Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Kabelgjennomføring fra motorrom *haster*

NeoGeo

Anbefalte innlegg

Noen som har noen tips for og få en tett gjennomføring fra motorrommet gjennom torpedoveggen.

Skal legge en strømkabel med en diameter på 10mm fra batteriet til forsterkeren. Det går også en wire på 5mm gjennom samme hullet i torpedoveggen. Den orginale pluggen passer selvsagt ikke med den nye strømkabelen og den ble mer eller mindre herpa etter noen halvhjerta forsøk på og utvide den :)

Hullet kabelen går igjennom er på 30mm.

Hvordan har dere ordnet deres gjennomganger?

Fint om noen kunne ha svart litt kjapt slik at jeg kan få bilen på veien igjen.

På forhånd takk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva i alle dager skal du med 10mm2 kabel?

Sytråd!

1. Bruk minst 25mm kabel.

2. bruk krympestrømpe som ekstra beskyttelse

3. Få tak i en bit slange eller gummi som du tilpasser til hullet i torpedoveggen, og tre kabelen gjennom. Legg deretter på en ekstra gummiring el.l på hver side av veggen, og fest disse med strips.

Sitter blegg og er i tillegg tett.

Lykke til.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • 4 uker senere...

Jeg har montert 2stk 21mm2 kabler.. På begge disse har jeg laget et lite hull i foringer som er i torpedoveggen fra fabrikk, og trykket kabelen igjenom der.. Med dette slipper du lage nye hull, og du slipper å skaffe nye foringer.

Sikringen på kabelen er for å beskytte kabelen mot kabelbrann ved for stor belastning (f.eks kortsluttning). Derfor skal sikringen være så nært batteriet som mulig.. For dem som ikke visste dette :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...