Teemonster Skrevet 26. mai 2014 Del Skrevet 26. mai 2014 Jeg vet om en som studerte i Polen eller Tsjekkia husker ikke, hvilket Øst-europeisk land, men han er en fantastisk lege. Du får jobb med engang ,det er jeg sikker på , problemet er bare med 4,7 i snitt, vet ikke, han jeg snakker om hadde minst 5 eller 5,5 i snitt , mange som drar til utlandet når de har 5,5 i snitt fordi i Norge kreves 6,0 i snitt eller 6,3 ? tror det var noe sånt i fjor. Du finner ut av det, 4,7 er ikke dårlig, men for en lege, tja ,, vet ikke . du burde bare prøve å ta opp noen fag kanskje, få en 5 i snitt hvert fall . Mange år siden jeg gikk på skolen, men dersom det fortsatt er slik at man tar karaktersnitt ganger 10 pluss opptil 4 realfags poeng, så blir karakterkravet ca 5.3 i snitt dersom man har 4 realfags/språkpoeng (førestgangskvote) https://sok.samordnaopptak.no/studier?ord=medisin&laerestedkode=&utdomrkode=HELSEFAG&stikkordnr=67 Dersom du skal inn på NTNU uten realfagt/språkpoeng må du ha 6 i snitt, lykke til med det Totalt feil. Poengsummen for å komme inn på NTNU med førstegangsvitnemål er 60. Dette er MED realfags- og språkpoeng. Dvs. at en kan ha så lite som 5,6 i snitt for å komme inn der dersom en har 4 realfagspoeng. Det var jo akkurat det jeg sa da... 6.0 uten 5.6 med, så selvsagt går folk for med 1 Lenke til kommentar
Bruker-308370 Skrevet 26. mai 2014 Del Skrevet 26. mai 2014 Jeg vet om en som studerte i Polen eller Tsjekkia husker ikke, hvilket Øst-europeisk land, men han er en fantastisk lege. Du får jobb med engang ,det er jeg sikker på , problemet er bare med 4,7 i snitt, vet ikke, han jeg snakker om hadde minst 5 eller 5,5 i snitt , mange som drar til utlandet når de har 5,5 i snitt fordi i Norge kreves 6,0 i snitt eller 6,3 ? tror det var noe sånt i fjor. Du finner ut av det, 4,7 er ikke dårlig, men for en lege, tja ,, vet ikke . du burde bare prøve å ta opp noen fag kanskje, få en 5 i snitt hvert fall . Mange år siden jeg gikk på skolen, men dersom det fortsatt er slik at man tar karaktersnitt ganger 10 pluss opptil 4 realfags poeng, så blir karakterkravet ca 5.3 i snitt dersom man har 4 realfags/språkpoeng (førestgangskvote) https://sok.samordnaopptak.no/studier?ord=medisin&laerestedkode=&utdomrkode=HELSEFAG&stikkordnr=67 Dersom du skal inn på NTNU uten realfagt/språkpoeng må du ha 6 i snitt, lykke til med det Totalt feil. Poengsummen for å komme inn på NTNU med førstegangsvitnemål er 60. Dette er MED realfags- og språkpoeng. Dvs. at en kan ha så lite som 5,6 i snitt for å komme inn der dersom en har 4 realfagspoeng. Det var jo akkurat det jeg sa da... 6.0 uten 5.6 med, så selvsagt går folk for med Skjønner. Jeg trodde du mente at en måtte ha 6,0 i snitt for å komme inn på NTNU sett bort ifra poengene en får. Det blir jo uansett litt feil å skrive det da fysikk 1, kjemi 1 + 2 og matte R1/S1 + S2 er krav for å komme inn. Du får jo uansett 2 realfagspoeng ved å søke medisin i Norge. 1 Lenke til kommentar
kristianisabella Skrevet 27. mai 2014 Forfatter Del Skrevet 27. mai 2014 Jeg vet om en som studerte i Polen eller Tsjekkia husker ikke, hvilket Øst-europeisk land, men han er en fantastisk lege. Du får jobb med engang ,det er jeg sikker på , problemet er bare med 4,7 i snitt, vet ikke, han jeg snakker om hadde minst 5 eller 5,5 i snitt , mange som drar til utlandet når de har 5,5 i snitt fordi i Norge kreves 6,0 i snitt eller 6,3 ? tror det var noe sånt i fjor. Du finner ut av det, 4,7 er ikke dårlig, men for en lege, tja ,, vet ikke . du burde bare prøve å ta opp noen fag kanskje, få en 5 i snitt hvert fall . Mange år siden jeg gikk på skolen, men dersom det fortsatt er slik at man tar karaktersnitt ganger 10 pluss opptil 4 realfags poeng, så blir karakterkravet ca 5.3 i snitt dersom man har 4 realfags/språkpoeng (førestgangskvote) https://sok.samordnaopptak.no/studier?ord=medisin&laerestedkode=&utdomrkode=HELSEFAG&stikkordnr=67 Dersom du skal inn på NTNU uten realfagt/språkpoeng må du ha 6 i snitt, lykke til med det Totalt feil. Poengsummen for å komme inn på NTNU med førstegangsvitnemål er 60. Dette er MED realfags- og språkpoeng. Dvs. at en kan ha så lite som 5,6 i snitt for å komme inn der dersom en har 4 realfagspoeng. Det var jo akkurat det jeg sa da... 6.0 uten 5.6 med, så selvsagt går folk for med Skjønner. Jeg trodde du mente at en måtte ha 6,0 i snitt for å komme inn på NTNU sett bort ifra poengene en får. Det blir jo uansett litt feil å skrive det da fysikk 1, kjemi 1 + 2 og matte R1/S1 + S2 er krav for å komme inn. Du får jo uansett 2 realfagspoeng ved å søke medisin i Norge. Så slok jeg skjønner det er dådet lettest å ta S1 og S2? Det er lettere og giir like mye ekstrapoeng? Hva er fordelen med R matte da? Lenke til kommentar
Futuredoc Skrevet 27. mai 2014 Del Skrevet 27. mai 2014 Fordelen med R1 er at du slipper å ta matte 3 året på vgs, eller så kan du ta R2 også får du ett helt poeng for bare R2, altså 1,5 for mattene da! Mens hvis du tar S1 og S2 så får du enklere matte (kanskje bedre karakterer også) men til gjengeld "bare" ett poeng sammenlagt. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå