crapgame Skrevet 13. oktober 2003 Del Skrevet 13. oktober 2003 Jeg skal kjøpe meg en ny intel prossesor og tenker på 2.4 p4, men hører at den sluttes og selges snart så derfor lurer på om noen har noen andre og anbefale må være over 2.4 p4 og ikke dyrere enn 2000-2500kr. Må ha 800fsb. har abit IS7 hk Takk for alle svar Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 13. oktober 2003 Del Skrevet 13. oktober 2003 Tja, 2,6 vil vel koste ca 1800.- 2,8 ca 1900-2000 og 3,0 ca 2500.- så her blir det mange billige cpuèr med rå ytelse, så løp og kjøp :wink: Lenke til kommentar
John Kr Skrevet 13. oktober 2003 Del Skrevet 13. oktober 2003 De skal da vel ikke slutte å selge P4. Det jeg har hørt er at den minste P4 blir 2.6 Ghz. Hvilken FSB det er snakk om er jeg ikke sikker på, men FSB 800 blir helt sikkert tilgjengelig fremover. Det er da vel verre med en 2.4-2.6 Ghz med FSB 400. Dersom noen av dere har noen på luringen så kan jeg være interessert i å kjøpe til mitt ASUS P4T-E HK. Intel P4 -- Lenke til kommentar
norrick Skrevet 13. oktober 2003 Del Skrevet 13. oktober 2003 Det kommer helt ann på hva du hadde tenk med systemet og hvilken type minne du bruker. Har du god OC-venlig RAM (la oss si 500MHz brikker) så bør du velge en CPU klarer denne FSB, mao. så bør du ikke kjøpe noen kraftigere CPU enn en 2.8GHz (ved 1000MHz FSB så skal du teoretisk klare 3.5GHz som er innenfor rekkevidde), de fleste 2.4-2.8GHz P4/800MHz klarer denne hastigheten og derfor gjelds det å velge en CPU som tar med seg FSB til grensen av hva minnet ditt klarer (dette gjelder kun ved synkron FSB på CPU/minnebuss). Ta en titt på overclockers.com CPU-database så ser du hva andre har oppnådd med tilsvarende konfigurasjoner. Mitt eksempel: Abit IS7-G/2.6GHz klarer 3.7GHz men da kan jeg ikke kjøre minnet synkront, ved å kjøre minnet synkront klarer jeg 3.4GHz og maskinen er faktisk kjappere enn ved 3.7GHz og asynkron FSB. "Keep on clocking in the free world" Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå