Ravis Skrevet 13. oktober 2003 Del Skrevet 13. oktober 2003 Har en Thunderbird 1.4 Ghz, men jeg lurer på å oppgradere til en XP prosessor. Varmer disse mer, mindre eller omtrent det samme? Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 13. oktober 2003 Del Skrevet 13. oktober 2003 Palomino har ca. samme temp. mens T-bred vil ha 8-12C lavere temp. Lenke til kommentar
Ravis Skrevet 13. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2003 Palomino har ca. samme temp. mens T-bred vil ha 8-12C lavere temp. Glimrende! Da vil jeg ha en T-bred prosessor(noen som vil selge? mail:[email protected]) Jeg har følgende: Kjøler: Glacialtech Igloo Silent Breeze Hovedkort: MSI KT4V Dette står i et over 2 år gammelt kabinett som kun gir 250w. Jeg har forstått at de nyere prosessorene krever bedre strømforsyning. Bør jeg likegodt kjøpe nytt kabinett inkl. strømforsyning eller er det lett å bytte ut selve strømforsyningen? Jeg kan jo kjøpe et kabinett som har plass til flere kabinettvifter, men jeg finner kun en kontakt på hovedkortet. Hvis jeg vil ha en vifte til, hvordan kan jeg løse det? Tenker på å ha innsug nede og fremme og utblås oppe og bak. Hele greia står i et skap.. Beklager om jeg burde postet det ekstra her i et annet forum, men jeg blir lettere oppglødd når jeg ser muligheter... Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 13. oktober 2003 Del Skrevet 13. oktober 2003 Hvilket hovedkort har du ? merke og modell. Lenke til kommentar
Ravis Skrevet 13. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2003 Hvilket hovedkort har du ? merke og modell. Øverst på fremsiden i PDF filen(manualen) står det: KT4V MS-6712(v1.X) ATX Mainboard Nederst på samme side: Version 1.0 G52-M6712X1 http://www.msi.com.tw/program/products/mai...ail.php?UID=362 Thanx! Lenke til kommentar
Manuel Skrevet 13. oktober 2003 Del Skrevet 13. oktober 2003 Dette står i et over 2 år gammelt kabinett som kun gir 250w. Jeg har forstått at de nyere prosessorene krever bedre strømforsyning. Bør jeg likegodt kjøpe nytt kabinett inkl. strømforsyning eller er det lett å bytte ut selve strømforsyningen? Jeg kan jo kjøpe et kabinett som har plass til flere kabinettvifter, men jeg finner kun en kontakt på hovedkortet. Hvis jeg vil ha en vifte til, hvordan kan jeg løse det? Tenker på å ha innsug nede og fremme og utblås oppe og bak. Hele greia står i et skap.. Beklager om jeg burde postet det ekstra her i et annet forum, men jeg blir lettere oppglødd når jeg ser muligheter... Det kan egentlig være like greit å kjøpe et nytt kabinett, siden du likevel betaler 400 kr for en strømforsyning. Dessuten så har du ett kabinett til overs! Hvis du likvel velger å bare kjøpe strømforsyning så kan jeg meddele at det slettes ikke er vanskelig å skifte den ut med mindre du har et sært kabinett. Men 250 Watt skal holde, men det blir kanskje litt lite hvis du i tillegg bruker flere disker, 512+ RAM, flere HD'er og CD-ROM-spillere. At du kun har èn kontakt på hovedkortet spiller ikke så stor rolle, annet enn at du kun kan lese turtallet til èn vifte. Hvis du vil utvide med flere vifter så kobler du dem bare rett på strømforsyningen. En splitterkabel sørger for at du kan koble en ekstra vifte på f.eks strømkabelen som går til DVD-spilleren. Lenke til kommentar
DrErling Skrevet 13. oktober 2003 Del Skrevet 13. oktober 2003 Glimrende! Da vil jeg ha en T-bred prosessor(noen som vil selge? Jeg har følgende: Kjøler: Glacialtech Igloo Silent Breeze Hovedkort: MSI KT4V Uten å si noe om strømforsyningen kan jeg opplyse om at hovedkortet ditt med nyeste bios støtter XP3000+. Jeg ville dog kjøpt enten XP2500+ eller XP2600+ med barton-kjerne, da disse gir mye for pengene i dag, samt at du høyst sansynlig kan bruke kjøleribba du allerede har. Bestill dog en tube artic silver3 eller tilsvarende kjølepasta før du kobler opp. DrErling Lenke til kommentar
