TommyGavin Skrevet 13. mai 2014 Del Skrevet 13. mai 2014 Hei. Kjøpte ny tv nylig og koblet pcen til tven. Alt fungerer strålende. MEN, har store problemer med teksten når jeg surfer rundt på nettet. Vanskelig og forklare, men virker som teksten er "dobbel". Ghosting er vel kanskje det som er lettest og forklare hvordan det ser ut som. Rett under teksten så ser du det samme ordet, akkurat som om det er en lys skygge av ordet. Tekst på filmer er det ikke noe problemer med. Netflix, youtube, hbo, ikke noe problemer med teksten. Men alt av internetsurfing og under ikonene på skrivebordet kommer den "doble" teksten opp. Blir ekstremt slitsomt etter en liten stund, da man må sitte og fokusere øynene hele tiden. Har leitet over alt etter en løsning, men har ikke funnet en døyt om folk som har samme problemet. Nesten så jeg lurer på om det er noe galt med øya mine Har trikset og mikset med innstillinger på tven og på pcen uten hell. Noen som har noe peiling? Vurderer og bytte tven da dette er ekstremt slitsomt, kanskje det hjelper med en annen tv. Har en philips 6-serie 55". Pcen er kraftig og moderne til og håndtere. Poster også tråden under Bilde-kategorien. Trenger desperat hjelp, noen som har peiling? Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 14. mai 2014 Del Skrevet 14. mai 2014 Hva slags kabel bruker du? Vga, HDMI++ Prøvd med flere kabler og prøvd å koble laptopen til flere TV'er for å utelukke om det er datamaskinen det er noe galt med? Lenke til kommentar
TommyGavin Skrevet 15. mai 2014 Forfatter Del Skrevet 15. mai 2014 Bruker en dvi-utgang med hdmi fra stasjonæren til tven Byttet ut den gamle hdmi-kabelen uten hell. Skjønner ikke hva det er for no Aldri vært sånn før når jeg har koblet til tven. Blir ganske slitsomt! Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 15. mai 2014 Del Skrevet 15. mai 2014 HDMI og TV er ikke det samme som DVI og dataskjerm. HDMI vil skalere bildet, det fungerer bra med spill og video men er ikke bra for visning av tekst etc. Man må slå av skalering i TV, og kanskje også på skjermkortet. Da får man det som kalles 1:1 pixelmapping, dvs ingen skalering. Lenke til kommentar
TommyGavin Skrevet 15. mai 2014 Forfatter Del Skrevet 15. mai 2014 Har slått av skaleringen på skjermkortet, hvis jeg har gjort det riktig, så får vi se om det blir noe bedre. Skaleringen på tven var også slått av Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå