Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Virus eller Airport?

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg får ikke åpnet facebook, ikke google, ikke appstore og ikke lagt til noen epostkontore på macen min. Det skjedde ganske plutselig. Jeg lurer på om noen kan ha lagt et virus eller om det er netttilgangen det er noe galt med. Hvis jeg åpner gmail i nettleser sier den at det er noe i veien med nettilkoblingen. HVis jeg skal inn på google.no så må jeg verifisere sertfikat om og om igjen selv om jeg lagrer "always trust". OG facebook ser helt merkelig ut. Når jeg legger til kontoer på macen så får jeg beskjed om at det er en connection-error selv om jeg, som dere seg, åpenbart har en nettilgang.. Noen som skjønner seg på dette?

post-352628-71785_thumb.png

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sjekk hvilke dns-servere som er oppført på din mac og post ipadressene. Slett deretter de oppførte ip-adressene og bruk ip-adressene for opendns.

For å sjekke dns/legge til opendns gjør du som følger:

• Choose Apple menu > System Preferences, then click Network.
  • Select the network connection service you want to use (such as Wi-Fi or Ethernet, unless you named it something else) in the list, then click Advanced.
  • Click DNS, then click Add (+) at the bottom of the DNS Servers list. Enter the IPv4 or IPv6 address for the DNS server.
  • When you’re finished, click OK.

Ipadressene til opendns er:
208.67.222.222
208.67.220.220

Endret av mobile999
Lenke til kommentar

1. Velg Apple-menyen > Systemvalg, og klikk på Nettverk.

Marker nettverksforbindelsen du vil bruke (for eksempel Wi-Fi eller Ethernet, med mindre du har kalt det noe annet) i listen, og klikk deretter på Avansert.

Klikk på DNS, og sjekk dns-serverne. Legg til servere ved å klikke på Legg til-knappen (+) nederst i DNS-tjenerlisten. Skriv inn ip-adressene for DNS-tjeneren. Fjern evt. allerede oppførte servere.

Klikk på OK når du er ferdig.

Endret av mobile999
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...