creat|on Skrevet 13. oktober 2003 Del Skrevet 13. oktober 2003 Jeg har nettopp fått satt opp et trådløst nett hjemme, men er litt bekymret over at andre skal kunne bruke min linje (med tanke på at det har en radius på 100m og jeg bor i blokk) FInnes det et program som lar meg se hvem som er på nettet?? SPM 2: Hvordan setter jeg opp et nettverk mellom maskiner som går på samme trådløse linje? Lenke til kommentar
TheBoz Skrevet 13. oktober 2003 Del Skrevet 13. oktober 2003 Jeg har nettopp fått satt opp et trådløst nett hjemme, men er litt bekymret over at andre skal kunne bruke min linje (med tanke på at det har en radius på 100m og jeg bor i blokk) FInnes det et program som lar meg se hvem som er på nettet?? SPM 2: Hvordan setter jeg opp et nettverk mellom maskiner som går på samme trådløse linje? Hvilken AP/router har du? I mange routere kan du se i web grensesnittet hvem som er pålogget. Men en bedre løsning er å sette på wep key og mac filtrering, slå av broadcasting av SSID så er det ikke stor mulighet for andre å komme inn. (Merk: ikke umulig men det tar tid, arbeid og mye data og knekke en wep key..) Har du allerede trådløst nett har du allerede nett mellom maskinene også! Lenke til kommentar
John Kr Skrevet 13. oktober 2003 Del Skrevet 13. oktober 2003 Du krypterer signalet på din Acesspoint. Det er vanligvis flere bit-valg på kryptering. Dette betyr i praksis at ingen kan bryte seg inn på din linje/nett. Lenke til kommentar
TheBoz Skrevet 13. oktober 2003 Del Skrevet 13. oktober 2003 Du krypterer signalet på din Acesspoint. Det er vanligvis flere bit-valg på kryptering. Dette betyr i praksis at ingen kan bryte seg inn på din linje/nett. Var det ikke det jeg skrev i innlegget mitt? Lenke til kommentar
KriB Skrevet 13. oktober 2003 Del Skrevet 13. oktober 2003 hæ? Se i manualen på ruteren din, der står det hvordan du kan se hvem som er koplet på til enhver tid. For å hindre at andre skal kople på kan du kryptere (kode) signalene mellom ruter og tilkoplede pcer og forhindre at alle andre enn de med riktig passord og riktig koding (kryptering) kan kople på ruteren og bruke din oppkopling. Det er mulig å komme rundt dette, men da må det sitte en liten cracke/hacke- guru med veldig mye fritid i blokka di... Men første og siste råd, se i manualen på ruteren din. Har du den ikke, se på nettsidene til leverandøren av ruteren, der finner du den. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå