Torstein Norum Bugge Skrevet 12. mai 2014 Del Skrevet 12. mai 2014 Ny australsk studie bekrefter mistanken.Ja, du blir deprimert av å ikke få «likes» på Facebook Lenke til kommentar
Reconzile Skrevet 12. mai 2014 Del Skrevet 12. mai 2014 Kort sagt. Ein blir deprimert av å bli overskygget av andre og at ingen legger merke til ein. 8 Lenke til kommentar
Kakeshoma Skrevet 12. mai 2014 Del Skrevet 12. mai 2014 Fy faen mennesker er svake om de ikke klarer å holde sin psykiske helse intakt av få likes.. 1 Lenke til kommentar
uze Skrevet 12. mai 2014 Del Skrevet 12. mai 2014 Fy faen mennesker er svake om de ikke klarer å holde sin psykiske helse intakt av få likes.. Er det ikke åpenbart da? Dette er ikke eksulsivt til Facebook's tommel opp, men til det meste. Reconzile sa det bra, om man blir overskygget og ikke lagt merke til vil det åpenbart gi effekt på en persons mentale helse. Vi er sosiale skapninger som trenger oppmerksomhet for å funke i daglig livet! 4 Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 12. mai 2014 Del Skrevet 12. mai 2014 Då bruker nok eg Facebook "feil". Eg trykker nesten kun "liker" dersom innlegget er spesielt bra er viktig. Eg har aldri brukt "liker" knappen som kvittering på at eg har lest innlegget. Betyr dette at eg gjer folk depressive når eg ikkje slenger ut "likes" i hytt og gevær? 1 Lenke til kommentar
trekasse Skrevet 12. mai 2014 Del Skrevet 12. mai 2014 Minner meg om filmen "Friended to Death". Som desverre er noe treg, men god til å vise hvor dumt FB/twitter kan være. Lenke til kommentar
Nether Skrevet 13. mai 2014 Del Skrevet 13. mai 2014 Jeg skriver aldri noe på FB så blir ikke deprimert av det heller heldigvis. Skulle helst slippe hele siden, men det er det eneste stedet en får vite hva som skjer. Under studietiden måtte man inn på FB for å se om noen skulle ha fest. Ingen ga muntlige beskjeder. Det er ikke så overraskende at noen blir deprimert av å bli oversett på sosiale medier. Vårt sosiale liv har flyttet seg ut på nettet, og for noen som ikke har mange venner utenom kan det være ekstra vondt å ikke bli akseptet på FB heller. Lenke til kommentar
tsetsefluen Skrevet 13. mai 2014 Del Skrevet 13. mai 2014 Sjelden jeg poster noe på fjesboka dersom det ikke er noe viktig. Får faktisk sjelden liker og det er nok derfor. På Instagram legger jeg gjerne ut bilder selv om jeg ha få følgere og ikke mange av dem trykker Liker. Vet at bildene mine er gode som andre sine. Lenke til kommentar
TheKims Skrevet 14. mai 2014 Del Skrevet 14. mai 2014 Opplever ikke her at jeg blir deprimert av å ikke få likes på FB, men nå er det svært sjeldent jeg skriver noe der. Bruker nesten FB utelukkende for chatten sin del. Lenke til kommentar
XmasB Skrevet 16. mai 2014 Del Skrevet 16. mai 2014 Jeg ville bare benytte anledningen til å be om unnskyldning til alle på diskusjon.no jeg ikke har gitt kudos til. Beklager det. Fra spøk til alvor... Dette er jo ikke veldig overraskende. Alle ønsker å bli akseptert og inkludert. Ingen liker å bli valgt sist til fotballaget. På Facebook er jeg lite aktiv, så jeg tenker sjelden over hvor mange likes jeg får på det lille jeg legger ut i løpet av et år. Men på Instagram hvor jeg er betydelig mer aktiv (og likes er kanskje mer tydelig) er det litt kjedelig om jeg legger ut et bilde jeg liker godt og jeg får få likes. Forskjellen er nok at IG er blitt et slags spill, mens FB fortsatt bare er FB. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg