NeoGeo Skrevet 13. oktober 2003 Del Skrevet 13. oktober 2003 Noen som har noen tips for og få en tett gjennomføring fra motorrommet gjennom torpedoveggen. Skal legge en strømkabel med en diameter på 10mm fra batteriet til forsterkeren. Det går også en wire på 5mm gjennom samme hullet i torpedoveggen. Den orginale pluggen passer selvsagt ikke med den nye strømkabelen og den ble mer eller mindre herpa etter noen halvhjerta forsøk på og utvide den Hullet kabelen går igjennom er på 30mm. Hvordan har dere ordnet deres gjennomganger? Fint om noen kunne ha svart litt kjapt slik at jeg kan få bilen på veien igjen. På forhånd takk. Lenke til kommentar
Jalla Skrevet 16. oktober 2003 Del Skrevet 16. oktober 2003 Hva i alle dager skal du med 10mm2 kabel? Sytråd! 1. Bruk minst 25mm kabel. 2. bruk krympestrømpe som ekstra beskyttelse 3. Få tak i en bit slange eller gummi som du tilpasser til hullet i torpedoveggen, og tre kabelen gjennom. Legg deretter på en ekstra gummiring el.l på hver side av veggen, og fest disse med strips. Sitter blegg og er i tillegg tett. Lykke til. Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 5. november 2003 Del Skrevet 5. november 2003 Du får kjøpt gummi gjennomføringer som gjør susen. Hvis ikke kan vel en sprut silikon gjøre susen. Pass på at du ikke skader kabelen i de skarpe kantene i hullet. 10mm kabel duger til mindre og mellomstore forsterkere. MVH Øyvind Lenke til kommentar
bleidd Skrevet 5. november 2003 Del Skrevet 5. november 2003 diameter på 10mm Les nøyere folkens. Lenke til kommentar
house Skrevet 4. desember 2003 Del Skrevet 4. desember 2003 her er det snakk om en kabel som er 10 mm i DIAMETER ikke kvadrat... 10mm er vel... ca 20kvadrat el noe? selv har jeg 50mm3 den går igjennom torpedoveggen, lag eget hull, og kjøp gummiforing til det !! Lenke til kommentar
Kaksa Skrevet 4. desember 2003 Del Skrevet 4. desember 2003 kar mange A/h er sikringene deres på da? er nokken voldsomme anlegg på dere? Lenke til kommentar
Intrudah Skrevet 8. desember 2003 Del Skrevet 8. desember 2003 Jeg har montert 2stk 21mm2 kabler.. På begge disse har jeg laget et lite hull i foringer som er i torpedoveggen fra fabrikk, og trykket kabelen igjenom der.. Med dette slipper du lage nye hull, og du slipper å skaffe nye foringer. Sikringen på kabelen er for å beskytte kabelen mot kabelbrann ved for stor belastning (f.eks kortsluttning). Derfor skal sikringen være så nært batteriet som mulig.. For dem som ikke visste dette Lenke til kommentar
j_kalland Skrevet 15. desember 2003 Del Skrevet 15. desember 2003 bra sagt, du trenger ikke noe foringer eller noe, det er gummier i torpedovegen som du kan lage hull i og kan tette med litt sikaflex...da er det helt tett. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå