Gå til innhold

Lagermedarbeider - Lønn?

Anbefalte innlegg

Jeg tenkte å melde meg på truckførerkurs for å stille sterkt i en eventuell lagerjobb. Vil jobbe fulltid.

1. Noen her som har jobbet på lager/jobber på lager og kan fortelle litt om yrket? Liker dere det?

2. Hvilke selskaper/lager bør jeg oppsøke for å få høyest mulig lønn? Har forstått det slik at lønnen varierer kraftig som lagermedarbeider.

3. Hva tjente du/tjener du som lagermedarbeider?

Tar imot alle gode råd! Er flyttbar overalt i landet og flytter gjerne på meg for å få en lagerjobb med best mulig betalt.

Endret av Reptilia
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ASKO :) Tror dem ligger på rundt 185,- Kroner i timen

Venn av meg hadde 185.- kroner i timen -> SOMMERJOBB =)

Satt akkurat inne på ASKO sine sider og så på ledige stillinger.

Det er bare et problem..

"Vi bruker bakgrunnskontroller fra Semac AS som en del av rekrutteringsprosessen."

Har mye grums i min fortid som blir å dukke opp ved en bakrunnsjekk. Jævla irriterende at de skal fokusere på hva du har gjort i fortiden istedet for å fokusere på hva du kan bidra med.

Lenke til kommentar

Hva e det for noe?

"Semac AS"

Har dem i det heletatt lov til å gjøre sånt?

Dessverre har de det. De kredittsjekker deg, søker etter deg på google og facebook, ringer tidligere arbeidsplasser og skoler/universitet for å verifisere at du har vært der osv osv. De bruker også bakrunnssjekken for å avsløre tidligere rusmisbrukere, som for meg er temmelig kvalmt.

Lenke til kommentar
Dessverre har de det. De kredittsjekker deg, søker etter deg på google og facebook, ringer tidligere arbeidsplasser og skoler/universitet for å verifisere at du har vært der osv osv. De bruker også bakrunnssjekken for å avsløre tidligere rusmisbrukere, som for meg er temmelig kvalmt.

Folk vil vite hvem de ansetter, og om du har svin på skogen så er dette noe du må akseptere. Hadde du ikke fortalt om din evt "bakgrunn" under et evt intervju?

Lenke til kommentar

Folk vil vite hvem de ansetter, og om du har svin på skogen så er dette noe du må akseptere. Hadde du ikke fortalt om din evt "bakgrunn" under et evt intervju?

Hadde jeg fortalt om min mørke bakrunn hadde jeg ikke engang kommet til intervju, hvertfall ikke fått jobben. Jeg må derfor unngå å fortelle om visse ting, og til og med pynte på CVen for at det skal se bra ut. Det er ting som ikke er relevant til om jeg kan gjøre en god jobb. Skal man bruke Semac, så passer det vel seg heller i en viktig lederstilling eller jobb som lege, ikke en lagermedarbeider-jobb. Arbeidsmarkedet er hardt idag også, med både polakker og svensker som konkurrerer sammen med oss nordmenn. Blitt hardere de siste åra rett og slett.. Synd at folk som vil rette opp i livet sitt ikke får sjansen til å komme inn i arbeidslivet for at arbeidsgivere skal kryssjekke deg alle veier..

Lenke til kommentar

ASKO har veldig nøye bakgrunnssjekk ja, fikk jobb der nå i sommer på lager. Var langt intervju med online personlighetstest og alt.

Jupp. Vet ikke hva som skjer med at Asko kjører så strengt. Utav ren nyskjerrighet, hva er timeslønna di der og er du over 18?

Lenke til kommentar

ASKO har veldig nøye bakgrunnssjekk ja, fikk jobb der nå i sommer på lager. Var langt intervju med online personlighetstest og alt.

Jupp. Vet ikke hva som skjer med at Asko kjører så strengt. Utav ren nyskjerrighet, hva er timeslønna di der og er du over 18?

er 23, tror det er 185,- men så kommer jo provisjon i tillegg

Lenke til kommentar

er 23, tror det er 185,- men så kommer jo provisjon i tillegg

Rimelig godt betalt da. Trucksertifikat?

Lenke til kommentar
Hadde jeg fortalt om min mørke bakrunn hadde jeg ikke engang kommet til intervju, hvertfall ikke fått jobben. Jeg må derfor unngå å fortelle om visse ting, og til og med pynte på CVen for at det skal se bra ut. Det er ting som ikke er relevant til om jeg kan gjøre en god jobb. Skal man bruke Semac, så passer det vel seg heller i en viktig lederstilling eller jobb som lege, ikke en lagermedarbeider-jobb. Arbeidsmarkedet er hardt idag også, med både polakker og svensker som konkurrerer sammen med oss nordmenn. Blitt hardere de siste åra rett og slett.. Synd at folk som vil rette opp i livet sitt ikke får sjansen til å komme inn i arbeidslivet for at arbeidsgivere skal kryssjekke deg alle veier..

