Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

[Løst] Spørsmålet ang ripe på en annen bil.

Svenn1

Anbefalte innlegg

Moderatormelding

Innhold hentet tilbake fra buffer da bruker slettet førsteposten.

Det har seg slik at jeg klarte å treffe en bil med sidespeielt på bilen min i dag som sto lukeparkert på siden. (mange kompiser i bilen som bråkte og herjet, noe som gjorde at jeg mistet litt av konsentrasjonen)

Det kom en litt lang ripe, men ikke dyp. Veldig svak ripe som så ut som om man kunne fjerne med fingeren og litt spytt.

Ellers var det en veldig gammel bil med mange store dype riper fra før av, rett under (som er fra tidligere, ikke forårsaket av meg)

Jeg gikk da med på en skademelding, ettersom jeg forklarte at alt var min feil osv.

Men hva kan jeg forvente nå ? Dette er nok noe som er meget enklet å fikse med litt polering å lakkstift. Har de rettigheter til å pålegge meg til å betale en helt ny ''lakkfiks'' som koster mye penger på verksted, dette tviler jeg på? For da vil jeg jo også i tillegg fikse opp den svære stygge ripen de har forårsaket fra tidligere.

Om skademeldingen blir levert inn, vil jeg få noe trekk i bonusen for denne lille hendelsen da?

Endret av myhken
Innhold hentet tilbake fra buffer da bruker slettet førsteposten
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om skaden er så enkel å utbedre som du skriver, hvorfor ikke tilby deg å utbedre den sjøl?

Pga bilen var moren sin, og hun jenten som kjørte hadde ikke så mye peiling, men ville ha en skademelding i tilfelle.

Lenke til kommentar

Ring moren, spør hvordan dere kan ordne opp dere imellom. Si at du ikke ønsker å bruke forsikringen, og at du la merke til at det var flere tilsvarende skader på bilen.

Jeg ville bedt om at de kjørte bilen til meg, og sagt at de kunne komme å hente senere på dagen. Da hadde jeg mulighet til å rette skaden selv, ved å vaske, rubbe og polere bilen. Er da smart å går du over hele bilen, "shiner" den skikkelig innvendig og utvendig. Tar deg kanskje 5-6 timer. Når de da kommer for å hente bilen, er bilen kanskje bedre enn da du begynte, totalt sett. Så beklager du det inntrufne, og spør om saken kan anses som løst, dersom du legger til en liten økonomisk kompensasjon(1500-2000,- kanskje?)

De vil da ha blitt kompensert økonomisk, ha en bil som er bedre enn da det inntraff og de vil bare ha positive ting å si om deg.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...