Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Virus som infiserte alle .exe filene

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har forresten norton antivirus 2002 originalt på cd, men har ikke internett på den infiserte pcen, skal jeg starte i sikkerhetsmodus, innstallere norton, og laste ned denne fila? Hva hvis norton ikke kan reparere filene? da mister jeg jo alle spillene og må formatere osv?

Lenke til kommentar
tipper du har fått w32.pinfi, om det er tilfelle er dine exe filer "gone", men viruset kan fjernes, søk etter w32.pinfi i google.. Fikk selv dette etter et lan, oppdaget det heldigvis tidlig.. Norton klarer ikke fjerne dette, må i skkerhets modus, regedit og det som verre er.. Lykke til

Neineinei.. Pinfi er en meget agressiv share-spreader, så det er en mulighet. Det er dog fullt mulig å reparere 99% av alle infiserte exe-filer uten å skade dem. SelfXtracting ZIP's derimot blir ødelagt.

Om Norton klarer å rense Pinfi vet jeg ikke, men Norman har iallefall ingen problemer.

Lenke til kommentar
Viruset heter etellerannet / jarmo må prøve å få tak i programmet igjen slik at jeg kan identifisere viruset. Disse removal tools, det viruset jeg hadde stod det ikke noe om, ihvertfall ikke på symantec sida.

Jarmo har jeg aldri hørt om, men det kan være et eller annet obskurt alias en eller annen leverandør bruker.

Anbefaler at du kjører et online-scan (fks det du finner på VG.no) for å finne ut akkurat hva viruset heter.

Må vite helt nøyaktig om jeg skal kunne hjelpe deg.

Lenke til kommentar

Slutte å bruke et Windows operativsystem. Innstaller noe annet på pcen eller kjøp deg en Mac så er du i stor grad kvitt virusproblemet.

Slutt å gå på LAN. De eneste det fører til i ettertid er mase bortkastet tid på bli kvitt virus. Du vet, har en maskin virus og man kobler andre maskiner sammen i samme nettverk, risikerer alle å få viruset.

1. Ignorer Domino

2. Slett windows med format c: da blir du kvitt skiten

3. legg inn f. eks Linux

Dumme dumme dumme folk, det sviver tydeligvis ikke mye oppe i hode på slike folk.

Fjern disse tre fra forumet da de tydeligvis ikke har noe her å gjøre.

Jøss så tøff.. Gi nå beng i å poste slik bullshit når folk faktisk kommer hit med faktiske problemer.

hør hør

Viruset heter etellerannet / jarmo må prøve å få tak i programmet igjen slik at jeg kan identifisere viruset. Disse removal tools, det viruset jeg hadde stod det ikke noe om, ihvertfall ikke på symantec sida.

Forventer du hjelp er det en fordel at du noterer deg den infoen du får rundt viruset og ikke bare klikker OK på alt som står.

Det er først når man vet eksakt hva beskjeden er at man kan gå rett på problemet ellers blir det som det alltid blir her inne, mange som sitter og gjetter.

Finner du navnet Jarmo Järvenpää noen plass på disse filene?

Lenke til kommentar

Jarmo har jeg aldri hørt om, men det kan være et eller annet obskurt alias en eller annen leverandør bruker.

Anbefaler at du kjører et online-scan (fks det du finner på VG.no) for å finne ut akkurat hva viruset heter.

Det som er problemet er at jeg ikke har internett på min pc, så jeg må gå til en annen pc og overføre filene ved hjelp av mp3 spiller. Derfor blir alt litt ekstra vansklig. :(

Lenke til kommentar

Forventer du hjelp er det en fordel at du noterer deg den infoen du får rundt viruset og ikke bare klikker OK på alt som står.

Det er først når man vet eksakt hva beskjeden er at man kan gå rett på problemet ellers blir det som det alltid blir her inne, mange som sitter og gjetter.

Det var litt dumt at jeg ikke noterte meg noe når det gjalt viruset... Men jeg får prøve å få innpå pc-cillin eller norton igjen og identifisere viruset.

Nei, det er ingen filer som heter Jarmo Järvenpää eller noe lignende, det er helt vanlige filer som skjermdriverfiler, systemfiler, .exe filer til spill og programmer, og forskjellige setups.

Lenke til kommentar

Det som er problemet er at jeg ikke har internett på min pc, så jeg må gå til en annen pc og overføre filene ved hjelp av mp3 spiller. Derfor blir alt litt ekstra vansklig. :(

Riktig, det glemte jeg helt..

Vel, du må nok installere et AV-prog og få oppdatert det, men jeg vet ikke hvordan du skal få gjort det med Norton.

Du kan eventuellt installere en demo-versjon av Norman (pass på at eventuelle andre AV-programmer er avinstallert), men for å få oppdatert må du også installere Norman på en annen maskin med samme OS/språk. Du kan da oppdatere Norman på denne maskinen og kopiere alle filene fra c:normandownload inn til samme katalog på din maskin.