Vell, med mindre du skal sitte på isolat å gjøre jobben din, så er det relevant.

Man ansetter ikke bare en arbeidskraft, men også en kollega, og denne kollegaen vil man gjerne skal være rett person til bedriften.

Om du har en mørk bakgrunn som du så fint sier det, så er det ingen andre enn din egen feil, og noe som du nå må ta følgene av, ved at det blir hardere å få jobb. At du prøver å skjule det er heller ikke noe pluss i boken, da du allerede her bryter den tilliten som burde være mellom arbeidsgiver og ansatt, nemlig ærlighet.

Du må nok sansynligvis jobbe hardere, og bedre enn andre, både for å få jobben, og for å bevise at du virkelig vil rette opp livet ditt. Du er nemlig ikke den eneste som sier store ord, og dermed er det ikke uten grunn man er skeptisk, siden mange faller av etterhvert. Det å ansette feil person til en jobb medfører store utgifter til en bedrift, og man vil være sikker på at man har investert rett.

Om det viser seg at du havner på kjøret igjen etter noen måneder, blir vanskelig å ha med å gjøre, ikke er til å stole på lengere etc blir du en stor utgift for bedriften, og derfor må de vurdere din risiko før ansettelse. Dette er et resultat av det sterke arbeidsværnet man har i norge. Om man kunne gi deg sparken igjen umiddelbart om du var en udugelig kar så hadde nok terkselen for å la deg prøve vært betydelig lavere.

Uansett så vil jeg anbefale deg å gjøre det du tenker å gjøre nå, nemlig truckførerbevis, følg opp med flere andre mer eller mindre relevante kurs som kan medføre at du får fast jobb. Om du ikke får drømmejobben på første forsøk så får du i hvertfall vist at du er på rett spor igjen, og får en god anbefalig fra arbeidsgiver ved bytte av jobb igjen, noe som vil veie opp mot en evt bakgrunnssjekk. Ellers vil jeg si at ærlighet varer lengst, og at du burde være åpen om ting du har gjort, men er ferdig med. Ingenting er værre enn at arbeidsgiver finner ut dette på egen hånd, hører rykter eller søker på google (noe alle i 2014 gjør).

Jeg prøver forsåvidt ikke å være moraliserende. Men å fremstille saken slik den ses fra arbeidsgivers side. Det er en risikovurdering, der du kommer dårlig ut. På samme måte som forsikringsselskapene vurderer alle 18åringer med BMW320 likt.

Lenke til kommentar

Vell, med mindre du skal sitte på isolat å gjøre jobben din, så er det relevant.

Man ansetter ikke bare en arbeidskraft, men også en kollega, og denne kollegaen vil man gjerne skal være rett person til bedriften.

Om du har en mørk bakgrunn som du så fint sier det, så er det ingen andre enn din egen feil, og noe som du nå må ta følgene av, ved at det blir hardere å få jobb. At du prøver å skjule det er heller ikke noe pluss i boken, da du allerede her bryter den tilliten som burde være mellom arbeidsgiver og ansatt, nemlig ærlighet.

Du må nok sansynligvis jobbe hardere, og bedre enn andre, både for å få jobben, og for å bevise at du virkelig vil rette opp livet ditt. Du er nemlig ikke den eneste som sier store ord, og dermed er det ikke uten grunn man er skeptisk, siden mange faller av etterhvert. Det å ansette feil person til en jobb medfører store utgifter til en bedrift, og man vil være sikker på at man har investert rett.

Om det viser seg at du havner på kjøret igjen etter noen måneder, blir vanskelig å ha med å gjøre, ikke er til å stole på lengere etc blir du en stor utgift for bedriften, og derfor må de vurdere din risiko før ansettelse. Dette er et resultat av det sterke arbeidsværnet man har i norge. Om man kunne gi deg sparken igjen umiddelbart om du var en udugelig kar så hadde nok terkselen for å la deg prøve vært betydelig lavere.

Uansett så vil jeg anbefale deg å gjøre det du tenker å gjøre nå, nemlig truckførerbevis, følg opp med flere andre mer eller mindre relevante kurs som kan medføre at du får fast jobb. Om du ikke får drømmejobben på første forsøk så får du i hvertfall vist at du er på rett spor igjen, og får en god anbefalig fra arbeidsgiver ved bytte av jobb igjen, noe som vil veie opp mot en evt bakgrunnssjekk. Ellers vil jeg si at ærlighet varer lengst, og at du burde være åpen om ting du har gjort, men er ferdig med. Ingenting er værre enn at arbeidsgiver finner ut dette på egen hånd, hører rykter eller søker på google (noe alle i 2014 gjør).

