Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Skilsmisselse; hvordan være der for han?


Anbefalte innlegg

Hei! :)

Jeg trenger virkelig hjelp med hvordan jeg skal håndtere en situasjonen, hva jeg skal si og hvordan å hjelpe. Jeg kommer ikke til å gå inn på detaljer og kommer til å holde meg ganske fjernt fra saken.
Saken er (enkelt og greit) den at faren til kjæresten min har vært utro en nokså lang periode, alt er kommet ut på bordet nå og framover nå handler alt om skilsmisselse mellom moren og faren hans. De hadde tidligere et veldig langt og godt ekteskap, var familiekjær og alt virket veldig bra, heeelt til det plutselig kom inn en annen dame i bildet.

 

Enkelt og greit: hvordan skal jeg støtte kjæresten min, samt. hele familien, gjennom dette, hvordan skal jeg håndtere saken? Han er veldig glad i familien sin, men fordi han er såpass voksen av seg takler han dette på en veldig bra måte. Jeg vil heller ikke være til bry i en ellers egentlig privat sak, men jeg vil veldig gjerne hjelpe... Har dere noen tips til hva jeg kan gjøre?

Framover handler det om at familien må finne en ny tankegang, flytte ut fra hus til leilighet og alt som ofte hører med en i skilsmisselse.... Jeg føler jeg ikke hjelper til i det hele tatt, selv om jeg lytter til alt han har å si og er der for han når han trenger meg.... Likevel sliter jeg med å føle at jeg virkelig er til hjelp, og det tærer på meg å vite at han innerst inne har det vondt.. I tillegg vet jeg at moren hans kommer til å gå gjennom en depresjon snart og trenger all den støtten hun kan få....

 

Hva kan jeg gjøre i en slik situasjon?

Endret av anonymc
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk for svar, Tvillingsjel! :)
Jeg er enig med deg, det er vel det beste.. Samtidig kjenner jeg ikke familien hans så godt enda (vi har ikke vært sammen så lenge), derfor har jeg vanskeligheter med hvor langt jeg skal gå før jeg plager familien. Skal jeg høre på hva moren har å si, eller ska jeg gå litt unna situasjonen akkurat nå/ la henne være alene? Jeg synes det er skummelig å blande meg inn for mye, bare brase inn i huset og forvente at hun vil høre på meg.. Dessuten; hva skal jeg i så fall si til henne?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...