Ravis Skrevet 14. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2003 Palomino har ca. samme temp. mens T-bred vil ha 8-12C lavere temp. Gjelder det alle T-bred prosessorene? Har lyst på XP2600. Min T-bird gir 60 grader ved load, men jeg har ikke satt pc'en inn i skapet mitt enda(har et digert møbel i stua). Jeg vet at folk har lavere temp. enn dette, men det kommer vel av at jeg ikke har klart å gjøre skikkelig jobb når pusset vekk det tynne lakk laget som er på undersiden av Igloo'en. Pusset til slutt med 1200 papir. Hvordan varmer Barton vs T-bred? Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 14. oktober 2003 Del Skrevet 14. oktober 2003 Barton er ikke varmere enn T-Bred, tror du har dårlig kontakt eller litt for svak vifte til CPUèn din. Lenke til kommentar
Ravis Skrevet 14. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2003 Barton er ikke varmere enn T-Bred, tror du har dårlig kontakt eller litt for svak vifte til CPUèn din. Flott, da kan jeg velge Barton også. Tror nok mest på dårlig kontakt ettersom andre med nøyaktig samme konfigurasjon som meg ligger på 50-55 grader ved load. Brukte Arctic Silver da jeg monterte kjøleren. Får heller få fingeren ut og prøve igjen.... Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 14. oktober 2003 Del Skrevet 14. oktober 2003 Hvor leser du tempen på CPU, i bios eller ? last ned siggen min se etter sensor under Computer. Lenke til kommentar
Ravis Skrevet 14. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2003 Hvor leser du tempen på CPU, i bios eller ? Jeg bruker programvaren som kom med hovedkortet. Har også bootet, gått inn i BIOS og sjekket. Er sånn noenlunde den samme(så vidt jeg husker). Hva er en sigg? (skal sjekke siden din straks) Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 14. oktober 2003 Del Skrevet 14. oktober 2003 Det som står helt nedest i innleggene, hos meg står en link til AIDA32. Lenke til kommentar
Ravis Skrevet 14. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2003 Da har jeg lastet ned Personal System. Skal se om jeg får innstallert i kveld. Screenshot'ene ser fine ut:) Lenke til kommentar
hcgustad Skrevet 15. oktober 2003 Del Skrevet 15. oktober 2003 Tbird/Palomino varmer mere enn de nye XPene, fordi Tbird/Palomino er bygd på 0,18 mikro teknologien, mens Tbred/Barton har 0,13 mikro. Da sier det seg selv at tempen vil bli lavere. Lenke til kommentar
Ravis Skrevet 15. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 15. oktober 2003 Barton er ikke varmere enn T-Bred, tror du har dårlig kontakt ellerlitt for svak vifte til CPUèn din. Tok av kjøleren i går og det viste seg at det ikke var Arctic Silver over hele kontaktflaten. CPU'en hadde kjølepasta over hele flaten, men ikke undersiden av kjøleribben. Jeg pusset nok en gang(med det jeg hadde av sandpapir) og avsluttet med å slite ut et 2000 papir(ikke stort stykke). Tjente 3 grader på dette, men jeg skal jaggu kjøpe meg mer sandpapir og til slutt avslutte med enda finere papir(5-6000?). Temperatauren gikk altså fra 60 ned til 57 grader v/load, men det utenfor skapet(møbelet) mitt og med sidedekselet av. Tror likevel jeg kjøper en XP2600 (Barton) siden jeg likevel skal bestille kabinettvifte som kun støyer 12db. Den jeg har nå støyer _mye_ mer enn Igloo'en. Forøvrig interessant innlegg av hcgustad som forklarer temp. forskjellen mellom cpu'ene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå