Stian37 Skrevet 13. mai 2014 Del Skrevet 13. mai 2014 Hei, jeg er på let etter et nytt stereoanlegg. Vil helst ha gulvstående høytalere. Budsjettet mitt ligger på rundt 6000 kr men kan strekke meg til litt over 7000. Anlegget skal bli brukt hovedsaklig til musikk. Vil ha noen høytalere som kan spille musikk på et solid høyt nivå, samt spille bra på lavt nivå. Høytalere med stort trøkk hjelper mye til. Hører for det meste på metal musikk. Vet ikke hvor mye du får for den prisen, men har sett meg litt om på nette. Denne cerwin-vega-ve-12f ser veldig fristende ut, men trenger en solid forsterker ved siden av. Men som sakt har jeg ikke all verdens peiling på dette. Alle svar tas med et stort takk Lenke til kommentar
Akse Skrevet 13. mai 2014 Del Skrevet 13. mai 2014 Hvis du skal ha noe til den prisen som faktisk leverer en del lydtrykk bør du følge med på bruktbørsen. Lyd koster litt, men til gjengjeld blir lydopplevelsene så mye bedre hvis man finner noe som passer musikken man spiller. Mange ser på høyttalere uten å finne matchende elektronikk. Det ender ofte med en forsterker som er alt for svak til høyttlerne, når det i utgangspunktet skal være omvendt. En veldig morsom kombo er SL-15 og NAD 356. Naden får du også med innebygd DAC. Da kan du koble pcen din rett til forsterkeren med optisk kabel eller usb. Dette er en del over budsjettet ditt, men man får ikke så mye grom lyd for under 10.000, men mindre du er heldig på brukten. Klipsch kan nok også passe deg, men elektronikk er verre å finne til dette. Lenke til kommentar
Shirmah Skrevet 13. mai 2014 Del Skrevet 13. mai 2014 Litt marginalt budsjett om du skal ha både nytt, skikkelig og høylytt. Tror nok bruktmarkedet kan være lurt. Husk at du også må ha en eller annen form for lydkilde i tillegg til forsterker, høyttalere og kabler. Skal du f.eks spille lyd fra PC'en trenger du en DAC, og det blir fort en tusenlapp eller to ekstra. Hva hadde du tenkt til å bruke som lydkilde? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå