wil Skrevet 13. oktober 2003 Del Skrevet 13. oktober 2003 i går måtte jeg formatere laptoppen min grunnet bytting av OS fra Windows 2000 til Windows XP. jeg regna faktisk med at dette gikk smertefritt så jeg lot alt av data på E: partisjonen min (backup) ligge som den skulle, å boota fra cd plata. da oppdager jeg plutselig at noe ikke er helt som det skal, D: og E: partisjonen min har forandra seg til OS/2 partisjoner. javel tenkte jeg å sletta bare C: for å være på den sikkre siden. dette gikk fint fikk formatert C: og alt var ganske bra, helt til jeg kom inni Windows. da ville den ikke finne D: og E: partisjonen min. ved å bruke Databehandling gikk det ikke an, så jeg måtte bruke Partition Magic da gikk den smertefritt å alt ble som det skulle fikk tilbake alt både partisjoner og alt. men så skjedde det noe som gjorde at jeg igjen måtte formatere å det er her, problemene begynner. boota fra CD plata igjen å tror seff at alt er som det skal. dette er ikke tilfelle her. sletta C: men da hadde plutselig, C: forandra seg til D: og omvendt. jaja tenkte jeg å håpa bare på at E: partisjonen min ble redda, eller det var iallefall det jeg trodde, allikevel så prøvde jeg å installere XP på den C: partisjonen som var D: før, dette gikk svært dårlig. da kom den med at C: kan være skadet eller noe i den rettningen. prøvde nok en gang, men det samme skjer. prøvde alt mulig, alt for å bevare mine datafiler på E: og få formatert C: Plutselig mens jeg er litt frustrert å ganske sur så har E: partisjonen min forandret seg til C: jaja tenkte jeg nok en gang å tenkte, da for jeg vel bare installere Windows på den C: partisjonen som var E: før da. neida, dette gikk heller ikke. hva pokker tenkte jeg å ble ganske stressa. jeg hadde tatt backup av alt det viktige på min harddisk, over nettverket, bortsett fra det seneste som jeg hadde gjort, en ganske ferdig presentasjon, osv. husker ikke helt i farta. da måtte jeg seff formatere den partisjonen også holdt nesten på å begynne å grine, det var noe som var uerstattelig der også. har for en gang skyld fått inn XP igjen, men det er enda ikke helt bra. Noen som vet hvorfor den bytta Stasjonsbokstav helt av seg selv? PS: Windows SUCKS ever Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå