Yippee Skrevet 13. mai 2014 Del Skrevet 13. mai 2014 hva bruker dere til og shine opp bilen? Jeg har alltid brukt Autoglym. men kommer over en voks nå, som heter swisswax, noen prøvd dette? skal være high end prdukter http://www.swissvax.no/ Lenke til kommentar
Vertical^ Skrevet 13. mai 2014 Del Skrevet 13. mai 2014 Swissvax er virkelig fantastisk. Voksene de lager er ofte spesifikt for en spesiell type bil. (Biler med myk, medium, og hard lakk, eller spesielle biltyper), noe som gjør at du kan finne voksen som passer akkurat din bil. Produktene fra Swissvax er dyre, men er til gjengjeld drøye i bruk. Nå skal det sies at Autoglym også produserer mye bra, så det er ikke sikkert du merker så stor forskjell på resultatet. Men er da godt mulig du vil oppleve at for eksempel produktene fra Swissvax har bedre holdbarhet. Lenke til kommentar
Yippee Skrevet 13. mai 2014 Forfatter Del Skrevet 13. mai 2014 Takk for svar Ja har alltid vært veldig fornøyd med autoglym! men ser den hardvoksen til er SW er sikkelig lagd! renere voks får du nok ikke.. så dette, men om du bestiller på amazon så sparer du litt ser jeg. Har du tips til en god voks fra Autoglym? har alltid brukt Aquawax, men vil prøve en hardvoks og se om det holder lenger Lenke til kommentar
Vertical^ Skrevet 13. mai 2014 Del Skrevet 13. mai 2014 Har ikke testet noe fra Autoglym, men har da lest mye tester og erfaringer, og det er mye positivt. Om det er verdt å bestille fra Amazon er jeg usikker på. Husk at du får både frakt og mva på 25% når du bestiller. For ikke å glemme fortollingsgebyrer. Lenke til kommentar
Yippee Skrevet 13. mai 2014 Forfatter Del Skrevet 13. mai 2014 Det veit jeg, men prisene er såpass høye her uansett, at du sparer noen hundre kr. frakt er ofte gratis når du bestiller den type ting. også er jeg ikke sikker på om det er toll på bilprodukter? men moms er det i hverttfall. Kan i hvertfall si at alt av autoglym jeg har brukt, så kan ingenting jeg har prøvd tidligere sammenlignes. men som sagt så har jeg aldri prøvd hardvoks derfra, men skal jaggu bestille meg en. Trur nok swisswax blir i dyreste laget.. men som du sier det er jo veldig drøyt. men det er autoglym også. Lenke til kommentar
Mr_Spock Skrevet 13. mai 2014 Del Skrevet 13. mai 2014 (endret) Har prøvd en del forskjellig opp gjennom årene og har endt med å stort sett bruke Collinite. Har 3 varianter jeg bytter mellom, 476s, 845 og 915. Prismessig synes jeg disse ikke har noen konkurranse, de er billige og holder veldig lenge - opptil et år. Greie å jobbe med hvis du fører på tynt. Perfekte vintervokser. Edit: Meguiars #16 er også en drøy, prisgunstig voks som holder veldig lenge, bruker den innimellom også. Endret 13. mai 2014 av Mr_Spock Lenke til kommentar
Yippee Skrevet 13. mai 2014 Forfatter Del Skrevet 13. mai 2014 Skal sjekkes ut, takker! Lenke til kommentar
Mr_Spock Skrevet 13. mai 2014 Del Skrevet 13. mai 2014 Har prøvd en del Autoglym tidligere - klart bedre enn Turtle og Biltema saker - men har ikke blitt særlig imponert. Men HD voksen deres skal jeg teste en gang, leser mye bra om den. Lenke til kommentar
Bendorama Skrevet 13. mai 2014 Del Skrevet 13. mai 2014 Mr_Spock skrev (På 13.5.2014 den 20.14): Har prøvd en del Autoglym tidligere - klart bedre enn Turtle og Biltema saker - men har ikke blitt særlig imponert. Men HD voksen deres skal jeg teste en gang, leser mye bra om den. Kan gå god for HD voksen, brukte den sist i dag, ikke først gang heller, fåes billig på ebay fra UK, meget MEGET drøy i bruk, og super lett å få bort, skinnende resultat også ( som ofte voks gir ) Bruker claybar ------> super resin -----> HD voks (alle fra Autoglym) Lenke til kommentar
