Gå til innhold

Asus RT-AC66U, godt kjøp eller bør jeg avbestille?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det kommer vel an på bruk, og hvor stor hastighet som du skal kjøre?

 

Denne har jeg, litt gammel men den er dønn stabil og fin og skikkelig fin pris på nå om dagen. men har ikke hatt større fart på nettet her en 70 og det takler den fint.

 

http://cdon.no/elektronikk/asus/asus-rt-n56u-p13799915?utm_source=prisjakt&utm_medium=cpc&utm_term=Router+Wireless+network+Asus+RT-N56U&utm_content=13799915&utm_campaign=prisjakt_no_Network

 

Er få ting som er mere irriterende en en ustabil router.

Endret av leifeinar
Lenke til kommentar

AC66 er en knallgod router og leverer over 100Mbits på 2.4GHz nettet! Det er definitivt et veldig godt kjøp!

 

De som har hatt problemer med denne routeren, har ofte så lite peil på hvordan de skal sette den opp og bruke den skikkelig.. Ellers, så går det stort sett i det klassiske; Flere routere etter hverandre, mye/mange forstyrrelser, dårlige nettverkskort på PCene/enhetene til folk, dårlig/feil konfig av WiFi...

 

Ikke noe av dette er routeren sin feil... Selvfølgelig fins det mandagsutgaver, men det er langt i mellom dem heldigvis....

 

Det som er viktig å tenke på, er å sørge for at den er den eneste routeren i nettverket ditt, du konfigurerer den riktig og har siste firmware og drivere til nettverkskortet ditt... Og ikke minst, finner deg en kanal med minst mulig andre nettverk på og minst mulig tjukke vegger og elektronisk utstyr i nærheten og i mellom deg og routeren...

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Som sagt er de fleste problemene brukerrelatert. Noen har hatt problemer som ble løst med firmwareoppdatering.

 

Man vil alltid finne noen som har problemer uansett, men du finner mange flere som har problemer med rutere fra f.eks. Dlink og Jensen. :evil:

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er grunnet bedre rekkevidde på signalene jeg bytter. Ruteren jeg har nå er jo dønn stabil som den er, men når ikke ut til alle rommene i leiligheten.

 

Da er det bedre at du finner deg et aksesspunkt i stedet.... Ingen vits i å bytte ut noe som fungerer...

 

Som AP, så kan du strengt tatt bruke hvilken som helst vanlig router, da det eneste den skal gjøre, er å forlenge signalene og sende data fram og tilbake til (hoved-) routeren, uten noen prosessering.. Så det klarer de flere middelmodige routere fint...

 

Eller så kan du gå for et rent AP.. Er ofte det beste, men verre å finne til vettug pris....

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

I værste fall får jeg sette opp den jeg har nå som AP om ikke den nye dekker hele leiligheten.

 

Det går selvfølgelig an! ;)

 

 

 

Det er heller ikke støtte for gratis alternativer for Dynamic DNS hos Netgear sine rutere lengre, så det er også en av grunnene til at jeg kjøper ny.

 

no-ip.com er vel gratis enda? "Alle" routere støtter no-ip.com(?)

Endret av ChrisCo
Lenke til kommentar

Jeg hadde faktisk flere pingspikes med denne routeren enn hva jeg har med Get Box II. Dette på 2,4 GHz.
Har forsøkt mange endringer som har blitt foreslått her og på andre forum, men fortsatt opplever jeg pingspikes.
Har forsøkt andre firmwares som asusmerlin, uten at det hjalp.

Har nå skrotet denne routeren for nå..

Lenke til kommentar

 

 

 

I værste fall får jeg sette opp den jeg har nå som AP om ikke den nye dekker hele leiligheten.

 

Det går selvfølgelig an! ;)

 

 

 

Det er heller ikke støtte for gratis alternativer for Dynamic DNS hos Netgear sine rutere lengre, så det er også en av grunnene til at jeg kjøper ny.

 

no-ip.com er vel gratis enda? "Alle" routere støtter no-ip.com(?)

 

 

I Netgear sin ruter er det kun valg for dyndns i fra dyn.com, og de sluttet med gratis tilbud tidligere denne mnd.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...