Simen1 Skrevet 14. mai 2014 Del Skrevet 14. mai 2014 FastStoneImageViewer funker også til enkel og grei redigering/behandling..... Jeg ser det mer som et alternativ til Lightroom siden det fokuserer på endringer man gjør i hele bildet (kontrast, kurver, fargemetning, skarphet, beskjæring, rotering etc). Faststone er ikke egnet for retursjering, kloning, pensler etc. Jod-R: Faststone er i utgangspunktet ikke fargestyrt (norsk ord), men det lar seg gjøre å skru på fargestyring. Lenke til kommentar
Jod-R Skrevet 14. mai 2014 Del Skrevet 14. mai 2014 Jeg prøvde å skru på fargestyring i det, men uten hell. Hvis jeg ikke husker feil så ble det kalt noe med CCS, men det ble ikke bra uansett. Det var enda forskjell ifra Lightroom og andre programmer som jeg sammenlignet med som også er fargestyrt. Lenke til kommentar
Mort1st Skrevet 17. august 2014 Del Skrevet 17. august 2014 Jeg bruker FastStone Image Viewer, som dekker 99% av all editering jeg gjør. Det leser RAW filer. Verdt en titt. Programmet er såkaldt fritt for privatpersoner. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg