Gå til innhold

Nå jekker Altibox opp farten på fiberen – uten prisøkning


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

post-119390-0-77509700-1399999624_thumb.gif

 

 

flott altibox.. Men dere har allerede gitt meg superhastighet på mitt 25/25 Abonnement så jeg tror ikke jeg merker noen forskjell ;-) jeg får 715 mbps ned og 837 mbps opp med altibox speedtest... og nedlasting hos steam for eks ligger på rundt 500 mbps . så takk skal dere ha altibox... hilsen strålende fornøyd kunde.....

 

 

 

Endret av P__i__Nx
  • Liker 6
Lenke til kommentar

Min 25 mb/s linje er den samme fortsatt :/

post-119390-0-77509700-1399999624_thumb.gif

 

 

flott altibox.. Men dere har allerede gitt meg superhastighet på mitt 25/25 Abonnement så jeg tror ikke jeg merker noen forskjell ;-) jeg får 715 mbps ned og 837 mbps opp med altibox speedtest... og nedlasting hos steam for eks ligger på rundt 500 mbps . så takk skal dere ha altibox... hilsen strålende fornøyd kunde.....

 

 

Hvordan får du 500mbps på steam? Jeg har samme abonnement som deg, men får bare 2-5mbps på Steam...

 

Lenke til kommentar

10.000 faktisk. Hvor lang tid hadde man brukt på å laste ned eksempelvis 1GB?

 

Det betyr at man kan laste ned 1.25 GB på et sekund. Desverre ville man nok neppe oppnådd det da er andre restriksjoner som senker hastigheten. Den er nok ment for boenheter som har mange brukere.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

10.000 faktisk. Hvor lang tid hadde man brukt på å laste ned eksempelvis 1GB?

 

Det betyr at man kan laste ned 1.25 GB på et sekund. Desverre ville man nok neppe oppnådd det da er andre restriksjoner som senker hastigheten. Den er nok ment for boenheter som har mange brukere.

 

 

 

Tror nok det ja. Med en slik linje kan man jo fint la hele nabolaget ta del i morroa. :) Og de fleste servere har vel også begrenset båndbredde så da vil man vel bli "kappet" i en gitt hastighet uansett. Aner ikke hvordan det er med Steam, de har kanskje åpne sluser?

Lenke til kommentar

Håper dette presser konkurrentene til å tilby bedre hastigheter, til lavere priser.. Har selv fiber igjennom Homebase / Get og betaler 699kr for 90 / 90 mbit som jeg for så vidt syntes er helt greit. Men med disse prisene så hadde jeg nok hoppet rett på 300 / 300 mbit.

 

Er så synd at det er veldig lite "fri konkurranse" de fleste steder, her jeg bor så er det jo kun et alternativ ved bruk av fiber... Den ble lagt av Hafslund i samarbeid med Nittedalsnettet i sin tid og nå er det Homebase (som nå eies av Get) som står for drift av nettet og vi er da låst til Homebase om vi ønsker Internett over fiber.

 

Vi kan riktignok velge alternativer som råtten ADSL linje fra Telenor eller NextGenTel med dyr linjeleie og elendige hastigheter og stabilitet, her kan vi vel håpe på å oppnå 8 / 1 mbit eller noe. Vi kan også få via COAX fra Norsk Kabel TV (det vil si Get, men det er NOKAB som drifter her vi bor for Get) og da er det vanlig Get COAX priser som gjelder. Men NOKAB krever over 300 kr i linjeleie da du MÅ betale for analog TV-pakke fra dem for å i det hele tatt få lov til å ha signalene i veggen... Så noe valgfrihet er det jo.

 

 

Men fiber som vi betalte i dyre dommer for at Hafslund skulle legge tilbake i 2007, hvor Nittedalsnettet har byttet eier flere ganger, og ansvaret for drift har gått fra den ene til den andre, med forskjellige hastigheter og priser så er det jo ganske irriterende når du sitter å ønsker at; "Tenk om Altibox bare kunne levert over fiberen vår" så hadde jo verden vært et så mye bedre sted. Og hvor stor er sannsynligheten for at Homebase / Get gjør noen voldsomme forandringer? Den er vel heller liten, vi er jo låst til dem via vårt fibernett uansett..

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Håper dette presser konkurrentene til å tilby bedre hastigheter, til lavere priser.. Har selv fiber igjennom Homebase / Get og betaler 699kr for 90 / 90 mbit som jeg for så vidt syntes er helt greit. Men med disse prisene så hadde jeg nok hoppet rett på 300 / 300 mbit.

Bare synd at Altibox og GET ikke er direkte konkurrenter, da ingen av de vil bytte ut i hverandres "byggefelt". Når de ikke gjør det, så kan jo GET bare holde på med "lav" hastighet til en dyr penge (i forhold til hva altibox tilbyr).

 

Litt synd.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

attachicon.gifaltibox.gif

 

 

flott altibox.. Men dere har allerede gitt meg superhastighet på mitt 25/25 Abonnement så jeg tror ikke jeg merker noen forskjell ;-) jeg får 715 mbps ned og 837 mbps opp med altibox speedtest... og nedlasting hos steam for eks ligger på rundt 500 mbps . så takk skal dere ha altibox... hilsen strålende fornøyd kunde.....

 

 

 

 

Hvor langt unna sentralen er du og hvordan er du koblet fra sentralen? Her må det ligge noe mer bak enn at Altibox ikke leverer, for de kan levere glatt opp til 10 gbit.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...