i Norwegian om da ikke den potensielle streiken har sterkt fokus på økt sikkerhet.

Det er som regel mange ulike agendaer, og om ledelsen har som mål at selskapet skal kjøpes opp håper jeg at det ikke blir av noen med mindre integritet enn det som gjelder nå. Norwegian har en relativt god standing, men de lider nok av markedspresset og prøver å tilpasse seg så godt som mulig. Ingen ønsker jo å miste goder og alle vil ha mer.

Lenke til kommentar

Men Norwegian er ikke billigst i markedet. For eksempel tar Ryanair gjennomgående lavere priser. Man kan heller ikke sammenligne et punkt til punkt selskap som Norwegian med et nettverksselskap som for eksempel SAS. De opererer i ulike markedssegmenter.

 

Ryanair har ett rufsete rykte og er greit dersom du skal fra A - Å uten å ta med deg noe, da helst ikke deg selv heller. Folk bryr seg ikke om markedssegmenter når dem skal ut å fly, de fleste som skal ut å fly skal fra ett punkt til ett annet, det er det folk bryr seg om.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...