Gå til innhold

Stryk uten varsel høyskole?

Anbefalte innlegg

På skolen igår hadde læreren nevnt elvever med fullt navn som kom til å stryke pga. lite tilstedeværelset.

Er dette tillat?
Og kan læreren stryke en elev uten å ha gitt ut varsel ved fare for stryk?
Ingen av elevene som har blitt nevnt har fått noe form for varsel ang. nedsatt karakter eller stryk..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er dette på en høyskole? Det er vanskelig å svare på uten å vite hvilken skole eller hvilket kurs det gjelder. Man får ikke ta eksamen hvis ikke man får kursgodkjenning. Og hvis oppmøte er en del av kursgodkjenningen, får man altså ikke ta eksamen med for lite oppmøte. Se hva som står om kursgodkjenning i kurset på skolens nettsider.

Å fortelle hele klassen hvem som ikke får kursgodkjenning er et brudd på personvernet, men hvor tillatt det er, vet jeg ikke.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Nedsatt karakter? Hva slags kurs/fag/skole er det som setter ned karakterer du har i et fag, fordi du har lite tilstedeværelse (men nok til å kunne komme opp i ekamen/stryk)?

Men ja, enig med resten, at jeg ikke kan se for meg at det skal være et krav om varsel på slikt. Det hørtes mer ut som ungdomskole/VGS opplegg. På den andre siden så er det nok mulig du har krav på varsel i praktiske studier/praksis.

Uansett, det greieste er nok å høre med skolen eller rådgiver for å komme opp med en plan eller løsning. Så får du nok mulighet til å kunne høre hvordan slikt praktiseres på skolen. De kan jo i stor grad styre sitt eget show, da de vel ikke strengt talt er statlig eid.

Ja de får jo penger for hver person som kommer gjennom studiet, og følgelig ønsker de jo egentlig at så mange som mulig står.

Endret av Andrull
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...