Gå til innhold

LCD til hjemme-pc

sheriff

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du har 150*12*3 = 5400

Siden penger synker i verdi over 3 år, sier 3% tar vi 5400/(1,03^3)= 4942 kroner.

I tilleg sparer du skatt (sier36%) pr år på (150*12=1800) -> 1800 * 36% som du ikke betaler skatt på = 648 pr år (*3) = 1944 skattelette på 3år.

Det gir en pris på ca. 2998.

(Tallene er bare en estimering)

Finner du en 19" LCD til samme pris vurder den imot denne. (Du har vel fremdeles angrerett kanskje?)

edit:

I fare for noen skal kommentere noe usakligt: 36% av 5400 er 1944 ja, tok mellomleddet som en pedagogosk rund-tur.

Har ikke tatt hensyn til å sette pengene i banken på 3 år (alternativ kostnad) men da sitter ikke brukeren med en 19" LCD skjerm i de 3 årene heller. Men denne er ca. 324kr ved 3% rente og må legges på prisen i så fall.

(Skal til å vaske hele leiligheten nå, så jeg må ha en unnskyldning til å utsette det)

Lenke til kommentar

Det var ca. det regnestykket jeg også kom fram til, itillegg kommer tap av feriepenger. Har ikke bestilt ennå, så får tenke litt mer på det. Er en presentasjon av utstyret imorgen, så da får jeg spørre om responstid, har ikke de store forhåpninger om et svar :-?

Takk for hjelpen ihvertfall.

Lenke til kommentar

Virka jo fin den da... kanskje litt stor pixelavstand men det skyldes sikkert bare at skjermen er 19"... Som regel pleier PC-produsentene å få andre annerkjente skjermprosdusenter til å produsere skjemene for seg å så "klistrer" de bare på en logo... jeg villle gått for å kjøpe den :)

Lenke til kommentar

Vedr priser og hjemme pc.

Det er liten tvil om at dette er en meget god løsning for det fleste, særlig hvis du betaler toppskatt.

La oss si at du kjøper en skjerm til 7000,- kr (pass på at leverandøren ikke tar blodpris..)

Da vil din netto pris være fordelt over 3 år være 3500,- kr.

Dette forutsetter at du har toppskatt og at din bedrift lar redusert arbeidsgiveravgift komme til din fordel (dette er vanlig). Tap av feriepenger er medregnet.

Du får altså en rabatt på ca 50% og du kan fordele kostaden på 3 år (hvis du ikke ønsker det så vil de fleste bedrifter tillate at du betaler alt på en mnd).

Du skal lete lenge etter bedre finansiering... Så løp og kjøp.

PS Det er også mulig å få bredbånd på bruttotrekk, så betaler du dette privat vil du altså få 50% rabatt hvis du får det inn på bruttotrekket ditt.

Har du ikke toppskatt kan du regne med en rabatt på ca 38%

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...