Gå til innhold

Noen operatør som leverer Fri-data bruk?

Anbefalte innlegg

Er det noen leverandører nå for tiden som leverer abonoment med fri bruk av data? Da snakker jeg om 4G, helst med full fart. SMS og ringetid trenger ikke være ubegrenset, der holder det med ca. 1000 av vær vil jeg tro. Men ser ikke for meg at det finnes abonoment i dag uten fri bruk av ringetid og SMS, i alle fall ikke med fri bruk av data. Har sett litt rundt selv, og så vidt jeg kan se er det ikke noe med fri bruk av data. Man kanskje noen har det som en tilleggstjeneste, som man kan betale ekstra for?

Noen som vet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er det noen leverandører nå for tiden som leverer abonoment med fri bruk av data? Da snakker jeg om 4G, helst med full fart. SMS og ringetid trenger ikke være ubegrenset, der holder det med ca. 1000 av vær vil jeg tro. Men ser ikke for meg at det finnes abonoment i dag uten fri bruk av ringetid og SMS, i alle fall ikke med fri bruk av data. Har sett litt rundt selv, og så vidt jeg kan se er det ikke noe med fri bruk av data. Man kanskje noen har det som en tilleggstjeneste, som man kan betale ekstra for?

Noen som vet?

tror ikke det finns.chess har 8 gb til 399 kroner i måneden.

Lenke til kommentar

Ble oppringt av Tele2 i dag, som kom med et flott tilbud! For 399,- skal jeg få Fri - SMS, Ringetid, MMS og Data. Med 4G hastighet på opptil 40Mbit/s, men etter 6Gb blir farten redusert til 21Mbit/s. Og all fri bruk gjelder også for Sverige. Takket ja det det er alt jeg trenger, så får vi se om det stemmer. Litt skeptisk til at hastigheten fortsetter å være så mye som 21Mbit/s etter 6Gb, så det får jeg se på.

Om det ikke stemmer kommer jeg til å klage evt. bytte til noe annet :p

EDIT: Btw, noen som vet om de som leier nettverk av andre blir nedprioritert? Eksempelvis bruker vel Chess Netcom sitt nettverk, blir de nedprioritert fremfor Netcoms egne kunder. Tenker da kun på dekning. La oss si at en med Chess og en med Netcom er på samme plass, og det er litt laber dekning der. Vil da den med Netcom ha bedre tilgang til nett? Spør bare fordi Tele 2 bruker vel sitt eget, men også Netcom sitt?

Endret av Binders'
Lenke til kommentar

Ble oppringt av Tele2 i dag, som kom med et flott tilbud! For 399,- skal jeg få Fri - SMS, Ringetid, MMS og Data. Med 4G hastighet på opptil 40Mbit/s, men etter 6Gb blir farten redusert til 21Mbit/s.

Dette bør du få skriftlig snarest, om det stemmer vil det være landets beste mobilabonnement.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Ble oppringt av Tele2 i dag, som kom med et flott tilbud! For 399,- skal jeg få Fri - SMS, Ringetid, MMS og Data. Med 4G hastighet på opptil 40Mbit/s, men etter 6Gb blir farten redusert til 21Mbit/s.

Dette bør du få skriftlig snarest, om det stemmer vil det være landets beste mobilabonnement.

Sendte mail og spurte, og som jeg egentlig hadde en mistanke om var jeg "feilinformert". Det er fri bruk av alt, men hastigheten reduseres til labre 64Kbit/s etter 6Gb. Er ikke overrasket, men kommer ikke til å velge Tele2 om de ikke kan komme med noe bedre, da Chess kan gi meg bedre vilkår til samme pris. Svarte på mailen med at jeg kansellerer ordren om de ikke kan fikse meg noe bedre. Så får vi se hva de svarer :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9

Det finnes, faktisk. Noen av NetComs Smart-abo lar deg fortsette å bruke data etter at kvoten er brukt opp, men sterkt redusert hastighet. Til tross for det, så kan du i teorien laste ned 1 GB eller så i døgnet. Da kan du i verste fula fall få en datakvote på 30 GB i måneden.

Edit: hvorfor ringer aldri Tele2 til meg?

Endret av Slettet-376f9
Lenke til kommentar
Gjest medlem-169651

Jeg hoppet på Tele2s sjokkpris abbonnement. Fri bruk av sms/tale og 6 GB i mnd for 199 kr. Ikke 4G, men hva skal jeg med det? 3G er mer enn raskt nok til mitt bruk. Tror ikke mange abo kan måle seg med dette.

Lenke til kommentar

EDIT: Btw, noen som vet om de som leier nettverk av andre blir nedprioritert? Eksempelvis bruker vel Chess Netcom sitt nettverk, blir de nedprioritert fremfor Netcoms egne kunder. Tenker da kun på dekning. La oss si at en med Chess og en med Netcom er på samme plass, og det er litt laber dekning der. Vil da den med Netcom ha bedre tilgang til nett? Spør bare fordi Tele 2 bruker vel sitt eget, men også Netcom sitt?

Nå er det sånn at TeliaSonera eier både NetCom og Chess, så det hadde vært litt rart hvis de hadde det sånn.

Har også lest en annen plass at Telenor ga OneCall kunder dårligere hastigheter og dekning og nedprioriterte dem. Dette var ikke lov som førte til at Telenor ble straffet :)

Lenke til kommentar

Jeg hoppet på Tele2s sjokkpris abbonnement. Fri bruk av sms/tale og 6 GB i mnd for 199 kr. Ikke 4G, men hva skal jeg med det? 3G er mer enn raskt nok til mitt bruk. Tror ikke mange abo kan måle seg med dette.

Vel…når du har prøvd 4G vil du ikke ha bare 3G lenger. Lover:-) Med 4G spår jeg at det vil erstatte trådsløst hjemmenett om ikke så altfor lenge.

Og det vil jo ikke stoppe med 4G

Endret av osmano
Lenke til kommentar
Gjest medlem-169651

Vel…når du har prøvd 4G vil du ikke ha bare 3G lenger. Lover:-) Med 4G spår jeg at det vil erstatte trådsløst hjemmenett om ikke så altfor lenge.

Og det vil jo ikke stoppe med 4G

Men her jeg bor er ikke 4G tilgjengelig uansett, så den saken er egentlig grei.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Dette så spennende ut.

1. Fri Data - 299kr
For deg som surfer mye på Internett kan du nå bestille fri data for kun 299kr per måned. ...bruke så mye data du vil hver måned.

2. Makspris Data - 399kr
Er du usikker på om du trenger fri data? Dersom du ikke ønsker dette, kan du likevel bruke ubegrenset Internett på mobilen uten frykt for høye regninger.

Men hvis man får fri data for kr 299, hvorfor i all verden skal man betale kr 399 hvis man er "usikker på om man trenger fri data"..???

Er det noe jeg ikke skjønner, eller mangler det noe med liten skrift her?

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...