Yippee Skrevet 13. mai 2014 Forfatter Del Skrevet 13. mai 2014 Bestillte en boks med HD voks nå, så skal gi en tilbakemelding senere, Åja, det er i mange klasser over! hva er det du ikke har likt med autoglym sine produkter? Bendorama skrev (På 13.5.2014 den 20.18): Mr_Spock skrev (På 13.5.2014 den 20.14): Har prøvd en del Autoglym tidligere - klart bedre enn Turtle og Biltema saker - men har ikke blitt særlig imponert. Men HD voksen deres skal jeg teste en gang, leser mye bra om den. Kan gå god for HD voksen, brukte den sist i dag, ikke først gang heller, fåes billig på ebay fra UK, meget MEGET drøy i bruk, og super lett å få bort, skinnende resultat også ( som ofte voks gir ) Bruker claybar ------> super resin -----> HD voks (alle fra Autoglym) Super resin er den beste polishen du kan få i mine øyne.. takk for svar! Lenke til kommentar
Mr_Spock Skrevet 13. mai 2014 Del Skrevet 13. mai 2014 Bendorama skrev (På 13.5.2014 den 20.18): Mr_Spock skrev (På 13.5.2014 den 20.14): Har prøvd en del Autoglym tidligere - klart bedre enn Turtle og Biltema saker - men har ikke blitt særlig imponert. Men HD voksen deres skal jeg teste en gang, leser mye bra om den. Kan gå god for HD voksen, brukte den sist i dag, ikke først gang heller, fåes billig på ebay fra UK, meget MEGET drøy i bruk, og super lett å få bort, skinnende resultat også ( som ofte voks gir ) Bruker claybar ------> super resin -----> HD voks (alle fra Autoglym) Leser at den også skal ha holdbarhet i klasse med Collinite og Swisswax. Har du funnet den til under kr 200,- ? Så man slipper tollgebyr osv. Lenke til kommentar
Mr_Spock Skrevet 13. mai 2014 Del Skrevet 13. mai 2014 Yippee skrev (På 13.5.2014 den 20.20): Bestillte en boks med HD voks nå, så skal gi en tilbakemelding senere, Åja, det er i mange klasser over! hva er det du ikke har likt med autoglym sine produkter? Bendorama skrev (På 13.5.2014 den 20.18): Mr_Spock skrev (På 13.5.2014 den 20.14): Har prøvd en del Autoglym tidligere - klart bedre enn Turtle og Biltema saker - men har ikke blitt særlig imponert. Men HD voksen deres skal jeg teste en gang, leser mye bra om den. Kan gå god for HD voksen, brukte den sist i dag, ikke først gang heller, fåes billig på ebay fra UK, meget MEGET drøy i bruk, og super lett å få bort, skinnende resultat også ( som ofte voks gir ) Bruker claybar ------> super resin -----> HD voks (alle fra Autoglym) Super resin er den beste polishen du kan få i mine øyne.. takk for svar! Til å holde bare et par-tre måneder til ganske stiv pris, sammenlignet med for eksempel Collinite, skuffer meg. Samme med mesteparten av Meguiars vokser. Lenke til kommentar
Bendorama Skrevet 13. mai 2014 Del Skrevet 13. mai 2014 (endret) Yippee skrev (På 13.5.2014 den 20.20): Bestillte en boks med HD voks nå, så skal gi en tilbakemelding senere, Åja, det er i mange klasser over! hva er det du ikke har likt med autoglym sine produkter? Bendorama skrev (På 13.5.2014 den 20.18): Mr_Spock skrev (På 13.5.2014 den 20.14): Har prøvd en del Autoglym tidligere - klart bedre enn Turtle og Biltema saker - men har ikke blitt særlig imponert. Men HD voksen deres skal jeg teste en gang, leser mye bra om den. Kan gå god for HD voksen, brukte den sist i dag, ikke først gang heller, fåes billig på ebay fra UK, meget MEGET drøy i bruk, og super