prebzi Skrevet 13. mai 2014 Del Skrevet 13. mai 2014 Jeg har siden jeg var i en alder av bare 12-13 slitt mye med pust. Og nå er jeg snart 20.Jeg har tatt ufattelige med tester og ingen finner noenting!Jeg har levd normalt og trent hardt for å komme i god fysisk form! Men i den siste tiden har jeg fått beskjeder fra min kiropraktor om at kroppen min er mer utslitt enn det mitt hode vet.Hver dag har jeg vondt i hodet, jeg er trøtt, sliten og jeg føler at jeg svimer av når jeg bøyer meg ned og opp igjen. Selv det å sitte, fører også at jeg kan få den følelsen. I tillegg har jeg begynt å bli mer hissig, jeg er psykisk sliten, og jeg føler jeg ikke har det bra. Min fastlege mener at det Aldri er noe galt med meg, men når jeg sitter å leser en artikkel skrevet på tv2.no sine sider så føler jeg at jeg mer og mer kjenner meg igjen...HVA skal jeg gjøre? Lenke til kommentar
aklla Skrevet 13. mai 2014 Del Skrevet 13. mai 2014 Bytte fastlege kanskje? Kiroprakteren har antagelig ikke så god peiling på hva det kan være, det skal egentlig legen ha. 1 Lenke til kommentar
prebzi Skrevet 13. mai 2014 Forfatter Del Skrevet 13. mai 2014 Egentlig føler jeg at tankene mine på noen få plasser gjør at jeg har det veldig bra! Men det er mer dårlige tanker enn bra tanker. Og psykolog er noe jeg tidligere har vært hos, men som jeg føler at jeg egentlig ikke har fått noe særlig mye ut av :/ Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 13. mai 2014 Del Skrevet 13. mai 2014 Jeg ville prøvd psykolog. Fordi??? Det er helt normalt å bli mer hissig, være psykisk sliten, og føle at man ikke har det bra etter å slitt fysisk lenge... aklla hadde det beste forslaget, bytt fastlege til en som tar deg seriøst. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 13. mai 2014 Del Skrevet 13. mai 2014 (endret) Det er ikke bra å sitte og lese artikler og tillegge seg symptomene som du leser om..det leder bare til enda mere bekymringer. Du kan ikke gå til en lege og si "du, jeg mener jeg har det og det, og vil ha den og den medisinen". Så det beste er å bli undersøkt av en annen lege som ikke er forutintatt. Endret 13. mai 2014 av Bytex 1 Lenke til kommentar
AnnonymG Skrevet 18. mai 2014 Del Skrevet 18. mai 2014 Du har vært hos lege, og fått en utredning. Hvis der er tatt diverse prøver, så har man fått et vitenskapelig svar på de symptomene du har, og når prøveresultater er normale, så sier legen at du er frisk. Mange sykdommer har felles symptomer, og det å lese seg frem til en diagnose på nettet ville jeg ikke brukt så mye tid på, ettersom at en diagnose stilles etter diverse prøver som kan bevise den sykdommen du eventuelt kan ha. Hvis du på en annen side ikke har tillitt til fastlegen din, så ville jeg sterkt vurdert å bytte, man skal føle at legen lytter og gjør en innsats for å finne svaret på problemet. Men hvis du er psykisk sliten, så kan det hende at prøveverdier er normale, og da må legen tenke litt utenfor boksen. Jeg ville slappet av litt, sovet godt og spist sundt, og få daglige stressmomenter litt på avstand. Hvis du føler du ikke blir bedre, så kontakt legen, og forklar akkurat det du føler; at du fortsatt er plaget med tretthet selv om prøveresulatene er normale. Lenke til kommentar
rockPaperScissors() Skrevet 18. mai 2014 Del Skrevet 18. mai 2014 Har fastlegen sendt deg til en spesialist slik at du får bekreftet/avkreftet at det ikke er noe galt med hjertet? De finner abnormaliteter ganske raskt på sykehus. Lenke til kommentar
Perrern Skrevet 18. mai 2014 Del Skrevet 18. mai 2014 Du kan godt prøve å bytte fastlege, jeg følte at den nye fastlegen min tok meg mye mer seriøst, og fant etterhvert ut at jeg hadde problemer med blodtrykk og D-vitamin mangel. Noen ganger, særlig når du kommer over i voksen alder kan det være greit å få en lege som møter deg som en ny person, kontra en du har gått til helt siden du var liten. Jeg ville dog som andre anbefalt deg å holde deg unna å lese om/google diagnoser o.l. Det gjør deg bare mye mer stressa, fordi på internett så betyr det å ha vondt i en tå at du har kreft i hjernen. Du begynner også å kjenne mer etter i kroppen når du er stressa, som betyr at småting kan virke enda verre enn de egentlig er, og du kjenner deg raskt igjen i diagnosene som står på nettet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå