Gå til innhold

Norge og andre IKKE muslimske nasjoner = muslimers paradis?

Anbefalte innlegg

Norge og andre IKKE muslimske nasjoner = muslimers paradis?

Kommer med denne påstand.

Tenker da ikke på velferdsgoder først og fremst, men behandling de får i samfunnet og muligheter for sin religion og families overlevelse.

Hvordan kan det ha seg at muslimer har det - stort sett, bedre i Kristne, Katolske og andre ikke muslimske nasjoner enn hva de ville hatt det i muslimske nasjoner?

De fleste steder dreper de hverandre, i Irak, Afghanistan, Iran, Jemen, Saudi Arabia, Egypt, Tunisia, Syria, Libya osv, osv.

Muslimer må til ennå forholdsvis kristne Norge for å finne fred og sjelero.

Riktignok får de en del pes, og kritikk, men de store hauger med lik av mennesker med muslimsk bakgrunn finnes neppe.

Kan dette være ett tankekors for muslimer?

Hvor skulle de tatt veien, eller rømt hvis alle steder var som Irak eller Syria?

Nå vet jeg at USA har hatt regi både i Irak og Iran under Sjah,en, men likevel er der vel ikke helt på stell.....

Endret av V?rbris
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Muslimer har det bedre i sekulære nasjoner, akkurat som kristne og buddhister. Teokrati er en uting, og ikke noe som fremmer velferd og frihet.

Og lurer du på hvor kristent et land Norge er, så bør du se til Uganda, eller kanskje Irland. Irland er ikke like ekstremt, men det er langt mer kristent enn Norge er. Der fratas kvinner retten til å bestemme over sin egen kropp, fordi Gud har bestemt at kvinner er menneskefabrikker.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Kristne har drept andre kristine også. Vi har også jaktet på lykken i statene i fra Europa.

Personlig mener jeg følgende:

Jeg driter i om du er svart, muslim, kristen, nazist eller kommunist. Klarer du å oppføre deg som ett dannet menneske er hva du tror og mener revnende likgyldig. Men da skal du også akseptere at jeg og andre kan være uenige.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Hvis muslimer blir konfrontert med vanskeligheter, sier de bare at alt er Israels skyld og Amerikas skyld.

Ikke bare muslimer, men ofte europeere. Økonomiske kriser og konflikt generellt I verden....

Vell, både Iran or Afghanistan be destabilisert av USA, spesiellt Afghanistan der USA ville bruke landet mot Soviet.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Hvis muslimer blir konfrontert med vanskeligheter, sier de bare at alt er Israels skyld og Amerikas skyld.

Ikke bare muslimer, men ofte europeere. Økonomiske kriser og konflikt generellt I verden....
Vell, både Iran or Afghanistan be destabilisert av USA, spesiellt Afghanistan der USA ville bruke landet mot Soviet.

Ditt poeng er? Muslime eller europeere skylder USA ?

Lenke til kommentar

Nei, men Vesten har egentlig bare seg selv å takke for at Jihadistene, og de fundamentalistiske muslimene har fått den statusen de har i dag. Både Iran og Afghanistan var siviliserte og vestligvennlige land før USA blanda seg inn.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Nei, men Vesten har egentlig bare seg selv å takke for at Jihadistene, og de fundamentalistiske muslimene har fått den statusen de har i dag. Både Iran og Afghanistan var siviliserte og vestligvennlige land før USA blanda seg inn.

Håper dette ikke blir en utenrikspolitikk debatt. Litt mer on topic men relevante til ditt innlegg likevel er faktum at the great Satan (USA) er et land hvor muslime befolkning trives veldig bra hvis ikke best blant vestlige land, like bra som norske amerikanere(økonomisk sett)

Lenke til kommentar

Jeg driter i om du er svart, muslim, kristen, nazist eller kommunist. Klarer du å oppføre deg som ett dannet menneske er hva du tror og mener revnende likgyldig. Men da skal du også akseptere at jeg og andre kan være uenige.