lett å få bort, skinnende resultat også ( som ofte voks gir ) Bruker claybar ------> super resin -----> HD voks (alle fra Autoglym) Super resin er den beste polishen du kan få i mine øyne.. takk for svar! Da skal du bare prøve å toppe den av med HD voksen så skal du nok bli meget fornøyd! Har brukt den til 4 biler nå, sikkert ikke brukt 5% av boksen enda en gang. EDIT: Spørs om du finner den til under 200, men om prisen kommer opp i mot 500,- så er det ingen ting i forhold til hvor maaaaange runder du får ut av boksen. Endret 13. mai 2014 av Bendorama Lenke til kommentar
Yippee Skrevet 13. mai 2014 Forfatter Del Skrevet 13. mai 2014 Mr_Spock skrev (På 13.5.2014 den 20.23): Yippee skrev (På 13.5.2014 den 20.20): Bestillte en boks med HD voks nå, så skal gi en tilbakemelding senere, Åja, det er i mange klasser over! hva er det du ikke har likt med autoglym sine produkter? Bendorama skrev (På 13.5.2014 den 20.18): Mr_Spock skrev (På 13.5.2014 den 20.14): Har prøvd en del Autoglym tidligere - klart bedre enn Turtle og Biltema saker - men har ikke blitt særlig imponert. Men HD voksen deres skal jeg teste en gang, leser mye bra om den. Kan gå god for HD voksen, brukte den sist i dag, ikke først gang heller, fåes billig på ebay fra UK, meget MEGET drøy i bruk, og super lett å få bort, skinnende resultat også ( som ofte voks gir ) Bruker claybar ------> super resin -----> HD voks (alle fra Autoglym) Super resin er den beste polishen du kan få i mine øyne.. takk for svar! Til å holde bare et par-tre måneder til ganske stiv pris, sammenlignet med for eksempel Collinite, skuffer meg. Samme med mesteparten av Meguiars vokser. 2-3 mnd?? hvor mye bruker du da? Lenke til kommentar
Mr_Spock Skrevet 13. mai 2014 Del Skrevet 13. mai 2014 Altså at de gir bra beskyttelse på lakken i 2-3 måneder Lenke til kommentar
Yippee Skrevet 13. mai 2014 Forfatter Del Skrevet 13. mai 2014 aah! sorry.... trudde du brukte den opp på 2-3 mnd Lenke til kommentar
Bendorama Skrevet 13. mai 2014 Del Skrevet 13. mai 2014 Mr_Spock skrev (På 13.5.2014 den 20.33): Altså at de gir bra beskyttelse på lakken i 2-3 måneder Super resin bør jo forsegles da, og ikke brukes som voks alene. Super resin + HD har holdt godt igjenom vinteren. Lenke til kommentar
Mr_Spock Skrevet 13. mai 2014 Del Skrevet 13. mai 2014 Bendorama skrev (På 13.5.2014 den 20.38): Mr_Spock skrev (På 13.5.2014 den 20.33): Altså at de gir bra beskyttelse på lakken i 2-3 måneder Super resin bør jo forsegles da, og ikke brukes som voks alene.Super resin + HD har holdt godt igjenom vinteren. Jeg bruker ikke sealere og slikt under voksen - da de fleste vokser løser opp det som ligger under allikevel. Har som nevnt ikke prøvd Autoglyms HD voks før. Men får gjort det etterhvert - for jeg bestilte en Lenke til kommentar
Klykken- Skrevet 14. mai 2014 Del Skrevet 14. mai 2014 Husk at HD-voksen er slitsom å buffe om du legger for tykt. Skal legge så tynt at du nesten ikke ser den på lakken. Gjerne bruk en småfuktig pad for påføring for at det skal bli enklere å legge tynt. Lenke til kommentar
Mr_Spock Skrevet 14. mai 2014 Del Skrevet 14. mai 2014 Klykken- skrev (På 14.5.2014 den 11.12): Husk at HD-voksen er slitsom å buffe om du legger for tykt. Skal legge så tynt at du nesten ikke ser den på lakken. Gjerne bruk en småfuktig pad for påføring for at det skal bli enklere å legge tynt. Samme rådet kan jeg anbefale for Collinite voksene - og særlig Meguiars #16. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå