Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Virus som infiserte alle .exe filene

Anbefalte innlegg

Har vært på lan, og da klikka selfølgelig norton, virus kom inn og når jeg kjører virussjekk med pc-cillin (for norton bare klikker) blir ca 200-300 filer satt i quarentine (eller hva det nå heter) og dette er for det meste .exe filer. Hvis jeg hadde slettet disse filene ville jo alle spillene mine + OS gått til h*****e, og jeg måtte ha formatert og slikt dritt. Er det ikke noen måte jeg kan unngå dette på? :(

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har vært på lan, og da klikka selfølgelig norton, virus kom inn og når jeg kjører virussjekk med pc-cillin (for norton bare klikker) blir ca 200-300 filer satt i quarentine (eller hva det nå heter) og dette er for det meste .exe filer. Hvis jeg hadde slettet disse filene ville jo alle spillene mine + OS gått til h*****e, og jeg måtte ha formatert og slikt dritt. Er det ikke noen måte jeg kan unngå dette på?  :(

Slutte å bruke et Windows operativsystem. Innstaller noe annet på pcen eller kjøp deg en Mac så er du i stor grad kvitt virusproblemet.

Lenke til kommentar
Det høres ut som Win95.CIH eller noe lignende. Har vært borti det en gang, men det er år og dag siden. Som sagt finnes det fikser der ute, det gjelder bare å finne dem.

Jeg må jo bare spørre.. Hva i all verden får deg til å si det?

Den eneste slutningen man kan dra av den informasjonen man har fått til nå er at man har å gjøre med en file-infector.. Og dem finnes det mange av.

CIH er tilnærmet død

Lenke til kommentar
Det høres ut som Win95.CIH eller noe lignende. Har vært borti det en gang, men det er år og dag siden. Som sagt finnes det fikser der ute, det gjelder bare å finne dem.

Jeg må jo bare spørre.. Hva i all verden får deg til å si det?

Den eneste slutningen man kan dra av den informasjonen man har fått til nå er at man har å gjøre med en file-infector.. Og dem finnes det mange av.

CIH er tilnærmet død

Det er den eneste file-infectoren jeg noensinne har vært borti, og den funket ca. på samme måten...

Det var ikke noe annet :lol:

Lenke til kommentar
Slutt å gå på LAN. De eneste det fører til i ettertid er mase bortkastet tid på bli kvitt virus. Du vet, har en maskin virus og man kobler andre maskiner sammen i samme nettverk, risikerer alle å få viruset.

Det blir vel det samme som å si "slutt med å mengde deg med andre siden du kan bli syk av det"...

Nei, LAN er morro og for mange så er det ALT men man må ta visse forhåndsregler når det gjelder beskyttelse.

Det finnes mange bak tastaturet som har innstallert antivirus og brannmur men desverre så har de ikke tilegnet seg kunnskaper til å bruke programvaren.

Den "gjennomsnittlige u-nerdete dataoperatør" gidder ikke å ta seg tid til å lese manualen eller å følge de enkle "step by step" instruksjonene som programvaren oftest tilbyr og da blir utfallet slik.

Ta dere tid folkens og sett dere grundigere inn i programvaren, å slå av brannmur/antivirus bare i noen få sekunder med nettaktivitet kan være nok til å bli smittet.

Lenke til kommentar
.....og ignorer Kyrsjo, for Linux er ikke noe sikrere enn andre OS'er........

Ta nå heller og fjern viruset med removal tools slik det er skrevet om av de andre her........ :yes:

Kanskje ikke sikrere (ingen påstand fra min side. har ikke engasjert meg i diskusjonen), men det er helt klart mindre virus-fare på Linux..

Anyways, jeg står fortsatt på at man må vite hvilket virus det er før man begynner å kjøre removal tools :p

Lenke til kommentar

tipper du har fått w32.pinfi, om det er tilfelle er dine exe filer "gone", men viruset kan fjernes, søk etter w32.pinfi i google.. Fikk selv dette etter et lan, oppdaget det heldigvis tidlig.. Norton klarer ikke fjerne dette, må i skkerhets modus, regedit og det som verre er.. Lykke til

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...