Norman griper automatisk tak i alle oppdateringene og installerer dem når du kopierer inn filene. Bare vent noen minutter og sjekk at signatur-datoen forandrer seg.

Det burde bli ca 20mb totalt med installasjons-program og alle oppdateringer. :)

Lenke til kommentar

Riktig, det glemte jeg helt..

Vel, du må nok installere et AV-prog og få oppdatert det, men jeg vet ikke hvordan du skal få gjort det med Norton.

Du kan eventuellt installere en demo-versjon av Norman (pass på at eventuelle andre AV-programmer er avinstallert), men for å få oppdatert må du også installere Norman på en annen maskin med samme OS/språk. Du kan da oppdatere Norman på denne maskinen og kopiere alle filene fra c:normandownload inn til samme katalog på din maskin.

Norman griper automatisk tak i alle oppdateringene og installerer dem når du kopierer inn filene. Bare vent noen minutter og sjekk at signatur-datoen forandrer seg.

Det burde bli ca 20mb totalt med installasjons-program og alle oppdateringer. :)

Jeg sa jo litt tidligere at jeg kunne innstallere norton av 2002 og laste ned denne fila, ville ikke det ordnet opp i viruset/ene?

Lenke til kommentar

Jeg sa jo litt tidligere at jeg kunne innstallere norton av 2002 og laste ned denne fila, ville ikke det ordnet opp i viruset/ene?

Mulig, men som sagt.. jeg kjenner ikke Norton så jeg kan ikke bekrefte det :)

Anyways, var det ikke Norton som i første omgang ikke klarte å finne viruset?

Lenke til kommentar
Norton klikket fordi at viruset infiserte det. men jeg fikk forslag tildligere i posten om å starte i sikkerhetsmodus, for å så å innstallere, oppgradere, å reparere filene. Vil ikke dette funke da...?

Ikke umulig. Det er iallefall verdt å prøve.

Lenke til kommentar

Slutte å bruke et Windows operativsystem. Innstaller noe annet på pcen eller kjøp deg en Mac så er du i stor grad kvitt virusproblemet.

Fjern 'sump' fra brukernavnet ditt, så er du helt i mål.

1. Ignorer Domino

3. legg inn f. eks Linux

Enda en. Jøsses. Jeg kan praktisk talt høre Darwin gråte.

Slutt å gå på LAN. De eneste det fører til i ettertid er mase bortkastet tid på bli kvitt virus. Du vet, har en maskin virus og man kobler andre maskiner sammen i samme nettverk, risikerer alle å få viruset.

Nei og atter nei. Alle virus fungerer ikke slik.

Lenke til kommentar

1. Ignorer Domino

3. legg inn f. eks Linux

Dumme dumme dumme folk, det sviver tydeligvis ikke mye oppe i hode på slike folk.

Fjern disse tre fra forumet da de tydeligvis ikke har noe her å gjøre.

Jøss så tøff.. Gi nå beng i å poste slik bullshit når folk faktisk kommer hit med faktiske problemer.

hør hør

SÅ enig så enig! disse 3 luringene kan det ****** ikkje svive mykje bra rundt om i hodet. Slutte og gå på LAN? ****** trur dere bedrifter sammenknytter pc'ene sine med? Og internett? skal man isolere seg fra omverden heilt? Bli einstøing og gå og stange åleine? Kaste stein på alle som nærmer seg etc? (internett og lan er jo så og sei det samme) Hallo i luken...

Ang. Viruset... sjekk her: http://securityresponse.symantec.com/avcen...tools.list.html

Eller last ned ein trail versjon... Aller helst burde det vere ein versjon som scanna fra cd-rom (boote fra cd-rom og scanne)

Lenke til kommentar
kyrsjo skrev:

1. Ignorer Domino

3. legg inn f. eks Linux

TØFT! så det finnes ikkje virus eller sikkerheitshøl i Linux? Da burde jo alle legge inn det da, det som er så brukervenlig og alt!

(PS til moderatorer og andre som ikkje skjønte spøken, dette var ein spøk)

Lenke til kommentar
tipper du har fått w32.pinfi, om det er tilfelle er dine exe filer "gone", men viruset kan fjernes, søk etter w32.pinfi i google.. Fikk selv dette etter et lan, oppdaget det heldigvis tidlig.. Norton klarer ikke fjerne dette, må i skkerhets modus, regedit og det som verre er.. Lykke til

Neineinei.. Pinfi er en meget agressiv share-spreader, så det er en mulighet. Det er dog fullt mulig å reparere 99% av alle infiserte exe-filer uten å skade dem. SelfXtracting ZIP's derimot blir ødelagt.

Om Norton klarer å rense Pinfi vet jeg ikke, men Norman har iallefall ingen problemer.

Sorry :roll: Var faktisk bare min selfextracting filer som var "gone", går ikke ann å slette engang.. Nei norton klarer ikke fjerne viruset, har norton så oppdatert som det kan bli.. trodde ikke det gikk fixe exe filene heller..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...