Vi aksepterer selvfølgelig at du er uenig, så lenge du ikke er praktiserende, dvs følger din egen vilje istedenfor vår vilje. ;)

Lenke til kommentar

Vi aksepterer selvfølgelig at du er uenig, så lenge du ikke er praktiserende, dvs følger din egen vilje istedenfor vår vilje. ;)

Aksepterer at det blir praktisert innenfor lovens rammer også :-)

Lenke til kommentar

Loven er en beskrivelse av vår vilje som vi kommer til å tvinge deg til å følge, istedenfor din egen vilje.

At du foretrekker vanlige glødelyspærer er irrelevant så lenge vi foretrekker dyre sparepærer. Du kan være uenig så mye du vil, så lenge du bruker de lyspærene VI (og våre venner i sparelyspærefabrikken) foretrekker. ;)

Endret av Skatteflyktning
Lenke til kommentar

Loven er en beskrivelse av vår vilje som vi kommer til å tvinge deg til å følge, istedenfor din egen vilje.

At du foretrekker vanlige glødelyspærer er irrelevant så lenge vi foretrekker dyre sparepærer. Du kan være uenig så mye du vil, så lenge du bruker de lyspærene VI (og våre venner i sparelyspærefabrikken) foretrekker. ;)

Det blir muslime paradis eller helvete pga lyspærer?

Lenke til kommentar

Jeg foretrekker å ha ett lovverk å forholde meg til forann å alltid måtte passe på at jeg ikke bryter andre sitt personlilge verdisyn.

Lenke til kommentar

Hvordan kan det ha seg at muslimer har det - stort sett, bedre i Kristne, Katolske og andre ikke muslimske nasjoner enn hva de ville hatt det i muslimske nasjoner?

De fleste steder dreper de hverandre, i Irak, Afghanistan, Iran, Jemen, Saudi Arabia, Egypt, Tunisia, Syria, Libya osv, osv.

Her må jeg bare ta tak i en del ting.

Jeg tviler sterkt på at muslimer har det BEDRE i kristne land. Man vil alltid bo i sitt eget hjemland, men grunnet krig og forfølgelse må en flykte ut. Du må huske på at de nå befinner seg i et ukjent land, der de er utlendinger og en minoritet. Det er ingen bra situasjon.

Du nevner også at de dreper hverandre i landene ovenfor. Det er litt sant og usant. Det er ikke slik at krig og faenskap er det eneste som skjer der nede. Det vi får servert på dagsrevyen, kan ofte gi det inntrykket.

Jeg kan også vedde på at ikke mange muslimer kommer til Norge for å finne "sjelero". Det finner du i ditt hjem, ditt land, rundt ditt folk.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg foretrekker å ha ett lovverk å forholde meg til forann å alltid måtte passe på at jeg ikke bryter andre sitt personlilge verdisyn.

Det er intet behov, i ett fritt samfunn, for at du passer deg for [ ikke bryte med andres verdisyn, s[ lenge du ikke forbryter deg på andres person eller eiendom.

For vanskelig for deg?

Lenke til kommentar

Her må jeg bare ta tak i en del ting.

Jeg tviler sterkt på at muslimer har det BEDRE i kristne land. Man vil alltid bo i sitt eget hjemland, men grunnet krig og forfølgelse må en flykte ut. Du må huske på at de nå befinner seg i et ukjent land, der de er utlendinger og en minoritet. Det er ingen bra situasjon.

Du nevner også at de dreper hverandre i landene ovenfor. Det er litt sant og usant. Det er ikke slik at krig og faenskap er det eneste som skjer der nede. Det vi får servert på dagsrevyen, kan ofte gi det inntrykket.

Jeg kan også vedde på at ikke mange muslimer kommer til Norge for å finne "sjelero". Det finner du i ditt hjem, ditt land, rundt ditt folk.

Er ikke det rart å si muslimer er......eller kristne er.....

Gjennomsnittlige muslime amerikanere mener at deres hjemmeland er USA, ikke et annet land, akkurat som norsk amerikanere. Fremmede land ligger utenfor USA( unntatt de som ble født utenfor USA)

Dere nordmenn bruker ordet muslim på rare måter forresten

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...