Gå til innhold

Androidmobil med fullt tastatur som kan brukes i dag uten problemer?

Anbefalte innlegg

Hei!

Lurer på om noen av dere smartinger her inne kan hjelpe meg med et lite dilemma?

Finnes det en mobil som har et fysisk tastatur og kjører en brukandes androidutgave som kan brukes i dag? Og som faktisk kan brukes ei stund fremover?

Det må vel kjøres minimum Ice creamsandwich for å kunne fungere i dag?

Eventuelt: Kan en Sony Ericsson Xperia minipro oppdateres til å kjøre den dag i dag uten problemer?

Blir veldig glad for svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Smartmobiler med fulltastatur er ikke å oppdrive lengre. Eneste modellen er en fra Blackberry (ifølge Prisguide)

Men alle Android mobiler kan idag brukes sammen med et bluetooth tastatur.

For eksempel Logitech K811 (2:50 og ut):

Lenke til kommentar

Har en x10 mini pro liggende, denne finnes det ikke nyere enn 2.3 til, mener jeg å huske..

Custom firmware er jo alltids en mulighet.. men cpu, ram osv.. vil jo uansett begrense mulighetene..

Så.. et eksternt tastatur er nok det beste valget.

Evt se om det finnes noe kina modeller som har tastatur.. men da må du nok overleve uten æ, ø og å isåfall.

Lenke til kommentar

Er nok skrale tider for oss som liker hw tastatur :hm:

Du kan jo ta en titt på denne

selv om den ikke kjører android?

Har brukt min i nesten en uke nå og må bare si meg fornøyd så langt.

Den er en flott liten sak som ligger som støpt i mine hender. Og det går helt fint til enhåndsbruk også,bare vær klar over at dette er en liten skjerm i dagens målestokk.. til gjengjeld får du et hw tastatur som ikke bare er godt å skrive med,men det har også massevis av funksjoner og snarveis muligheter.

Viktige ting (for meg)som funker fjell. Nettbank,bankid på mob.,den kobler seg atomatisk til hansfri annlegget i bilen.

Android apps er en lek å installere. det meste kjører,men er ikke absolutt alt som virker helt optimalt i forhold til en android telefon.

Nå har jo blackberry og en del gode apps,så det er ikke helt tørke der heller ;)

Vel,det var alt for nå. bare å spørre hvis dette har interesse og du lurer på noe.

Persjonlig synes jeg det er litt trist at nye BB10 os,et ikke har fått mer intresse. Er utrolig lettvindt i bruk. Kjapt,og det flyter jevnt hele veien,til tross for at telefonen ikke kjører med det nyeste og råeste av maskinvare :)

Edit: Vil også nevne at den er utrolig god på det den først og fremst er. Nemelig som telefon :) Maken til samtale kvalitet tror jeg ikke jeg har hatt. Også på høytaler/håndfri.

Endret av Brew
Lenke til kommentar

Hvis du skal bruke eksternt tasrarur og allerede bruker eget on-screen-tastatur (f.eks. GO Keyboard eller Smart Keyboard), så må du kanskje bytte til det vanlige on-screen-tastaturet for å få æ, ø, å og diverse tegn på riktig sted på tastaturet.

Har for øvrig sett tastatur-deksler med innebygget baatteri og Bluetooth til bl.a. Samsung Galaxy S4, Iphone 4S og Iphone 5.

Endret av sevs
Lenke til kommentar

Eventuelt: Kan en Sony Ericsson Xperia minipro oppdateres til å kjøre den dag i dag uten problemer?

Xperia Mini Pro er gitt ut i 2 runder, den som har modell navn SK17i er den nyeste av dem og har blitt oppdatert til 4.0* av Sony (Ice Cream Sandwich), mens X10 Mini Pro (modell: u20i) er på Android 2.3.

Selv hadde jeg nok heller skrotet drømmen om fysisk-qwerty i 2014 .... man ender som regel opp med en bedriten telefon sammenlignet med dagens modeller. Og det og dra rundt på et ekstert tastatur hadde heller ikke vært noe for meg, men så er det meg og min mening og ikke sikkert alle andre føler det samme :)

Endret av esoteric
Lenke til kommentar

CAT har flere modeller med ordentlig tastatur, men de er beregnet for å bruke med hansker. Og tviler på du finner custom ROMs til de..

Jeg har akkurat oppgradert fra en CAT b15, til B 100.

Orket ikke gå fra CAT b15 til CAT b15 AWS.

EDIT: Det skal sies de er "kinamobiler".

Men fytti katta, de tåler mye.

Så en på YT som kjørte en bil over en CAT b15. Så jeg prøvde det samme selv, null problem.

Endret av Ted Bundy
Lenke til kommentar

Jeg har to BT-tastaturer med case (som du bare fester på mobilen, så har du slide out tastatur) til Galaxy S4 liggende. De funker veldig bra, men mobilen blir jo en del tykkere.

Har de æøå? Hvor fikk du tak i dem?

Endret av sevs
Lenke til kommentar

Usikker på om det har æøå, da den ligger på soverommet right now hvor samboeren sover. Kan sjekke det senere dog.

Fikk dem i gave til jul.

Kan selge dem for en hundrings hver om noen er giret, da jeg har solgt min s4.

Men skal sjekke det med æøå.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...