Jeg prøver forsåvidt ikke å være moraliserende. Men å fremstille saken slik den ses fra arbeidsgivers side. Det er en risikovurdering, der du kommer dårlig ut. På samme måte som forsikringsselskapene vurderer alle 18åringer med BMW320 likt.

Jobbe hardere? Skal jeg sende søknaden min to ganger til samme bedrift, skal jeg ringe ti ganger istedet for to for å stille spørsmål? Skal jeg komme brasende inn på arbeidsplassen dems for å levere søknaden min ikke èn gang, men to gang? Det er en viss grense for hvor mye man kan jobbe for å få en enkel jobb.

Dessuten står jeg fast ved at jeg er nødt å skjule/lyve for å få selv en lagerjobb. Jeg har gjort mine feil her i livet, og jeg forstår arbeidsgiverne så meget godt at de vil undersøke folk før de ansetter, men hvordan skal tidligere straffedømte eller f.eks. tidligere rusmisbrukere få en ny start hvis ingen vil gi dem det pga. deres bakrunn? Det er rom for forbedring, det er hvertfall sikkert.

Jeg er ikke sur på deg Zepticon, men heller hvordan arbeidsmarkedet er..

Endret av Reptilia
Lenke til kommentar

Har du en fortid du må skjule er det bare en ting du må gjøre, vaske ut sporene.

Ta et google søk på navnet ditt, finn hva som er negativt, få dette fjernet, ikke altid mulig, men ofte, kontakt dem som har publisert osv.

Har du navn linket opp mot nick's som ikke burde kjennes til må disse linkene fjernes

Ting du selv har publisert på facebook er jo en enkel sak å løse.

Når det gjelder at dem ringer tidligere arbeidsplasser osv for å høre om du har vert der er det vel ikke mye du kan gjøre, her burde du ikke lyve.

Et triks mange bruker er å oppgi nedlagte bedrifter som tidligere arbeidsplasser, dette er et triks som for en del funker da det er vanskelig å faktisk sjekke dette, dog er dette ulovlig og annbefales ikke.

Lenke til kommentar
Jobbe hardere? Skal jeg sende søknaden min to ganger til samme bedrift, skal jeg ringe ti ganger istedet for to for å stille spørsmål? Skal jeg komme brasende inn på arbeidsplassen dems for å levere søknaden min ikke èn gang, men to gang? Det er en viss grense for hvor mye man kan jobbe for å få en enkel jobb

Jobbe hardere kan bety flere ting. Om man har en doktorgrad så har man definitivt "jobbet hardere" for jobben sin enn en som har fagbrev fra yrkesfag. Jeg tenker på at du neppe får noen gratis sjangser, slik mange andre vil ha, og at utgangspunktet ditt er lavere enn andre. Derfor må du gå nok sende flere søknader, snakke med flere arbeidsgivere, forberede deg bedre til intervju osv for å komme på like vilkår som andre.

Dessuten står jeg fast ved at jeg er nødt å skjule/lyve for å få selv en lagerjobb. Jeg har gjort mine feil her i livet, og jeg forstår arbeidsgiverne så meget godt at de vil undersøke folk før de ansetter, men hvordan skal tidligere straffedømte eller f.eks. tidligere rusmisbrukere få en ny start hvis ingen vil gi dem det pga. deres bakrunn? Det er rom for forbedring, det er hvertfall sikkert.

Jeg personlig er uenig i dette, men det er et valg du må ta. Tipper det blir dårlig stemmning den dagen du plumper ut på et julebord om at du har sittet inne, eller har brukt stoff (eller hva du nå har gjort). En løgn, avler bare flere, og du vil aldri få senket skuldrene og kommet deg videre.

Lenke til kommentar

Jeg ville nå heller vært ærlig hele veien. Om du ikke får jobben fordi noe dukker opp på bakgrunnssjekken har du uansett ikke noe å tape med å stå frem med en gang og innrømme det. Det gir deg også mulighet til å forklare hvordan du har endret deg fra den gang og hvilken person du er i dag.

Å la potensiell arbeidsgiver lære om deg ved å lese på et papir uten at du kan forklare eller forsvare høres ut som en sykt dårlig plan.

Bakgrunnsjekk på lager er noe som har blitt mye mer vanlig nettopp på grunn av svinn og tyverier også. Det var derfor vi begynte med det der jeg jobbet etter at 2 tidligere dømt for helleri begynte og jobbe der og plutselig kom i nye biler på jobb etter et par måneder.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...