Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

[Løst] PC kobler seg av og på nettverket uten videre.

Anbefalte innlegg

Har problemer med en pc. Den er nyformatert med Windows7 og de nyeste drivere (problem også før formatering). Når den starter bruker den lang tid tid å koble til nettverket (1-2 min). Kablet hjemmenettverk. Når den da får nettverk og internett kan det vare en stund, før den kobler seg av og på igjen noen ganger. Det er kun denne pcen med det problemet. Testet med bærbar maskin på samme nettverkskabel og wifi slått av, fungerer fint.

Hovedkortet er et Asus M4A78T-E.

Noen ideer?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Asus RT-AC66U. Standard firmware. Drivere lastet ned fra Asus sine sider.

Ser ut som driverne Asus har på sine sider er gamle, jeg fant i alle fall nyere drivere her. Etter som om du har en AR81XX, så må du velge AR8121 AR8113 AR8114 Family også det nederste valget på undermenyen der.

Takk, skal testes nå.

Lenke til kommentar

Ser ut som driverne Asus har på sine sider er gamle, jeg fant i alle fall nyere drivere her. Etter som om du har en AR81XX, så må du velge AR8121 AR8113 AR8114 Family også det nederste valget på undermenyen der.

Jepp, nemlig.... Ikke alltid de som ligger produsentens sider er de beste/nyeste.. Ofte lønner det seg å sjekke/laste ned fra chipset produsentens sider i stedet...;)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Mens vi er i gang så kan jo du prøve sikkermodus med nettverk.

Husk at du må vente til splashscreen til hovedkortet er borte før du trykker F8, ellers vil du få opp en bootmeny. Ender du opp med det må du velge mediet windows er installert på og trykke F8 igjen. Ikke noe stort, men det går raskere. ;)

Husker jeg slet med en Atherosdriver fra Acer og en eller annen oppdatering til W7. Kortet nektet å ta til deg IP, selv statisk.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Nytt hovedkort må ikke til, men et nytt nettverkskort, kablet eller trådløst vil fungere. For min del ser det ikke som om kortet er defekt, men heller at det kanskje er en konflikt mellom driver og OS. En test med en linux live cd kan bekrefte det, men tvilsomt at det vil hjelpe deg.

https://www.komplett.no/tp-link-tg-3269-pci-gigabit-adapter/618261

Jeg fant ikke noe info om hvilken kontroller det er på kortet, men det burde fungere til enkelt bruk. Dersom du vil ha kablet da. Ønsker du trådløst kan du også velge det.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Nytt nettverkskort høres ut som en mulighet. Ser Elkjøp, Lefdal, Expert osv kun selger slike trådløse usb kort og ingen vanlige pci kort for kablet nettverk. Vil jeg merke noe forskjell i hastighet ved normal internettbruk? (streaming/torrent/spilling)

For eksempel denne?

Edit: rett link..

Endret av ekwathne
Lenke til kommentar

Avhengig av abonnement så kan du merke noe forskjell, men en en slik dongel som du linket til skau du ha rimelig heftig linje før du merker noe på hastighet. Ved spilling kan du merke forskjell. Det avhenger av hvor god signalstyrke du har og hvor mange andre trådløse enheter som er koblet til. Jeg tror forresten at Clas Ohlson har ethernetkort.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...