Trondster Skrevet 15. mai 2014 Del Skrevet 15. mai 2014 RX100 mkIII Det der var slemt, twoeyes! :D 2 Lenke til kommentar
twoeyes Skrevet 15. mai 2014 Del Skrevet 15. mai 2014 (endret) Vet det Men nå begynner jo dette kameraet å ha alt man kan ønske seg av et kompaktkamera. Den nedfellbare elektroniske søkeren er jo genial. Spent på hvordan optikken yter. Hvorvidt men ønsker seg rekkevidden til MkII eller den ekstra vidden til MkIII er jo også et vanskelig valg. Endret 15. mai 2014 av twoeyes Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 15. mai 2014 Del Skrevet 15. mai 2014 Vet det Men nå begynner jo dette kameraet å ha alt man kan ønske seg av et kompaktkamera. Den nedfellbare elektroniske søkeren er jo genial. Spent på hvordan optikken yter. Hvorvidt men ønsker seg rekkevidden til MkII eller den ekstra vidden til MkIII er jo også et vanskelig valg. Den der ser sikleverdig ut - vil selv heller ha 24-70mm-ekvivalent f/1.8-2.8 enn 28-100mm-ekvivalent f/1.8-4.9. Innebygd søker er verrah nice in deed, og 4k-video pluss ND-filter er artige saker. Men igjen - så var det det med å kunne bytte optikk også, da... En ting er sikkert - nå blir det bare mer og mer interessant å velge mellom i segmentet "små kameraer med høy ytelse"... Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 15. mai 2014 Forfatter Del Skrevet 15. mai 2014 Hehe, denen så skikkelig nais ut ja, og det eneste jeg er misunnelig på her er den forbedrede lysstyrken. Nedfellbar søker har jeg ikke bruk for og voldsom vidvinkel er jeg heller ikke fan av. Spørsmålet er hva denne herligheten kommer til å koste i Norske butikker. Ikke en krone under 6.500,- vil jeg tippe og vertfall ikke de første månedene. Kanskje noe så typisk som 6990,- (muligens mer) som et "introduksjonstilbud" Jeg strakk budsjettet mitt helt til ytterpunktet når jeg ga 5.290,- for RX100 II så 3'ern hadde uansett blitt helt uaktuell. Da hadde jeg nok heller beholdt min gamle X-E2 tror jeg men at dette kameraet kommer til å vinne tester tviler jeg ikke på! Selv om den nedfellbare søkeren er fin og flott og ikke minst genial for noen, så er ikke dette noe jeg hadde vektlagt.... Men lysstyrken derimot på f/1.8 - f/2.8 må jeg si frister. Men ikke til den prisen. Lenke til kommentar
boff1 Skrevet 16. mai 2014 Del Skrevet 16. mai 2014 RX100II er 28-100mm, mens mk III er 24-70mm, en vesentlig forskjell vil jeg mene. Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 16. mai 2014 Forfatter Del Skrevet 16. mai 2014 RX100II er 28-100mm, mens mk III er 24-70mm, en vesentlig forskjell vil jeg mene. Ja, det kan sikkert være, for noen... Personlig synes jeg ikke denne forskjellen er vesentlig (for egen del). men nå har jeg jo heller aldri vert en "zoomjager" Lenke til kommentar
Frobe Skrevet 16. mai 2014 Del Skrevet 16. mai 2014 En av de viktigste fordelene med nye modeller av dyre entusiastkamera er at prisene på de gamle modellene synker til levelige nivåer både i butikk og bruktmarkedet. Siden MkIII ikke er lansert ennå må vi nok vente til over sommeren før det skjer noe. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå