Gå til innhold

Nettet har blitt veldig tregt og ustabilt - prøvd "alle" løsninger

Anbefalte innlegg

De siste ukene har det trådløse nettet mitt blitt veldig tregt og ustabilt. Det tar betydelig lenger tid å laste nettsider og det er nærmest umulig å streame video, den stopper etter et par sekunder.

Jeg har prøvd ut det som er å løsninger: forskjelligere nettlesere, flere ulike pcer/macer, restart av alt utstyr og jeg har kjøpt ny router. Problemet er på alle pcer, mao. er ikke pcen problemet. Videre er nettet like dårlig med en ny router, så den er heller ikke problemet. Jeg hadde en såkalt hjemmesentral fra altibox som router før, nå en ren router. Routeren kobles i denne hjemmesentralen, vet ikke den kan være problemet. Den er tven koblet til og den fungerer fint.

Altibox mener at problemet er at jeg har for tregt nett, men det er jo først de siste ukene problemet er kommet. Derfor kan jeg ikke forstå at abonnementet er problemet. Jeg har den dårligste hastigheten, men den har vært tilstrekkelig før. Noen forslag til løsninger?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det har variert litt, men jevnt over har det vist samme hastighet. Noen ganger har det vært en del under hastigheten jeg skal ha, andre ganger har hastigheten vært som den skal. Allikevel fungerer ikke nettet like godt som tidligere med samme hastighet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...