Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Virus som infiserte alle .exe filene

Anbefalte innlegg

tipper du har fått w32.pinfi, om det er tilfelle er dine exe filer "gone", men viruset kan fjernes, søk etter w32.pinfi i google.. Fikk selv dette etter et lan, oppdaget det heldigvis tidlig.. Norton klarer ikke fjerne dette, må i skkerhets modus, regedit og det som verre er.. Lykke til

Neineinei.. Pinfi er en meget agressiv share-spreader, så det er en mulighet. Det er dog fullt mulig å reparere 99% av alle infiserte exe-filer uten å skade dem. SelfXtracting ZIP's derimot blir ødelagt.

Om Norton klarer å rense Pinfi vet jeg ikke, men Norman har iallefall ingen problemer.

Sorry :roll: Var faktisk bare min selfextracting filer som var "gone", går ikke ann å slette engang.. Nei norton klarer ikke fjerne viruset, har norton så oppdatert som det kan bli.. trodde ikke det gikk fixe exe filene heller..

Mener ikke å være agressiv, jeg bare hører så mye rart når det gjelder virus :)

Anyways, selv om Pinfi kan være vrien å få vekk skal det ikke være noe stort problem å få det vekk.

Oppdaterer Norton både definisjons-filer og programvare?

Av og til kommer man over virus som trenger oppdatering av programvare for fjerning. Om Norton bare oppdaterer definisjons-filer må du kanskje kjøpe en ny versjon for å få fjernet viruset. :(

(spekulasjon fra min side. Enkelte AV-programmer har dette problemet, men vet ikke om Norton sliter med dette)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Last ned denne og legg den på C:

http://www.trendmicro.com/ftp/products/tsc...sc/sysclean.com

Last så ned denne og pakk den ut og legg den på C:

http://www.trendmicro.com.au/download/patt...tern_update.htm

Restart i sikkermodus med bare kommandolinje og kjør

sysclean.com. (Det første msdos-bildet kan avbrytes hvis det ikke fullfører.)

Og det beste er at det er gratis og det renser alt. :woot:

Lenke til kommentar

Hmm dreit meg vel ut litt der...

Sorry :oops:

Forøvrig er ikke brannmur og ny antivirus noen garanti for ikke å bli infisert!

Og det som skiller bedrifter fra LAN-partyes er at bedriftsnettverk hovedsakelig brukes til arbeid, og det er de samme maskinene hele tiden. Som regel er de heller ikke fulle av skit.

Ikke for det, LAN er dritgøy det!

(eneste jeg bruker windows til :oops: ,intill jeg gidder å sette opp wine. Får virus annenhvær gang, men er ikke så farlig når det eneste du har på den j**** partisjonen er CS? :) )

Lenke til kommentar
Last ned denne og legg den på C:

http://www.trendmicro.com/ftp/products/tsc...sc/sysclean.com

Last så ned denne og pakk den ut og legg den på C:

http://www.trendmicro.com.au/download/patt...tern_update.htm

Restart i sikkermodus med bare kommandolinje og kjør

sysclean.com. (Det første msdos-bildet kan avbrytes hvis det ikke fullfører.)

Og det beste er at det er gratis og det renser alt. :woot:

Viruset er blokket, så det gjør ingen skader, men får ikke slettet filene som var infesert, ikke farlig bare veldig irriterende.. Måtte også starte i sikkermodus, og fjerne noe fra regedit, så kjøre en scan.. Men får ikke fjernet filene..

Lenke til kommentar

Siden dette er for det meste .exe filer, så vill ikke fjerning av filer være et alternativ. Hvis det ikke finnes noen annen løsning en å formatere, vil jeg heller ha noen virus på pcen.

Jeg prøver nå å innstallere norton og de nyeste definisjonene i sikkerhetsmodus, og så prøve å reparere så mange filer som mulig.

Kommer snart tilbake med svar hvordan det gikk.

Lenke til kommentar

Jeg gjorde som beskrevet ovenfor, men det som sjedde var at når jeg startet den fullstendige systemsjekken, ble søkevinduet lukket etter 2 sekunder. Dette var nok tid til å finne _en_ infisert fil, og viruset het W32.Jeefo! Dere kan lese om det her. Holder nå på å prøve å bli kvitt det.

Lenke til kommentar

Ønsker bare å bidra med en liten kommentar til dette spesielle viruset.

Det virker som det infiserer de fleste kjørbare filer den kommer over (.com filer er vell urørt tipper jeg). Jeg fikk inn en maskin som var infisert med nettopp dette viruset her en dag, jeg satte den aktuelle HDD inn i min "virusrensker" -maskin og forsøkte å bruke nyeste utgaven av Norman antivirus. Greit nok, den identifiserte alle virii, men alle filene den "korrigerte" ble ukjørbare og en reinstallasjon av systeme ble den eneste løsningen.

Bare som en liten advarsel.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...