Monkholm Skrevet 12. mai 2014 Del Skrevet 12. mai 2014 Mitt skjermkort har tatt kvelden å bruker nå et gammelt skjermkort Har lyst å spille Watch dog 27 mai å har en 5-6k å bruke på data nå. så mitt spørmål er om en GTX 780+ny SDD vil være en god oppgradering til oppsette jeg har nå ? eller bør jeg vente å kjøpe alt nytt ? Kabinett: CORSAIR OBSIDIAN 800DPSU: PSU: Corsair AX 850WHovedkort: ASUS RAMPAGE III GENECPU: Intel Core i7-950CPU-kjøler: CORSAIR H70Skjermkort: ASUS Geforce GTX 570RAM: Corsair Dominator DHX DDR3 1600MHz 12GBSSD: Crucial RealSSD C300 120GB Sata 6GB/sHarddisk: Western Digital Caviar Black 1TB Sata 6GB/s Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 12. mai 2014 Del Skrevet 12. mai 2014 (endret) Noen spill sies å holdes igjen av prosessor(ser du er på x58) Men du vil jo uansett kjøpe nytt grafikk (780/780ti) kort og SSD ved "alt nytt" så det er bare å bestille/prøve det ut i den eksisterende. Edit: Om alt nytt betyr innen relativt kort tid da vel og merke. Endret 12. mai 2014 av syar2003 Lenke til kommentar
Monkholm Skrevet 12. mai 2014 Forfatter Del Skrevet 12. mai 2014 Takk for svar ja vil jo være kjedelig å bruke så mye penger om prosessor holder igjen så tror jeg legger til noen tusen å kjøper Cpu,ram og HK Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 12. mai 2014 Del Skrevet 12. mai 2014 (endret) C300 er da knall den. Minnet er også lite problematisk, selv om du ikke burde kjøre 3 minnebrikker (du halverer båndbredden) hvis du oppgraderer. Da er det enten 2 eller 4 stykk som gjelder. Du kan fint bruke de minnebrikkene videre, selv om du bytter CPU/HK. Minneprisene er også relativt høye, og kom seg aldri helt etter at noen fabrikker ble ødelagt. Fokuserer heller på skjermkort som er din største svakhet. Og deretter kommer CPU. Hvis du kan overklokke CPUen, så vil dette øke ytelsen betraktelig. Alternativt så ville jeg ventet på kommende 4790K og et tilsvarende hovedkort, som er rett rundt hjørnet. Endret 12. mai 2014 av Andrull Lenke til kommentar
Monkholm Skrevet 12. mai 2014 Forfatter Del Skrevet 12. mai 2014 Takk Takk helt grei men syntes 120gb blir litt lite så tror jeg går for en 250gb C300 er da knall den. Minnet er også lite problematisk, selv om du ikke burde kjøre 3 minnebrikker (du halverer båndbredden). Enten 2 elelr 4 stykk. Du kan fitn bruke de minnebrikkene videre, selv om du bytter CPU/HK. Minneprisene er også relativt høye, og kom seg aldri helt etter at noen fabrikker ble ødelagt. Fokuserer heller på skjermkort som er din største svakhet. Og deretter kommer CPU. Hvis du kan overklokke CPUen, så vil dette øke ytelsen betraktelig. Alternativt så ville jeg ventet på kommende 4790K og et tilsvarende hovedkort, som er rett rundt hjørnet. C300 er da knall den. Minnet er også lite problematisk, selv om du ikke burde kjøre 3 minnebrikker (du halverer båndbredden). Enten 2 elelr 4 stykk. Du kan fitn bruke de minnebrikkene videre, selv om du bytter CPU/HK. Minneprisene er også relativt høye, og kom seg aldri helt etter at noen fabrikker ble ødelagt. Fokuserer heller på skjermkort som er din største svakhet. Og deretter kommer CPU. Hvis du kan overklokke CPUen, så vil dette øke ytelsen betraktelig. Alternativt så ville jeg ventet på kommende 4790K og et tilsvarende hovedkort, som er rett rundt hjørnet. Er grei den men er bare 120gb så blir ofte full så tror jeg kjøper meg en 250gb blir vel et 780 kort og ny SDD og venter til 4790K og nytt hk kommer ut Lenke til kommentar
Netrum Skrevet 12. mai 2014 Del Skrevet 12. mai 2014 C300 er da knall den. Minnet er også lite problematisk, selv om du ikke burde kjøre 3 minnebrikker (du halverer båndbredden). Enten 2 elelr 4 stykk. Du kan fitn bruke de minnebrikkene videre, selv om du bytter CPU/HK. Minneprisene er også relativt høye, og kom seg aldri helt etter at noen fabrikker ble ødelagt. Fokuserer heller på skjermkort som er din største svakhet. Og deretter kommer CPU. Hvis du kan overklokke CPUen, så vil dette øke ytelsen betraktelig. Alternativt så ville jeg ventet på kommende 4790K og et tilsvarende hovedkort, som er rett rundt hjørnet. Andrull han har x58 hovedkort som da har 3 kanals minne. Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 12. mai 2014 Del Skrevet 12. mai 2014 C300 er da knall den. Minnet er også lite problematisk, selv om du ikke burde kjøre 3 minnebrikker (du halverer båndbredden). Enten 2 elelr 4 stykk. Du kan fitn bruke de minnebrikkene videre, selv om du bytter CPU/HK. Minneprisene er også relativt høye, og kom seg aldri helt etter at noen fabrikker ble ødelagt. Fokuserer heller på skjermkort som er din største svakhet. Og deretter kommer CPU. Hvis du kan overklokke CPUen, så vil dette øke ytelsen betraktelig. Alternativt så ville jeg ventet på kommende 4790K og et tilsvarende hovedkort, som er rett rundt hjørnet. Andrull han har x58 hovedkort som da har 3 kanals minne. Beklager, var litt upresis. Mente at han måtte droppe den ene minnebrikken om han oppgraderte. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå